CWD benskydd, storlek??

clovergirl

Trådstartare
Jag ska skaffa mig ett par cwd skydd till hästen. Dom är ju så fina :)
Men jag vet inte vilken storlek jag ska ta och det är
Inte så lätt att fråga längre då det inte finns några återförsäljare kvar i sverige :(

Jag har tänkt mig benskydden med kardborr om det har någon betydelse. Och min häst har M i veredus och cwd skydden får inte vara längre än veredusen (liten häst på 160cm). Så vad säger ni? Storlek 3 motsvarar väl full? Har en förbygel redan i storlek 3/full? Vågar jag beställa ett par storlek 3 i benskydden också?
 
Sv: CWD benskydd, storlek??

Hej,
Jag kan ordna bilder ikväll :)

Har ett par CWD skydd i strl. 3 samt Veredus strl. L till ena hästen och Veredus M till den andra (aldrig provat CWD skydden på henne).
Tror strl. 3 är förstora för henne.

Återkommer
 
Sv: CWD benskydd, storlek??

Har fixat bild, kan dock inte ladda upp den på jobb, om du skickar din epostadress i ett PM så kan jag maila över bild till dig :)
 
Sv: CWD benskydd, storlek??

Elektron, du vill inte mäta skyddens längd? Så kan jag bara jämföra dem med veredusen? Tack på förhand ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: sweep
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 954
Senast: iNHALE
·
Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp