Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

S

Salient

Är det någon som sett Hästaks Cuper live?? Har bara sett honom i boxen och det var ju ingen slående skönhet så att säga... å andra sidan hade han precis kommit tillbaka från tyskland och var nog ganska mör. Vad tror ni om honom i aveln? Vore kul att höra vad ni tycker.

T

tant agda

Sv: Cuper?

såg honom på hingstvisning på strömsholm när han va 4 år.

en himla söt liten häst som hoppade spänstigt men lite unghästigt och verkade älska å visa upp sej!!! sen va han ju liten å spinkig då...vet inte hur han ser ut nu...

men en himla mysig utstrålning hade han!

Såg honom på hingsttåget förra året. Inget som föll mig i smaken. Spinkig och ingen tilltalande extriör. Riden såg jag honom tyvärr inte.

ameo

Moderator

jag såg honom på bruksprovet och mitt intryck var att det var en väldigt högsmal häst med EXTREMT långa bakben till en pytteliten rumpa.
Det såg inte alls proportionerligt ut, så han föll mig inte alls i smaken, dvs jag brydde mig inte om, att studera honom mer noggrant än så..

ameo skrev:
jag såg honom på bruksprovet och mitt intryck var att det var en väldigt högsmal häst med EXTREMT långa bakben till en pytteliten rumpa.
Det såg inte alls proportionerligt ut, så han föll mig inte alls i smaken, dvs jag brydde mig inte om, att studera honom mer noggrant än så..

Kunde inte sagt det bättre själv :devil: För mig räcker det inte med att "bara" kunna hoppa utav bar den... ;)

L

Leyla

Såg han på hingsvisningen i Helsingborg i år: Som de andra säger ingen snygg häst direkt extriört men han hoppade väldigt fint, som en liten gummiboll, smidig med ett bra avtramp.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5922 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Passar nog bäst i dagbok ändå... Hur gör man för att orka vara en så bra person som man egentligen skulle vilja vara? Både generellt...
Svar
8
· Visningar
326
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
10
· Visningar
535
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
971
Fritid Jag samlar på leksaks- och modellbilar. Jag är ingen storsamlare, och har mer leksaksbilar än modellbilar eftersom det delvis är...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar