Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

curly coated tetriever

B

**BORTTAGEN**

vet inte så mcyket om rasen, :confused: men det är väl en fågeljakthund? tillhör förmodligen de aktiva rasrna iaf... Men har man bara tid och så, så tycker iaf jag att sånt är roligt . Att jobba med hunden alltså, lydnad, agility och sånt.

Det är en vappenapporterande hund, som alla andra retrivers...

Kräver en MYCKET aktiv ägare, kan vara rätt så skarp, alltså ingen "första-hund". Lite agility och lydnad räcker inte, då detta är en jakthund, som bör användas i jakt.

En trevlig hund med rätt ägare, som med alla. Har inte träffat många, men bl. a. en som var "killerhund", dvs söker upp skadat vilt och avlivar viltet.

Tycker dock att man ska se sig lite för inom denna rasen då den inte är så vanlig och de uppfödare jag har läst om inte varit särskilt seriösa. Ska man ha en bra curly så bör man importera.

//E

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6481 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Jag har anmält valpintresse till några MAS kennlar. Jag är väldigt säker på att denna ras kommer passa mig och har typ rensat hela...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 649
Hundavel&Ras Vad vet ni om dessa hundar? Jag läser hundannonser på blocket. Det finns alltid american bullys till salu. Olika storlekar. Pocket och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 700
Utrustning Jag behöver fylla på förrådet med insektstäcken i stl 95 till min knottkänsliga ponny. Det funkar bra med vanliga "flugtäcken" om det är...
Svar
6
· Visningar
354
Hundavel&Ras Jag har påbörjat projekt leta valp och har nu silat ner det till fyra tikar som jag är intresserad av en valp efter. Alla tikarna tävlas...
Svar
15
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar