Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sesselja

Är det någon som vet hur mycket Cydectin avmaskningsmedel kostar? Stallägaren hade i morse avmaskat alla hästarna i hagen med Cydectin och hon vill nu ha 150 kr per häst, men det tycker jag låter mycket. Eller? Vi har 9 stycken hästar i hagen så jag antar att hon har köpt en förpackning med 10 stycken i och isåfall brukar det väl bli billigare? Ni som har använt Cydectin i höst, hur mycket har ni betalat?

S

Sesselja

Ni som har betalt mer än 150 kr kanske har köpt till en häst bara? Det blir ju billigare om man köper större förpackningar som räcker till fler hästar. Ska kolla på Apoteket! Tack för svaren! :)

F

FiaOchSaffe

I mitt stall betalde vi 65 kr/tub :D Minns dock inte vilket medel det var... Men kostar runt 120 i vanliga fall om jag inte fått för mig helt fel...:)

U

uppsala

Vi använder Noromectin. Det tar också styngflugans larver och kostar bara 65:-/st om man köper en 10-förpackning.

M

Magdalena

Noromectin är ett av de "nya" medlen, är samma sak som Ivomec.

M

Magdalena

Japp. De andra (Bimectin, Eraquell och nåt mer) är också billigare. Men Ivomec har sänkt priset nu.

F

Fakal

men de fungerar på samma sätt? (innehåller samma verkningsmedel)

F

Fakal

Då kan man med andra ord köpa det billigaste och lita på att det fungerar lika bra som ivomec?

Bimexin Noromectin o Eraquell (vilket idiotiskt namn det som veterinären inte kan stava till skriver han inte ut) innehåller exakt samma substans medans Cydectin innehåller en annan likartad substans med längre verkningstid (förhindrar tex äggutskiljning i 90 dagar) om detta är värt det högre priset beror på betesförhållanden mm, nu på hösten torde knappast Cydectin ha någon fördel.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
1 852
Hästmänniskan Jag håller på att köpa min första egna häst och förundras lite över hur prisläget verkar ser ut om man studerar hästannonser. Jag måste...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 862
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
1 361
Ekonomi&Juridik Inspirerad av tråden på hund-forumet undrar jag vad ni har för smärtgräns på försäkringen för era hästar? :) Själv skulle jag nog säga...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar