Cykel"stöld"

Lager

Trådstartare
Finns det några erfarna cykellåsuppbrytare här på forumet?

Jag behöver stjäla min egen cykel som sitter fastlåst på gården med ett lås som jag tappar nyckeln till... :o Hur gör man? Jag vill helst slippa köpa typ en enorm bultsax... då utöver genansen att stå på gården inför grannarna och knäcka lås så innebär det en massa krångel.

Jag har vänt upp och ned på hela #¤% lägenheten och hittar inte nyckelj*veln. Har inte använt den sen i somras och lade den sådär smart på en logisk plats någonstans då, i en väska kanske, borta är den i alla fall. Ringde till och med kattvakten som bor här ibland och frågade hotfullt om hon hittat en liten ynklig nyckel och flyttat den till nån hemlig plats. :sneaky:

Så! Erfarna låsuppbrytade på Buke - har ni några tips? :heartheart

Det är ett sånt här lås, alltså inte som att bryta sig in i fort knox direkt, men tillräckligt för att stoppa mig att bryta upp det rent fysiskt.


1578413332828.png
 
Jag sågade av mitt cykellås med en liten sliten bågfil (bröt av nyckeln i låset nu för några veckor sedan :laugh: ) Men jag tog ned cykeln i källarförrådet så jag slapp göra detta tidsödande jobb (ca.. 40 min) framför alla grannars nyfikna blickar. Cykeln var alltså inte fastlåst i något vilket jag misstänker att din är?
I sådana fall hade jag nog frågat förvaltaren/vaktmästaren till huset om det gick att låna en bultsax. De har säkert en! Hör runt bland bekanta annars, min kollega skulle låna ut sin om bågfilandet inte funkat.
Och förbered med ett nytt lås redo.
 
Buke levererar! :heart

Plan ett: smyga ned och testa med skruvmejsel, det har jag en hemma faktiskt och kan testa imorgon.
Plan två: ringa och förnedra mig inför fastighetsskötaren och frågan om jag får låna någon form av stålfil/slip.

Jag har hopplöst opraktiska vänner, ingen som har en vinkelslip eller kylspray liggande i garderoben direkt.

Tack för tips @athena_arabians @snorp och @VLMF :bow:
 
Finns det några erfarna cykellåsuppbrytare här på forumet?

Jag behöver stjäla min egen cykel som sitter fastlåst på gården med ett lås som jag tappar nyckeln till... :o Hur gör man? Jag vill helst slippa köpa typ en enorm bultsax... då utöver genansen att stå på gården inför grannarna och knäcka lås så innebär det en massa krångel.

Jag har vänt upp och ned på hela #¤% lägenheten och hittar inte nyckelj*veln. Har inte använt den sen i somras och lade den sådär smart på en logisk plats någonstans då, i en väska kanske, borta är den i alla fall. Ringde till och med kattvakten som bor här ibland och frågade hotfullt om hon hittat en liten ynklig nyckel och flyttat den till nån hemlig plats. :sneaky:

Så! Erfarna låsuppbrytade på Buke - har ni några tips? :heartheart

Det är ett sånt här lås, alltså inte som att bryta sig in i fort knox direkt, men tillräckligt för att stoppa mig att bryta upp det rent fysiskt.


Visa bifogad fil 43605

Förlåt att jag skrattar men det där kunde vara mig! Jag + nycklar = panikkatastrof. Lägger undan viktiga saker på säkra ställen jag inte hittar sedan. När jag en gång flyttar kommer jag hitta massor av saker som är spårlöst borta.
 
Buke levererar! :heart

Plan ett: smyga ned och testa med skruvmejsel, det har jag en hemma faktiskt och kan testa imorgon.
Plan två: ringa och förnedra mig inför fastighetsskötaren och frågan om jag får låna någon form av stålfil/slip.

Jag har hopplöst opraktiska vänner, ingen som har en vinkelslip eller kylspray liggande i garderoben direkt.

Tack för tips @athena_arabians @snorp och @VLMF :bow:

Jag tycker att det var lite fascinerande att du fick rätt många förslag hur man olagligt tar loss en cykel... jag utgår ifrån att vi alla är laglydiga mönstermedborgare :angel: :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp