Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

Så jag åkte hem till honom. Vi snackade lite, skulle ha sex, han kommer under förspelet och vänder sig sedan om och somnar. Man skulle kunna tro att det var sista gången jag såg den mannen, men nej, vi blev ett par i nästan tre år.
Hur var han under de 3 åren då?

Nu var jag ung då, så jag vill väl hoppas att det här med att ställa krav och respektera sig själv blir enklare med åren för de flesta. Under min senaste period som singel så hade jag absolut NOLL tolerans för BS. Men det är ju inte lätt när man blir kär, vuxen eller ung, så blir man väldigt lätt blind för alla brister när man har de rosa glasögonen på sig.
Jo, så är det ju förstås. Och vi har alla olika perioder i livet där vi är starkare och andra perioder i livet där vi behöver med stöd. Att under en mindre stark period stöta på en rövhatt gör ju det enklare att starta en relation med sagda rövhatt om man får rätt bekräftelse och blir sedd. Här har vi alla utrymme för utveckling! Jag suktar ju fortfarande efter idioten som inte ens hör av sig längre. SUCK!

Han har ju tack och lov aldrig varit nedlåtande och menat på att han inte orkar bry sig om min orgasm. Han är schysst att ligga med, men det är ju också för att jag är så sjukt attraherad.
 
Eftersom du inte vet min åsikt om sexleksaker och din tro inte alls stämmer så blir det här rent löjligt faktiskt. Mår du väl av att tro så illa om mig så gör det. Att det inte är sant behöver du såklart inte låtsas om.

Nu drar du väl stora växlar. Men du har ju märkt att inte bara jag regerade på dina skammande formuleringar.

Det är naturligtvis tragiskt att du blivit utsatt för övergrepp i samband med sexleksaker, det är ju självklart att det inte är rätt.

Men utan den bakgrunden var faktiskt ditt första inlägg i tråden mycket skammande formulerat och det står jag för att jag tycker. Ord och hur vi formulerar oss är viktiga.
 
Det där är intressant. Om en kvinna får orgasm och tycker att det blir obehagligt att fortsätta har det enligt mina erfarenheter antagits att antingen laddar hon om snabbt eller så "ska" hon göra så han får orgasm. Om en man får orgasm tillåts han gå och göra nåt annat, för han är ju klar. Varför kan man inte bara be honom om hjälp om man känner att en orgasm är något man vill ha just där och då? Han måste väl precis som vi kvinnor kunna hämta sig tillräckligt för att hjälpa till med händer, leksak eller tunga precis som vi förväntas kunna? 🤔
Om det är så att man inte har lust längre, oavsett anledning, så hoppas jag ju att man slutar, och inte ”ställer upp” bara för att den andre vill.

Det gäller ju oavsett kön. Vet man med sig att man tappar lusten samma ögonblick man kommer, så kan det ju vara trevligt att se till att partnern är nöjd innan man kommer. Så att bägge är nöjda när man är klara.
 
Fast har det inte med att göra hur mycket ansvar vi tar för vår egen orgasm då? Ärligt talat. Hade du varit inaktiv hade du säkerligen stött på betydligt fler killar som lämnade dig otillfredsställd.
Om jag skulle vara inaktiv hade killen jag träffar inte ens försökt ligga utan istället gjort något helt annat (alternativt efter att ha klurat på om han kan få mig intresserad). Nu vet jag att vissa struntar i sådant, men hoppas ändå att det är ovanligt. Jag vill iaf inte ligga med någon som inte vill ligga med mig (och vill de, då märks det).
 
Om det är så att man inte har lust längre, oavsett anledning, så hoppas jag ju att man slutar, och inte ”ställer upp” bara för att den andre vill.

Det gäller ju oavsett kön. Vet man med sig att man tappar lusten samma ögonblick man kommer, så kan det ju vara trevligt att se till att partnern är nöjd innan man kommer. Så att bägge är nöjda när man är klara.
Nja, det är skillnad på att ställa upp när nåt känns obehagligt/oskönt eller att man inte alls är där mentalt, och att vara delaktig i att partnern har det fortsatt skönt efter att ens sexuella laddning landat efter den egna orgasmen. Det senare kan ju fortfarande vara väldigt mysigt även om man inte är direkt kåt längre.
 
Hur var han under de 3 åren då?

Vi hade bra sex vad jag minns. Men, otrogen och självisk. Han var en hemskt mörk individ, en känslig själ med många issues. En klassisk tabbe, jag trodde jag kunde rädda honom med min kärlek men blev mest sårad genom alla tre år. Jag har sagt i alla år sedan dess att ”men han är ju en bra kille egentligen”, baserat enbart på att jag sett honom sårbar. Tagit mig många år att inse att bara för att en person har en känslig sida så är man inte en bra person. Han är och förblir en självisk idiot. Min nästkommande pojkvän efter mig lärde mig det, att hur många issues man än har med sig själv så är det inte ett hinder att vara snäll.
 
Om det är så att man inte har lust längre, oavsett anledning, så hoppas jag ju att man slutar, och inte ”ställer upp” bara för att den andre vill.

Det gäller ju oavsett kön. Vet man med sig att man tappar lusten samma ögonblick man kommer, så kan det ju vara trevligt att se till att partnern är nöjd innan man kommer. Så att bägge är nöjda när man är klara.
Ja det går ju att se på olika sätt. Jag kan ju tycka att om min partner kan fortsätta göra det trevligt för mig av kärlek och för att han tycker att det är lite roligt kan jag ju göra det för honom av samma anledning. När det bara går åt ett håll tappar man dock sugen. Problemet i de relationer jag varit i som sett ut så är att det bara går åt ett håll. Man räknar med att kvinnan ställer upp och helst utan paus, annars kan det bli lite gnäll för han vaaaaar ju så nääääära ;)
 
Ja det går ju att se på olika sätt. Jag kan ju tycka att om min partner kan fortsätta göra det trevligt för mig av kärlek och för att han tycker att det är lite roligt kan jag ju göra det för honom av samma anledning. När det bara går åt ett håll tappar man dock sugen. Problemet i de relationer jag varit i som sett ut så är att det bara går åt ett håll. Man räknar med att kvinnan ställer upp och helst utan paus, annars kan det bli lite gnäll för han vaaaaar ju så nääääära ;)
Det låter ju trist, men det var inte det jag menade. Att öht ha sex med ngn som ”ställer upp” låter rätt avtändande. Eller nån som själv inte har lust längre, men ställer upp en stund till i väntan på att man ska bli klar.

Det jag menar är att den som tappar lusten för ett par timmar efter varje orgasm stämmer av med den andre att den är nöjd, och inte vill ha mer, innan den kommer. Är inte det vanlig artighet, typ? Att man kommunicerar när man gör nåt tillsammans, så att man synkar på ett ungefär.
 
Om det är så att man inte har lust längre, oavsett anledning, så hoppas jag ju att man slutar, och inte ”ställer upp” bara för att den andre vill.

Det gäller ju oavsett kön. Vet man med sig att man tappar lusten samma ögonblick man kommer, så kan det ju vara trevligt att se till att partnern är nöjd innan man kommer. Så att bägge är nöjda när man är klara.

Men varför har man inte lust att göra det skönt för sin partner? Bara för att man själv är tillfredsställd så förstår jag inte varför man inte av omtanke eller för att man tycker om att göra sin partner glad och nöjd kan hjälpa till så att även partnern är tillfredsställd. Jag tycker att motsatsen känns rätt ogenerös.
 
Men varför har man inte lust att göra det skönt för sin partner? Bara för att man själv är tillfredsställd så förstår jag inte varför man inte av omtanke eller för att man tycker om att göra sin partner glad och nöjd kan hjälpa till så att även partnern är tillfredsställd. Jag tycker att motsatsen känns rätt ogenerös.
Därför att sex när man inte har lust är avtändande. Vem vill ha sex med nån som inte alls är upphetsad utan bara gör det för att vara snäll?
 
Därför att sex när man inte har lust är avtändande. Vem vill ha sex med nån som inte alls är upphetsad utan bara gör det för att vara snäll?
Ja det där kan man såklart vinkla hur extremt som helst. Jag finner dock glädje i (även om det inte är ren och skär kåthet) att hjälpa min partner att avsluta även om jag själv har kommit, och skulle bli rätt ledsen om inte den andra kände likadant.
 
Därför att sex när man inte har lust är avtändande. Vem vill ha sex med nån som inte alls är upphetsad utan bara gör det för att vara snäll?

Har man ingen lust alls så såklart man inte ska ställa upp på saker. Men jag ser en skillnad på att ”inte ha lust” och ”inte vara upphetsad”. Jag är inte upphetsad längre och vill inte bli berörd på mina känsligare delar efter orgasm, men det betyder ju inte att jag inte tycker att det är mysigt med närhet och kan tillfredsställa honom på andra sätt. Det kräver ju inte min upphetsning, bara min vilja. Det är väl lite som massage, jag blir väl inte hemskt stimulerad av att ge min man en nackmassage men jag tycker att det är mysigt med närhet och tycker om att göra honom tillfredsställd. Som sagt, man ska inte göra saker man inte vill eller känner för men det är ju också trist om allt i en relation skulle vara ”what’s in it for me”. Det är väl lite givande och tagande.
 
Jorå, man kan ligga både två och fler gånger med dem.
Ja jag har tyvärr också legat många gånger med en man som jag nu, mer än tio år senare, nästan skulle kalla psykopat. Jag var ung, men samtidigt inte 15 år heller, men fruktansvärt osäker och oerfaren. Jag trodde typ att det skulle vara så.

Därmed inte sagt att jag skulle tolerera att bli behandlad på det sättet idag. Så någonting har jag självklart lärt mig längs vägen. Men jag skyller nog mer på min egna osäkerhet och att jag inte tyckte att jag var värd mer än min låga ålder.
 
Ja jag har tyvärr också legat många gånger med en man som jag nu, mer än tio år senare, nästan skulle kalla psykopat. Jag var ung, men samtidigt inte 15 år heller, men fruktansvärt osäker och oerfaren. Jag trodde typ att det skulle vara så.

Därmed inte sagt att jag skulle tolerera att bli behandlad på det sättet idag. Så någonting har jag självklart lärt mig längs vägen. Men jag skyller nog mer på min egna osäkerhet och att jag inte tyckte att jag var värd mer än min låga ålder.

Jag kan också tänka att mina erfarenheter av destruktiva relationer berodde på min ålder. Men, i ärlighetens namn kan jag inte gå i god för att det aldrig skulle kunna ske igen. Förhållanden är komplicerade, ett givande och tagande, folk har goda sidor och sämre sidor. Det är väldigt lätt för folk, inklusive mig själv, att skriva på ett forum att ”jag skulle aldrig acceptera ditten och datten”. Men verkligheten är ju tyvärr sällan så enkel, och känslor kan uppstå även för de med de värsta bristerna.

Jag tror framförallt vi kvinnor, om jag får lov att generalisera lite, skulle göra gott i att inte alltid behöva se så svart eller vitt på män. Att kunna se att en man kan ha vackra sidor, men tillräckligt mycket brister för att inte släppa in honom i vårt liv. Att se att en man må vara god men ändå inte bra nog för en givande relation. Ibland vill vi nog se det bästa hos människor och när vi gör det så tycker vi att de förtjänar en chans, och så hamnar vi i situationer som dessa. Att han försöker betyder inte att han förtjänar sex, eller kärlek, det räcker med vänlighet ibland och därefter en gräns. Ja, det var allt från filosofiska hörnan denna söndag. Men en liten reflektion bara.
 
Så, tydligt nu så ingen missförstår. Jag hade tyckt att mitt sexliv hade varit dåligt om jag hade behövt använda sexleksaker ihop med min partner.

Helt oavsett vad man tycker om, vad man har i ryggsäcken osv. så finns det som skaver för mig i dina inlägg här ovan. ”Behövt”. Du menar det garanterat inte så, men det ordvalet känns lite föraktfullt och nedlåtande mot oss som vill. Inget ”behövt”, inget tvång, inga måsten — vi som helt enkelt bara gillar leksaker.
 
Ja eller mer ordagrant ”hade jag behövt permobil hade jag sett mitt liv som fullkomligt värdelöst”.

Jag häpnar fan.
Får man inte tycka det? Är det fel att känna att ens liv är över om man hamnar i en permobil?
Det har ju inget med en permobil att göra, inte heller något med andra människor som behöver en permobil, utan helt och håller med ens egna känslor inför ens eget liv i en permobil, ett liv som man kanske inte kommer trivas fullt ut med, precis så som jag tolkade @TinyWiny inlägg om sexleksaker i sitt sexliv med sin partner.
 
Får man inte tycka det? Är det fel att känna att ens liv är över om man hamnar i en permobil?

Att tycka för egen del är en sak, det har folk all rätt att göra, men när de basunerar ut att deras liv skulle vara värdelöst om si och så hände... ja, då får de också ta att det blir protester. Alltid finns det någon som känner igen sig själv i just de där skräckexemplen och det är faktiskt vidrigt att se någon uttrycka att det vore hemskt att vara sådan. Jag är både förbryllad och besviken över oförmågan (eller oviljan?) att greppa problemet.
 
Får man inte tycka det? Är det fel att känna att ens liv är över om man hamnar i en permobil?
Det har ju inget med en permobil att göra, inte heller något med andra människor som behöver en permobil, utan helt och håller med ens egna känslor inför ens eget liv i en permobil, ett liv som man kanske inte kommer trivas fullt ut med, precis så som jag tolkade @TinyWiny inlägg om sexleksaker i sitt sexliv med sin partner.
Jo naturligtvis får man det. Men om man uttrycker det till en permobilbunden person så får man räkna med reaktioner.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 803
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 384
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp