Cykelvagn?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Behöver köpa en cykelvagn. Har ett barn och fler ska det inte bli. Är det smart köpa en för två barn så man får med lite packning? Främst till fram och tillbaka till förskolan, som är en kvart cykelväg ungefär. men även lite kortare utflykter på sommaren.
 
Om planen är att ha fortsatt ett barn hade jag köpt en cykelvagn för ett barn. Jag har en syskonvagn och upplever att den lätt blir obalanserad med endast ett barn i.
Det är väldigt rymlig packförvaring i dom flesta cykelvagnar, så hade varit noga med förvaringen bak istället 👍🏻
 
Behöver köpa en cykelvagn. Har ett barn och fler ska det inte bli. Är det smart köpa en för två barn så man får med lite packning? Främst till fram och tillbaka till förskolan, som är en kvart cykelväg ungefär. men även lite kortare utflykter på sommaren.
När sonen var liten så fick vi en cykelvagn för ett barn och det var gott om plats att packa med sig saker i den, bl a i "skuffen". :)
 
Jag har haft en dubbel och en singel, alltid med bara ett barn. Den dubbla var av en billigare variant och det gick att placera barnet i mitten.
Jag gillade singeln mest, det var inga problem att få in den genom ett dörrhål, det gick inte med dubbeln. Dessutom fick jag plats med mer grejer i singeln än i dubbeln, så det var mycket bättre :) Hade en Hamax outback som singelvagn :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 977
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 250
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp