Bukefalos 25 år!

CRW ridbyxor

W

West_

Jag är 156cm lång, och köpte 158/164 och dom var för korta och för smala.
Finns det någon chans att dom töjer ut sig, eller måste jag beställa större?

R

Raeman

Jag vet inte hur gammal du är men centilong-storlekarna är sydda efter ett barns kropp. Jag är själv 1.59 men när jag hittade ett par ridbyxor på rea med centilong-storlek så kunde jag inte ens ha 170! Jag köpte 180 och så får jag vika upp dem... Jag är 26 år och har inte samma kroppsform som ett barn.

Om dina ridbyxor töjer sig eller ej vet jag inte. Jag skulle nog beställa större eftersom de är för korta också.

M.

W

West_

Hmm...Jag får nog beställa 36. Då kanske dom blir för stora runt benen men jag borde åtminstone få in rumpan i dom :D

M

mizz_perfect

man brukar få köpa en stl större än vad man annars har på ridbyxor. så är det för mig iallafall.

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Var hittar man ridbyxor till herrar? För att göra det än mer komplicerat har sambon extra långa ben och vill ha ett par...
Svar
3
· Visningar
281
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom...
Svar
4
· Visningar
338
Utrustning Hej hopp, Jag har blivit med medryttarhäst :D Jag är uppväxt i stallet med egen häst, men sålde våren -00. Har således inga ridkläder...
Svar
17
· Visningar
656
Utrustning Min dotter behöver en ny säkerhetsväst. Men hittills har de vi provat inte passat henne. Hon är väldigt smal men lång så alla vi provat...
Svar
4
· Visningar
617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Synas i mörkret

Hästrelaterat

• Försäkring häst
  • Dressyrsnack 15