Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

1 av de gånger jag kommit har det enbart varit oralsex eller hjälpmedel, och då i form av just satisfyer eller föregångare/liknande, annars kommer jag inte PUNKT.

2 det finns killar som direkt efter att ha kommit blir rent ut sagt "äcklade" av sex. (jobbar inom ett mansdominerat yrke och sexsnack bangar inte jag iaf) de kan helt enkelt inte fortsätta om så deras liv hängde på det.

3 när jag växte upp hette det att om JAG inte vet hur jag kommer (genom upptäcksfärd / leksaker / utforskning) hur ska då den man har sex med veta det ? Så hur kan man då skuldbelägga att vissa tar till med hjälpmedel under sexet ?
Mej veterligen är det ändå inte SÅÅÅÅ många som kommer utan hjälp, och ja jag är väldigt avis på de som gör det ;)

MEN med det sagt har jag haft betydligt mer sex utan att komma än att komma... Och nej det är inte orgasmen som gör sexet. Det är sexet som gör sexet... Så att komma är trevligt men det är fullt lika kul att ha sex utan att komma...
 
MEN med det sagt har jag haft betydligt mer sex utan att komma än att komma... Och nej det är inte orgasmen som gör sexet. Det är sexet som gör sexet... Så att komma är trevligt men det är fullt lika kul att ha sex utan att komma...
Fast här tror jag att det är en vanesak och helt enkelt vilka krav man har. Ärligt talat hade jag inte haft sex om jag inte fick komma majoriteten av gångerna. Jag hade inte haft sex för att sex är kul utan att komma, för visst, det är kul även om man inte kommer, men någonstans är faktiskt mina orgasmer höjdpunkten. Det är dit jag vill nå. Hade jag inte fått mina orgasmer hade jag känt mig väldigt otillfredsställd och frustrerad. Men, nu är ju jag van att komma och har lätt för att komma så jag har väl en helt annan referenspunkt än de som har svårt att komma.
 
Fast här tror jag att det är en vanesak och helt enkelt vilka krav man har. Ärligt talat hade jag inte haft sex om jag inte fick komma majoriteten av gångerna. Jag hade inte haft sex för att sex är kul utan att komma, för visst, det är kul även om man inte kommer, men någonstans är faktiskt mina orgasmer höjdpunkten. Det är dit jag vill nå. Hade jag inte fått mina orgasmer hade jag känt mig väldigt otillfredsställd och frustrerad. Men, nu är ju jag van att komma och har lätt för att komma så jag har väl en helt annan referenspunkt än de som har svårt att komma.
Jag kan tycka att sex kan vara tillfredsställande utan klimax, men det är återigen stor skillnad på om partnern inte bryr sig eller att man ägnar sig åt saker som helt enkelt inte handlar om den sortens stimuli. Att aktivt neka/bli nekad orgasm kan också vara kul!
 
Det låter ju trist, men det var inte det jag menade. Att öht ha sex med ngn som ”ställer upp” låter rätt avtändande. Eller nån som själv inte har lust längre, men ställer upp en stund till i väntan på att man ska bli klar.

Det jag menar är att den som tappar lusten för ett par timmar efter varje orgasm stämmer av med den andre att den är nöjd, och inte vill ha mer, innan den kommer. Är inte det vanlig artighet, typ? Att man kommunicerar när man gör nåt tillsammans, så att man synkar på ett ungefär.
Det beror kanske på vem man är? Lusten behöver ju inte nödvändigtvis hänga ihop med hur kåt man är utan kan ju även vara att man gillar att få se sin partner njuta, uppskattar intimiteten osv. Däremot, som jag beskrev, att när det bara går åt ena hållet känns det ju inte lika lockande. Precis som att jag inte lockas av att tillaga hans favvomat varje fredag om han inte gör detsamma till mig ibland, eller att jag inte vill vara den enda som delar ut en ryggmassage när han har spända axlar om han aldrig gett mig det när jag har spänningar, eller för att gå tillbaka till temat då att jag absolut kan gilla att ge partner vissa upplevelser partner önskar men är jag den enda som utför det och om partner aldrig hade lyft ett finger för att göra något för mig (inom rimliga gränser ofc, det handlar ju om väldigt mycket respekt osv när det gäller detta ämne!) ledsnar jag här med. Alla dessa exempel handlar alltså om när det är lathet/ointresse. Förståelse finns ju naturligtvis om det finns svårigheter av valfri sort som ställer till det.

Jag kan tycka att det är kul med både matlagning, massage och sex men jag vill ju inte stå som ensam givare av alla dessa, samtidigt som jag inte vill ta emot något den andra inte vill ge. Lite dubbelt där kanske men just med personen jag lever med märker jag nog ganska bra när denne känner sig klar-klar och när denne är sugen på att faktiskt ge mig mer. Däremot får han ju räkna med att jag säger ja tack om han ställer frågor likt detta. Jag anser inte att det är upp till mig att tacka nej ifall att han inte är sugen och jag feltolkar hans signaler vid något tillfälle. Hade han inte velat får han ju göra om frågan eller hålla tyst.
 
Jag kan också tänka att mina erfarenheter av destruktiva relationer berodde på min ålder. Men, i ärlighetens namn kan jag inte gå i god för att det aldrig skulle kunna ske igen. Förhållanden är komplicerade, ett givande och tagande, folk har goda sidor och sämre sidor. Det är väldigt lätt för folk, inklusive mig själv, att skriva på ett forum att ”jag skulle aldrig acceptera ditten och datten”. Men verkligheten är ju tyvärr sällan så enkel, och känslor kan uppstå även för de med de värsta bristerna.

Jag tror framförallt vi kvinnor, om jag får lov att generalisera lite, skulle göra gott i att inte alltid behöva se så svart eller vitt på män. Att kunna se att en man kan ha vackra sidor, men tillräckligt mycket brister för att inte släppa in honom i vårt liv. Att se att en man må vara god men ändå inte bra nog för en givande relation. Ibland vill vi nog se det bästa hos människor och när vi gör det så tycker vi att de förtjänar en chans, och så hamnar vi i situationer som dessa. Att han försöker betyder inte att han förtjänar sex, eller kärlek, det räcker med vänlighet ibland och därefter en gräns. Ja, det var allt från filosofiska hörnan denna söndag. Men en liten reflektion bara.

Jag gillar filosofiska hörnan!
Och jag håller med.
Jag vill ju tro att jag blivit mer självsäker och bättre på att stå upp för mig själv och allt, men jag kan inte vara säker.
Jag har en förflutet-kille som tack och lov bor jääääättelångt bort. Det blev inte bra, men i många år hade det ändå räckt att han tittat på mig, så hade jag varit där igen. Nu vill jag tro att det inte blivit så, men vet inte, med honom eller nån framtida...

1 av de gånger jag kommit har det enbart varit oralsex eller hjälpmedel, och då i form av just satisfyer eller föregångare/liknande, annars kommer jag inte PUNKT.

2 det finns killar som direkt efter att ha kommit blir rent ut sagt "äcklade" av sex. (jobbar inom ett mansdominerat yrke och sexsnack bangar inte jag iaf) de kan helt enkelt inte fortsätta om så deras liv hängde på det.

3 när jag växte upp hette det att om JAG inte vet hur jag kommer (genom upptäcksfärd / leksaker / utforskning) hur ska då den man har sex med veta det ? Så hur kan man då skuldbelägga att vissa tar till med hjälpmedel under sexet ?
Mej veterligen är det ändå inte SÅÅÅÅ många som kommer utan hjälp, och ja jag är väldigt avis på de som gör det ;)

MEN med det sagt har jag haft betydligt mer sex utan att komma än att komma... Och nej det är inte orgasmen som gör sexet. Det är sexet som gör sexet... Så att komma är trevligt men det är fullt lika kul att ha sex utan att komma...

Intressant att höra om dina erfarenheter!
Jag tycker det är jättebra att vi delar med oss här om hur vi behöver ha det för att komma/om man har svårt/lätt/tankar kring det.
Det ger en sannare bild.

Åh, jag sa just det till min kompis igår, att jag önskat jag haft killkompisar att diskutera detta med också, hade vart intressant att höra deras tankar. Toppen att man kan få ta del av det här!

Jag håller med där, hur ska den andra kunna veta om man inte vet själv? Och skulle man inte veta själv får man väl försöka tsm! Kommunikation 👍.

👍

Fast här tror jag att det är en vanesak och helt enkelt vilka krav man har. Ärligt talat hade jag inte haft sex om jag inte fick komma majoriteten av gångerna. Jag hade inte haft sex för att sex är kul utan att komma, för visst, det är kul även om man inte kommer, men någonstans är faktiskt mina orgasmer höjdpunkten. Det är dit jag vill nå. Hade jag inte fått mina orgasmer hade jag känt mig väldigt otillfredsställd och frustrerad. Men, nu är ju jag van att komma och har lätt för att komma så jag har väl en helt annan referenspunkt än de som har svårt att komma.


Jag kan tycka att sex kan vara tillfredsställande utan klimax, men det är återigen stor skillnad på om partnern inte bryr sig eller att man ägnar sig åt saker som helt enkelt inte handlar om den sortens stimuli. Att aktivt neka/bli nekad orgasm kan också vara kul!

Jättebra att olika perspektiv och referenspunkter kommer upp :).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 804
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 387
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp