Cyrano 457

Det var ju rätt länge sedan han dog 1987, men jag har ridit två avkommor till honom för 20 år sedan. Minns bara att båda två var snälla hästar.
Det finns bild på honom på Del Mar.
I den sista hingstkatalogen han var med i hade han en avkomma i svår hoppning, Cyrill 523, och tre i medelsvår. Han var morfar till Chirac.
 
då din scanner funkar.. vill du skicka bilderna till mig då?
 
en fråga.. finns det mer Cyrano? för under avkommor står ej Cyramos med
 
Man kan lägga in uppgifter själv på Del Mar och antagligen är inte Cyramos som du frågar efter inte inlagd av någon.

Om du ska lägga in honom, var NOGA med att det blir rätt uppgifter i stamtavlan!

/Marie
 
Cyramos är inte min.. rider på honom ibland bara... vet att hans mamma börjar på C oxå, mer vet jag inte
 
Hej!

Nu har jag lagt in Cyramos på Del Mar. Vet ej dock om det är din Cyramos, men licensnumret stämmer iallafall!

/Marie
 
Det ska jag göra Men jag är rädd för att det kan ta lite tid.
Jag har träffat Cyrano själv och även ridit ganska många av hans avkommer. Samtliga har varit väldigt snälla hästar.
Den ända nackdelen jag kan komma på var att Cyrano lämnade storleksmässigt mycket ojämna avkommer. Från knappt över ponny upp till riktiga jättar.
 
Hej!

Jag har jagt ett sto f.85 Cyrano - Hertigen. Mörkbrun ca 167 cm. Ett väldigt vackert sto med utrycksfullt huvud och vackra ögon. Ganska kompakt och grov i kroppen vilket gjorde henne ganska tung att rida. Hon var världens snällaste häst.

Hon hade ordinär skritt och trav (biljarderade lite) men bra galopp. Pga en skada gick hon bara upp till 1,20 hoppning. Vi fick ta bort henne 1998 pga pålagringar i frambenen. Hon fick en avkomma född 1993 efter Cheval Sansibar som tyvärr blev alldeles för tung och lågställd och inte höll.

/C
 
En häst på ridskolan som heter Passad är efter Hubertus - Cyrano, typ 175cm hög, mörkmörkbrun, väldigt lång rak rygg, ridskolans voltigehäst, skitsnäll mot allt och alla
 
okey.. liknar Cyramos lite

han är ju nästan 175 och är mökbrun
 
Sv: Cyrano 457

Jag äger ett barnbarn efter honom. Han heter Magic Stan och han är en valack. Han är efter Stanford och undan cyrana som är efter cyrano. Mini (som han kallas) Är dock bara en D-ponny på 147½ cm. Men Cyrano är däremot lite känd för att ge små avkommor.
Om du vill se en bild på Cyrano så sök på google efter cyrano 457, där finns bilder på honom. (sök på bilder)
Kramizzar:)
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Igensnöade fönster, blöt post, nyskottade gångar till hundarna och katter som vägrade komma in. När VF bad läsarna om bilder från...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
346
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp