S

Salient

Är det någon som sett Hästaks Cuper live?? Har bara sett honom i boxen och det var ju ingen slående skönhet så att säga... å andra sidan hade han precis kommit tillbaka från tyskland och var nog ganska mör. Vad tror ni om honom i aveln? Vore kul att höra vad ni tycker.
 
Sv: Cuper?

såg honom på hingstvisning på strömsholm när han va 4 år.

en himla söt liten häst som hoppade spänstigt men lite unghästigt och verkade älska å visa upp sej!!! sen va han ju liten å spinkig då...vet inte hur han ser ut nu...

men en himla mysig utstrålning hade han!
 
Sv: Cuper?

Såg honom på hingsttåget förra året. Inget som föll mig i smaken. Spinkig och ingen tilltalande extriör. Riden såg jag honom tyvärr inte.
 
Sv: Cuper?

jag såg honom på bruksprovet och mitt intryck var att det var en väldigt högsmal häst med EXTREMT långa bakben till en pytteliten rumpa.
Det såg inte alls proportionerligt ut, så han föll mig inte alls i smaken, dvs jag brydde mig inte om, att studera honom mer noggrant än så..
 
Sv: Cuper?

ameo skrev:
jag såg honom på bruksprovet och mitt intryck var att det var en väldigt högsmal häst med EXTREMT långa bakben till en pytteliten rumpa.
Det såg inte alls proportionerligt ut, så han föll mig inte alls i smaken, dvs jag brydde mig inte om, att studera honom mer noggrant än så..

Kunde inte sagt det bättre själv :devil: För mig räcker det inte med att "bara" kunna hoppa utav bar den... ;)
 
Sv: Cuper?

Ingen hingst jag gillar alls... Stort/långsmalt huvud med en extremt brant bog och som det skrivits tidigare, spinkig.
 
Sv: Cuper?

Såg han på hingsvisningen i Helsingborg i år: Som de andra säger ingen snygg häst direkt extriört men han hoppade väldigt fint, som en liten gummiboll, smidig med ett bra avtramp.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp