CSS-hjälp!!

K

Kiddo

I min CSS-fil har jag stoppat in följande regel (under reglerna för #blog):

#blog abbr
{
border-bottom: dotted 1px #999999;
cursor: help
}

I HTML-filen står följande:

<abbr title="mattel&auml;rare">K</abbr>

Opera och Mozilla visar båda ett K, understruket med prickar i färgen #999999 (grå), som vid mouseover ändrar markör till hjälpmarkör (pil med frågetecken) och visar text 'mattelärare'. Precis som sig bör. IE visar inga prickar, ingen hjälpmarkör, och definitivt ingen text. Är det jag som gör fel, eller är det IE-specifikt? Såg dock exakt samma regel på en annan sajt, och det funkade i IE. Har testat med 'text-decoration: underline' i CSS-filen också. Visas av Mozilla och Opera, men inte av IE. Håller jag på att bli galen eller är jag bara hemmablind? ;)
 
Jeg får heller ikke dotted understreking og "?" ved mouse-over i IE (men får det i mozilla, opera og galeon). Jeg mener å huske at IE ikke takler bruk av ID-selektorer så bra.

Jeg ville forsøkt å definere teksten i en p-tag, og bruker border-bottom og cursor der istedet. Det fungerer.

Når vi først er inne på CSS. Jeg har en favorittlink på det området: CSS turtorial hos W3 schools. Liker spesielt muligheten med eksempler hvor du kan prøve og teste hvordan ting ser ut. Du ser også en oversikt over hvilke nettleser som støtter hva.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Håller på att ändra om ett gratisforum till min WoW guild, försöker fixa sådana rader som finns på bilden (rött) men hittar inte dem i...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: nidron
·
IT & mobiler Sitter och pular med ett nytt upplägg på en av sidorna. Jag är nybörjare på css, so be gentle ;) http://w1.858.telia.com/~u85811929/...
Svar
19
· Visningar
1 180
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp