Cykelkorg till hund

Lyan

Trådstartare
Är det någon som har cykelkorg till pakethållaren och vilken sorts korg i så fall? Min cykel har atran velosystem och de korgarna ser väldigt bra ut men 1200kr för en korg känns lite väl saftigt. Samtidigt är det kanske bäst att välja något som är speciellt anpassat till cykeln än en universalkorg? Jag vill ha med galler eftersom den ska sitta på pakethållaren och jag därför inte kan ha full koll på hunden som sitter i den korgen. Jag hatar utseendet på ”korgkorgarna” men om det är en bra prisvärd korg för övrigt kan jag nog leva med det
 
Är det någon som har cykelkorg till pakethållaren och vilken sorts korg i så fall? Min cykel har atran velosystem och de korgarna ser väldigt bra ut men 1200kr för en korg känns lite väl saftigt. Samtidigt är det kanske bäst att välja något som är speciellt anpassat till cykeln än en universalkorg? Jag vill ha med galler eftersom den ska sitta på pakethållaren och jag därför inte kan ha full koll på hunden som sitter i den korgen. Jag hatar utseendet på ”korgkorgarna” men om det är en bra prisvärd korg för övrigt kan jag nog leva med det
Jag har två cykelkorgar. En fram och en bak.
Den som är bak är denna från Trixie för 8 kg, är väldigt nöjd med den! En dvärgschnauzer kan stå och ligga bekvämt i den, och två dvärgschnauzrar kan sitta i den tillsammans men de får inte plats att lägga sig båda två.
1680706784647.jpeg


I fram använder jag min cykels vanliga korg, dvs den som var fastmonterad på cykeln när jag köpte den. Har sedan köpt en enkel gallerkorg till cykel, som hade någorlunda samma mått, upp och ned och fäst med lastremmar så att den går att fälla upp och ned. ”Låser” gallret med en karbinhake.
Jag körde omkull med min cykel i vintras med hundar i och ingen av hundarna kom lös eller blev skadad!
 
Jag har två cykelkorgar. En fram och en bak.
Den som är bak är denna från Trixie för 8 kg, är väldigt nöjd med den! En dvärgschnauzer kan stå och ligga bekvämt i den, och två dvärgschnauzrar kan sitta i den tillsammans men de får inte plats att lägga sig båda två.
Visa bifogad fil 116034

I fram använder jag min cykels vanliga korg, dvs den som var fastmonterad på cykeln när jag köpte den. Har sedan köpt en enkel gallerkorg till cykel, som hade någorlunda samma mått, upp och ned och fäst med lastremmar så att den går att fälla upp och ned. ”Låser” gallret med en karbinhake.
Jag körde omkull med min cykel i vintras med hundar i och ingen av hundarna kom lös eller blev skadad!
Den har jag tittat flera gånger på för den har vettigt pris och är inte skitful trots att det är en ”korgkorg”. Har tvekat lite för att gallret ser så klent ut men om du har kört omkull med den så måste det ju vara stabilt ändå! Det är väldigt längesedan jag såg en dvärgschnauzer men de är ju garanterat större än Poppy iallafall så om du får plats med två sådana så bör både Bella och Poppy få plats utan problem och då slipper jag ha en hund fram och en bak och en i ryggsäck och kan ha Pärla fram och Poppy och Bella bak istället. Måste bara kontrollmäta pakethållaren så den passar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 018
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 321
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa För första gången har jag en hund som känns gammal. :( Brutus har tacklat av under det sen sommaren. Först så var han halt, sen visade...
Svar
13
· Visningar
4 444
Senast: escodobe
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 378
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp