CRW läderstövlar

L

lotta_k87

har någon här dem?? ska kanske köpa nya stövlar och jag tycker dom ser fina ut. Är dom ett bra alternativ när jag inte har råd med stövlar för typ 3000 kr?
:crazy:
 
Min mamma har sådana. De blev snabbt mjuka och sköna att rida i, men det syns på dem att de inte är av högsta kvalitet. Möjligen ser de bättre ut om man sköter dem en aning nogrannare än vad hon har gjort, men lädret är inte högklassigt.

Vill man ha en OK stövel som inte måste vara superdupersnygg på en massa tävlingar så kan man gott köpa den, tycker jag.
 
Köp dem inte utan att ha provat dem! När jag var i stövelletartagen var jag väldigt nyfiken på dessa som jag tyckte såg trevliga ut i Hööks katalog.. Så kom jag till en Hööksbutik till sist och kunde prova dem, och fy för tusan så hemska de var att stoppa ner fötterna i =P Väldigt glad att jag inte tog en chansning och skickade efter dem..

Men smaken är ju förstås som baken - vet en kompis som köpte dem senare och blev jättenöjd.

Själv rekommenderar jag Mountain Horse High Rider - makalöst bekväma stövlar för oss som inte bara rider i stövlarna utan mockar i dem osv (och som vill se lite prydlig ut ändå).
 
I största allmänhet avråder jag från CRW och andra butiks-specifika märken. :crazy:

Att lägga ner lite extra pengar för att få ett känt märke lönar sig ofta i längden...
 
Jag har ett par...
Det är mina första läderstövlar och jag är nöjd med dom.
Negativa är juh så klart att har man korta ben så får man skaftet i knävecket och det får jag fortfarande även fast lädret håller på att mjukna.
Har haft mina sen i somras så vi får se hur länge dom håller.
Men prova absolut först innan man köper dom...Mitt råd.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp