CSN - nån med koll?

R

Raderad medlem 6459

Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla via mail :).

I alla fall; jag har läst kandidatkursen inom mitt program. Jag slutförde dock bara 50% av den kursen, så därför har jag min C-uppsats kvar att skriva. På den tiden hade jag CSN, så alltså har jag redan fått CSN för den terminen. Jag har dock klarat av, totalt sett, tillräckligt många poäng för att vara godkänd för fortsatt studiemedel.

Min fråga är: om jag i höst är inskriven på kandidatkursen igen och då alltså läser 15 hp under höstterminen (resten tillgodoräknas) - kan jag då få CSN? Kan man få CSN igen för en kurs man redan läst men inte blivit godkänd i?
 
Sv: CSN - nån med koll?

Som jag förstått det så är svaret på din fråga "ja". Så länge du har tagit de poäng du behöver för fortsatt studiemedel så är det inga problem att läsa samma kurs igen.
 
Sv: CSN - nån med koll?

Ja, jag läste på CSN:s hemsida nu och tolkar det på samma sätt. Fantastiskt i såna fall :)

Vet du hur det fungerar om man läser 50%? Alltså, inte 50% under hela terminen utan 100% under halva terminen? (blev det rätt nu?) Hur får man sitt studiemedel då?
 
Sv: CSN - nån med koll?

Man söker ju studiestöd för ett visst antal veckor, så det är bara att söka studiemedel på heltid för t.ex. v 36-45, eller vilka veckor som kursen nu pågår. :)
 
Sv: CSN - nån med koll?

Ah, såklart.

Stort tack för hjälpen! Fan vad glad jag är nu :) :)
 
Sv: CSN - nån med koll?

Det är ju inte tänkbart att vi båda har fattat det fel, så jag tror nog du kan andas ut. :D
 
Sv: CSN - nån med koll?

Haha ja, vi får väl hoppas det :D Jag behöver inte akut pengarna förvisso men visst skulle det sitta fint med dem :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
446
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 414
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att plugga upp och läsa till ämnen från gymnasiet? Jag har inte värdelösa betyg men behöver...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: Modig_Korn
·
Skola & Jobb Är det någon här som är vet hur det funkar med CSN och sjukskrivning? Jag har läst på CSNs hemsida men blir ändå inte riktigt klok på...
Svar
8
· Visningar
1 874
Senast: Angua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp