css-positionering

moiran

Trådstartare
Någon som har idéer om hur man åstadkommer detta på snyggast möjliga sätt:

floating.png


:)
 
Sv: css-positionering

Njaä. z-index anger ju bara vilket lager elementet ska ligga i i z-led, dvs vilka element som ska ligga ovanpå vilka när de överlappar.

Problemets kärna är ju att jag vill ha ett element som är okänt mycket större än sitt föräldraelement, plus att föräldraelementet ska vara centrerat på sidan (och inte B-elementet). Jag har en lösning på det, men det inkluderar javascript vilket jag gärna undviker så långt det är möjligt av tillgänglighetsskäl, så jag klurar lite om det finns en snygg script-fri lösning på problemet. IE tenderar att vilja sträcka ut A-elementet så det omsluter B-elementet även om man kör absolut positionering på B-elementet och relativ på A-elementet.
 

Liknande trådar

Fritid På fredag ska jag på fest där man "ska" komma utklädd :) ! "Jag kommer ifrån..." är temat, så jag tänkte komma ifrån en afternoon...
Svar
11
· Visningar
671
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 252
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
558
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp