Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

Hade ett fint snack med en man om sex och när själva sexet börjar. Han är terapeut och brukar fråga sin manliga klienter och jättemånga svarar - i sängen - för mig kan sexet börja typ när man ser varandra efter jobbet. Blicken, smekningen, närheten. Sen kan det sluta i en snabbis på köksbänken eller att man väntar tills man är under täcket, men jag lätt ha sex i mig en hel dag innan det liksom händer - snacka om transportsträcka - tror för övrigt det var en av sakerna som fick min och sambons sexliv att självdö i perioder, jag ville liksom ha det levande hela tiden medan han var mer i sängen typen.

Men precis! Håller verkligen med här!
Skrev för bara en liten stund sen till en kompis att jag saknar verkligen det här med att träffa någon och märka/veta att man tänder på varann, men man har ännu inte legat (och vill kanske inte göra det än). Där börjar sexet för mig.
Eller typ att man sitter i bilen/på tåget och pratar/messar om vad man vill göra när man kommer hem.
 
Nej det går inte för mig. Orgasmer är nog väldigt olika kvinnor emellan, jag läste någon gång i en fånig tjejtidning att en orgasm kunde vara som en fisksnärt eller ett fyrverkeri, och allt där emellan. Jag är nog på fyrverkeri-delen av den skalan vilket innebär att jag efteråt är helt slut, inte upphetsad längre och alldeles för känslig för beröring. Så flera i rad fungerar inte för mig. Flera samma dag kanske, men det är väl som för de flesta män, funkar med lite vila emellan.
Fast för mig kan själva orgasmen vara antingen som en fisksnärt eller som ett fyrverkeri. Olika varenda gång, som en ny upplevelse varje gång
 
Hade ett fint snack med en man om sex och när själva sexet börjar. Han är terapeut och brukar fråga sin manliga klienter och jättemånga svarar - i sängen - för mig kan sexet börja typ när man ser varandra efter jobbet. Blicken, smekningen, närheten. Sen kan det sluta i en snabbis på köksbänken eller att man väntar tills man är under täcket, men jag lätt ha sex i mig en hel dag innan det liksom händer - snacka om transportsträcka - tror för övrigt det var en av sakerna som fick min och sambons sexliv att självdö i perioder, jag ville liksom ha det levande hela tiden medan han var mer i sängen typen.
Jag har väldigt svårt att se det som att det börjar redan när man ser varandra efter jobbet, med blickar osv. Men, det har nog delvis också med att göra att det för mig är jätteviktigt(!) att kunna få närhet utan någon som helst förväntan/krav på att det ska leda till sex. Killen jag träffar nu är också väldigt fysisk av sig, och varje dag så blir det väldigt mycket kramar och allmän fysisk närhet, både med och utan kläder men helt utan någon som helst sexuell laddning kring det. Om allt hamnar som någon slags förspel eller liknande så blir det inte heller bra.
 
Jag har väldigt svårt att se det som att det börjar redan när man ser varandra efter jobbet, med blickar osv. Men, det har nog delvis också med att göra att det för mig är jätteviktigt(!) att kunna få närhet utan någon som helst förväntan/krav på att det ska leda till sex. Killen jag träffar nu är också väldigt fysisk av sig, och varje dag så blir det väldigt mycket kramar och allmän fysisk närhet, både med och utan kläder men helt utan någon som helst sexuell laddning kring det. Om allt hamnar som någon slags förspel eller liknande så blir det inte heller bra.

Jag tycker inte heller att närhet och intimitet nödvändigtvis måste leda till sex varje gång, men jag har nog en rätt sexuell laddning i mig hela tiden oavsett vart det leder, det är också en sorts del i hela grejen.
 
Fast för mig kan själva orgasmen vara antingen som en fisksnärt eller som ett fyrverkeri. Olika varenda gång, som en ny upplevelse varje gång

Jo precis, olika för alla kvinnor. För mig varierar det också men det är snarare fyrverkeri eller dö och återuppstå 🤷‍♀️ 😅 Med andra ord, omöjligt att fortsätta efteråt utan obehag. Det gör ju också att orgasm kanske inte lämpar sig om man exempelvis har en snabbis mitt på dagen och måste åstadkomma saker direkt efteråt, då det är rätt dränerande.
 
Min bild av sex är väl att man håller på tills hon har kommit så många gånger att hon är nöjd, och sen kommer han. Och sen är det klart, för min erfarenhet är att män inte är så intresserade av att fortsätta efter de har kommit. Alltså vill det ju till att han stämmer av att hon är nöjd innan han kommer.
Det där är intressant. Om en kvinna får orgasm och tycker att det blir obehagligt att fortsätta har det enligt mina erfarenheter antagits att antingen laddar hon om snabbt eller så "ska" hon göra så han får orgasm. Om en man får orgasm tillåts han gå och göra nåt annat, för han är ju klar. Varför kan man inte bara be honom om hjälp om man känner att en orgasm är något man vill ha just där och då? Han måste väl precis som vi kvinnor kunna hämta sig tillräckligt för att hjälpa till med händer, leksak eller tunga precis som vi förväntas kunna? 🤔
 
Jag tycker inte heller att närhet och intimitet nödvändigtvis måste leda till sex varje gång, men jag har nog en rätt sexuell laddning i mig hela tiden oavsett vart det leder, det är också en sorts del i hela grejen.
Ah, ja där är såklart folk olika! För mig är det nog inte så :)
 
Det där är intressant. Om en kvinna får orgasm och tycker att det blir obehagligt att fortsätta har det enligt mina erfarenheter antagits att antingen laddar hon om snabbt eller så "ska" hon göra så han får orgasm. Om en man får orgasm tillåts han gå och göra nåt annat, för han är ju klar. Varför kan man inte bara be honom om hjälp om man känner att en orgasm är något man vill ha just där och då? Han måste väl precis som vi kvinnor kunna hämta sig tillräckligt för att hjälpa till med händer, leksak eller tunga precis som vi förväntas kunna? 🤔

Ja? Min erfarenhet är inget annat, lyckligtvis. Jag vet inte om jag träffat ovanligt omtänksamma män, eller så kanske de bara varit prestigefulla, men oavsett har de sällan lämnat en otillfredsställd i varje fall.
 
Ja? Min erfarenhet är inget annat, lyckligtvis. Jag vet inte om jag träffat ovanligt omtänksamma män, eller så kanske de bara varit prestigefulla, men oavsett har de sällan lämnat en otillfredsställd i varje fall.
Nä alltså, det där beteendet trodde jag hörde hemma runt tonår eller tidig 20-årsålder möjligen men jag kanske har levt med samma man för länge för att kunna säga så mycket 🙈
 
Ja? Min erfarenhet är inget annat, lyckligtvis. Jag vet inte om jag träffat ovanligt omtänksamma män, eller så kanske de bara varit prestigefulla, men oavsett har de sällan lämnat en otillfredsställd i varje fall.
Fast har det inte med att göra hur mycket ansvar vi tar för vår egen orgasm då? Ärligt talat. Hade du varit inaktiv hade du säkerligen stött på betydligt fler killar som lämnade dig otillfredsställd.
 
Ingen bryr sig om hur du vill eller inte vill använda lelsaker, det handlar om hur du kommenterar väldigt dömande om det andra gör.

För mig som transperson handlar det tex om att det är en typ av protes, inte en preferens. Rätt glad att min partner inte håller med dig om vad du skrev...

Exakt så.
 
Fast har det inte med att göra hur mycket ansvar vi tar för vår egen orgasm då? Ärligt talat. Hade du varit inaktiv hade du säkerligen stött på betydligt fler killar som lämnade dig otillfredsställd.

Nja alltså, nu pratar vi ju om situationen där mannen har kommit och kvinnan inte har gjort det. Så i dessa situationer har jag ju inte tagit eget ansvar för då hade det ju redan varit avklarat. Men har jag inte kommit, och han har, så tycker jag ofta att jag har fått frågan om han kan ”göra nåt för mig också”. Inte av alla män såklart, men många ändå. Som sagt, av omtänksamhet eller ego vet jag inte det har nog varierat. Men viljan att man som kvinna ska komma upplever jag inte alltid slutar vid att han är färdig med sitt.
 
Fast har det inte med att göra hur mycket ansvar vi tar för vår egen orgasm då? Ärligt talat. Hade du varit inaktiv hade du säkerligen stött på betydligt fler killar som lämnade dig otillfredsställd.
Det är möjligt att det är så också men frågan är ju varför det också verkar så vanligt bland personer som faktiskt försöker kommunicera? Där motiveringen till att mannen inte kan ge mer blir något i stil med att han inte orkar mer?
 
Det är möjligt att det är så också men frågan är ju varför det också verkar så vanligt bland personer som faktiskt försöker kommunicera? Där motiveringen till att mannen inte kan ge mer blir något i stil med att han inte orkar mer?
Men va? Vem ligger ens med en sådan man?? :confused: :eek: Hade jag fått den kommentaren hade jag klätt på mig och gått därifrån, alternativt sparkat ut honom.
 
Jaadu. Jag gjorde det ju bevisligen när jag var ung 🙄
Jo, alla har vi ju träffat ett par idioter i vårt liv. Men förhoppningsvis ligger man inte två gånger med en sådan man. Inte om man har lite självaktning och respekt för sig själv i alla fall.
 
Jo, alla har vi ju träffat ett par idioter i vårt liv. Men förhoppningsvis ligger man inte två gånger med en sådan man. Inte om man har lite självaktning och respekt för sig själv i alla fall.

Jag träffade en man en gång, som jag blev intresserad av. Vi bytte nummer och han försökte sig på ett booty call mitt i natten några gånger. Jag sa att om han vill ses så går han höra av sig lite tidigare än så. Helgen efter skrev han att han skulle ut på kvällen, och undrade om jag ville mötas upp senare på natten. Jag fick förtydliga att jag menade att ses tidigare, inte bara ta kontakt tidigare inför ett kommande booty call. Det gick lite tid, men efter ett tag bjöd han med mig ut när han skulle dricka öl med några kompisar. Jag följde med ut, och efter bara någon halvtimme reser han sig från bordet och säger att han ska gå hem. Jag sitter kvar med hans vänner, ett par bekanta till mig, och känner mig dummare än någonsin. På vägen hem skriver jag till honom och undrar varför han gick och lämnade mig där. Jag minns inte vad han svarade, men han bad mig komma över. Så jag åkte hem till honom. Vi snackade lite, skulle ha sex, han kommer under förspelet och vänder sig sedan om och somnar. Man skulle kunna tro att det var sista gången jag såg den mannen, men nej, vi blev ett par i nästan tre år.

Nu var jag ung då, så jag vill väl hoppas att det här med att ställa krav och respektera sig själv blir enklare med åren för de flesta. Under min senaste period som singel så hade jag absolut NOLL tolerans för BS. Men det är ju inte lätt när man blir kär, vuxen eller ung, så blir man väldigt lätt blind för alla brister när man har de rosa glasögonen på sig.
 
Det där är intressant. Om en kvinna får orgasm och tycker att det blir obehagligt att fortsätta har det enligt mina erfarenheter antagits att antingen laddar hon om snabbt eller så "ska" hon göra så han får orgasm. Om en man får orgasm tillåts han gå och göra nåt annat, för han är ju klar. Varför kan man inte bara be honom om hjälp om man känner att en orgasm är något man vill ha just där och då? Han måste väl precis som vi kvinnor kunna hämta sig tillräckligt för att hjälpa till med händer, leksak eller tunga precis som vi förväntas kunna? 🤔

Efter att ha startat hormonbehandling för ett år sedan så har jag ju testat både "östrogenorgasm" och "testosteronorgasm", och det är verkligen milsvid skillnad. Det är stor skillnad på hela kåtheten också, men just hur hjärnan ställer om efter klimax är verkligen extremt tydligt. Därmed inte sagt att det förklarar egoistiska partners, men hjärnan på testosteron är verkligen "klar med sex" efter orgasm, det krävdes träning för att kunna komma tillbaka till multipla orgasmer igen tex.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 807
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 400
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp