Bukefalos 28 år!

Cutters Uppsala centrum

Barbabelle

Trådstartare
Någon som klippt sig där nyligen? Är ni nöjda eller är det ett ställe man ska undvika? Är det prisvärt?

Vill klippa mina slitna toppar och fräscha upp håret.
 
Någon som klippt sig där nyligen? Är ni nöjda eller är det ett ställe man ska undvika? Är det prisvärt?

Vill klippa mina slitna toppar och fräscha upp håret.
Ansa slitna toppar och fräscha upp kan vem som helst göra.
Inget du behöver en toppfrisör för?

Är frisör problematiskt för dig?
 
Ansa slitna toppar och fräscha upp kan vem som helst göra.
Inget du behöver en toppfrisör för?

Är frisör problematiskt för dig?

Jag kom på lite hastigt att jag skulle vilja klippa mig i dag och såg att cutters har drop in. Kollade deras recensioner och fick inte intrycket av att de är toppfrisörer. Folk varnade snarare för att klippa sig där så därför frågade jag här då jag ändå är lite sugen på att testa dem. Vi har inte cutters där jag bor.
 
Jag kom på lite hastigt att jag skulle vilja klippa mig i dag och såg att cutters har drop in. Kollade deras recensioner och fick inte intrycket av att de är toppfrisörer. Folk varnade snarare för att klippa sig där så därför frågade jag här då jag ändå är lite sugen på att testa dem. Vi har inte cutters där jag bor.
Om du inte bor i Uppsala men funderar på att klippa dig på ett ställe som fått tveksamma recensioner fattar jag inget :)

Det borde väl finnas massor av drop in ställen i en så stor stad?
 
Jag kom på lite hastigt att jag skulle vilja klippa mig i dag och såg att cutters har drop in. Kollade deras recensioner och fick inte intrycket av att de är toppfrisörer. Folk varnade snarare för att klippa sig där så därför frågade jag här då jag ändå är lite sugen på att testa dem. Vi har inte cutters där jag bor.
Jag har personligen inte klippt mig på Cutters, men vad jag förstått det som så är deras koncept just drop in. De har inget annat utan de klipper bara så fort som möjligt. De satsar på snabbhet snarare än yrkesstolthet och hantverk (min fördom). Hade hellre gått runt lite granna och frågat faktiska frisörsalonger om de har tid. För ett pris på 369:- kan resultatet inte bli så bra. Mitt hår, när de "bara ska toppa och fixa lite" tar ca 45-60min, och för det timpriset hade nog inte resultatet blivit så bra.
 
Jag har personligen inte klippt mig på Cutters, men vad jag förstått det som så är deras koncept just drop in. De har inget annat utan de klipper bara så fort som möjligt. De satsar på snabbhet snarare än yrkesstolthet och hantverk (min fördom). Hade hellre gått runt lite granna och frågat faktiska frisörsalonger om de har tid. För ett pris på 369:- kan resultatet inte bli så bra. Mitt hår, när de "bara ska toppa och fixa lite" tar ca 45-60min, och för det timpriset hade nog inte resultatet blivit så bra.

369:-?! :eek: För det priset kan de definitivt inte betala någon ens i närheten av rimlig lön eller lokalhyra om det ska gå runt. Om de har 100% beläggning... Vad får man för personal då?

Jag hade hellre klippt mig själv i så fall.
 
Om du inte bor i Uppsala men funderar på att klippa dig på ett ställe som fått tveksamma recensioner fattar jag inget :)

Det borde väl finnas massor av drop in ställen i en så stor stad?
Jag hade hoppats på att ni skulle säga att de recensionerna inte stämmer.
 
Jag kan rekommendera salong Monique i Eriksberg i Uppsala. Hon har drop in imam av tid och egen salong. Gratis parkering vid salongen.
 
Det är vanligare att missnöjda personer ger recensioner men jag skulle nog dra åt mig öronen om det är flera stycken, beroende på vad de säger.
 
369:-?! :eek: För det priset kan de definitivt inte betala någon ens i närheten av rimlig lön eller lokalhyra om det ska gå runt. Om de har 100% beläggning... Vad får man för personal då?

Jag hade hellre klippt mig själv i så fall.
Har för mig att de har som grej att klippa på typ 20 minuter (folk får gärna rätta mig om jag har fel!), men det känns så orimligt att hinna med något på 20min. Dessutom har de ju inte tjänster som hårtvättning vilket också får mig att undra vad tusan de pysslar med egentligen, haha!
 
Har för mig att de har som grej att klippa på typ 20 minuter (folk får gärna rätta mig om jag har fel!), men det känns så orimligt att hinna med något på 20min. Dessutom har de ju inte tjänster som hårtvättning vilket också får mig att undra vad tusan de pysslar med egentligen, haha!
Äsch, sist jag var hos frisör (mer än 20 år sedan :angel: ) så hade frisören panik på att det hela var färdigt på mindre än 5 minuter och debitera 150 kronor kändes orimligt för honom och därför skulle erbjuda en massa hårprodukter som utfyllnad i tid.

Sen dess har jag valt att klippa mig själv och det tar också ca 5 minuter, men man slipper det där med att vara utanför mallen hos en frisör.

Så jag tänker att det beror på kravställningen om 20 minuter och/eller 369 kronor är rimligt.
 
Har för mig att de har som grej att klippa på typ 20 minuter (folk får gärna rätta mig om jag har fel!), men det känns så orimligt att hinna med något på 20min. Dessutom har de ju inte tjänster som hårtvättning vilket också får mig att undra vad tusan de pysslar med egentligen, haha!
Det kanske är för dem vars alternativ annars är att en kompis ska klippa, eller som har frisyren kapa rakt av (och sätt vid behov upp i en tofs) för att det ska gå att hålla behovet av kostsamma åtgärder på ett minimum?
Det är inte fel med lågbudgetalternativ, så länge kunderna vet förutsättningarna.
 
Jag betalar 410 kr för en frisyrklippning på ca 45-60 minuter inklusive hårtvätt. Men jag går hos min lokala frisör som klipper mycket bra och har legat på samma ställe i 20 år (minst). Hon är egenföretagare och har inga anställda.
 
För dottern tar de omkring 400 för omkring 20 minuter för toppning och lugg. På salongen jobbar 2 personer och ser till att ta den rätta den andra tar 5 minuter.

En fråga hur lång tid borde toppning ta? Jag har aldrig varit hos en frissa som det tar längre tid hos.
 
För dottern tar de omkring 400 för omkring 20 minuter för toppning och lugg. På salongen jobbar 2 personer och ser till att ta den rätta den andra tar 5 minuter.

En fråga hur lång tid borde toppning ta? Jag har aldrig varit hos en frissa som det tar längre tid hos.

När jag hade långt hår "utan frisyr" tog det ungefär 45 min att bara toppa håret. Nu har jag två tredjedelar av håret rakat vilket kapar klippjobbet rejält, men det tar fortfarande nästan en timme inkl tvätt (dvs 30-40 min att bara klippa).

Jag har tjockt hår, det enda sättet att klippa det fortare är om man bara gör en hästsvans och klipper den rakt av utan någon hänsyn till att det ska vara rakt.
 
Äsch, sist jag var hos frisör (mer än 20 år sedan :angel: ) så hade frisören panik på att det hela var färdigt på mindre än 5 minuter och debitera 150 kronor kändes orimligt för honom och därför skulle erbjuda en massa hårprodukter som utfyllnad i tid.

Sen dess har jag valt att klippa mig själv och det tar också ca 5 minuter, men man slipper det där med att vara utanför mallen hos en frisör.

Så jag tänker att det beror på kravställningen om 20 minuter och/eller 369 kronor är rimligt.
Tror dock att det är ganska orimligt att utgå från att det är normalt att vara inne och ute på mindre än fem minuter. Går man in till en frisör man aldrig varit hos kommer det, för de allra flesta, ta typ mer än fem minuter att förklara vad man vill ha och eventuellt börja fukta håret för att klippa. Undantag är väl om man bara drar av med rakapparat typ?
Är man nöjd med att få fem minuter hos sin frisör så fine, men det blir lite löjligt att ha som jämförelse när jag tror de flesta besök är på 30 min och uppåt (beroende på vad man ska göra). Men jag håller med, vill man ha noll behandlingar, inte möjlighet att tvätta ur eventuella produkter innan klippning (Cutters erbjuder inte hårtvätt) trots att de endast har drop in och är nöjd med frisörer under tidspress so be my guest :)
Det kanske är för dem vars alternativ annars är att en kompis ska klippa, eller som har frisyren kapa rakt av (och sätt vid behov upp i en tofs) för att det ska gå att hålla behovet av kostsamma åtgärder på ett minimum?
Det är inte fel med lågbudgetalternativ, så länge kunderna vet förutsättningarna.
Jag är inte bekväm med lågbudgetalternativ som pressar priserna på ett hantverk som andra frisörer inte har möjlighet att matcha när priserna är så orimligt låga för att ha en bra standard. Dock har jag mest sett frisörer på cutters snurra på stolarna och snacka med någon kollega, så speciellt prisvärt verkar inte många tycka att det är. Prisvärdheten sitter ju liksom inte bara i vad kostnaden hamnade på, utan också service och resultat liksom.
 
Undantag är väl om man bara drar av med rakapparat typ?
Avslöjad, min poäng var väl mer att 20 minuter kanske är mer än nog för flera (om än inte mitten på normalkurvan) och att det vore trist om möjligheten helt försvann för de som vill ha enklare frisyr att få gå till frisören till rimlig betalning. Jag trivs med att klippa själv, för då kan man klippa sig varje vecka (förutsättningen för 5 minuter är dock vassa proffsverktyg) men mina vuxna barn går gärna till frisören och på tiden jag var med tog det aldrig mer än 15 minuter trots mer önskemål än mina nästan icke-existerande. Förr var det ofta distinktion på kön, enkelt på sitt vis, nu laboreras med andra lite mer finhåriga distinktioner.

Jag kände på riktigt att jag gjorde frisören obekväm med att glatt betala avtalat pris för klippningen när den bara tog 5 minuter och jag avböjde alla extratjänster.
 
Min morsa är frisör av den gamla skolan (pensionerad nu). När hon var ung klippte de på 20 minuter, fulla frisyrer. Hon har mästarbrev och det var inga hafsjobb.

Dock endast klippning, någon annan skötte allt annat (betalning, sopa golv, visa kund till stolen osv). När hon drev eget var standardtiden för en klippning en halvtimme, alla långsammare än så tyckte hon höll på med onödig utfyllnad :rofl:
 
Jag är inte bekväm med lågbudgetalternativ som pressar priserna på ett hantverk som andra frisörer inte har möjlighet att matcha när priserna är så orimligt låga för att ha en bra standard. Dock har jag mest sett frisörer på cutters snurra på stolarna och snacka med någon kollega, så speciellt prisvärt verkar inte många tycka att det är. Prisvärdheten sitter ju liksom inte bara i vad kostnaden hamnade på, utan också service och resultat liksom.
Jag pratade om lågbudget som i princip står i motsättning till prisvärdhet, sådant man väljer när priset får en sådan prioritering att det börjar gå före annan hänsyn. Kan man inte betala för något som håller en hantverksmässig kvalitet så väntar man sig inte att få det heller.

Men jag vet inget om den aktuella inrättningen, det var bara så jag uppfattade beskrivningen. Oavsett så finns det någonstans människor som har en efterfrågan på klippning i ett segmentet där lägre service- och kvalitetsnivå avspeglas i priset.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 483
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Grazing
·
Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 082
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp