Cystoskopi

cassiopeja

Trådstartare
Någon här som varit med om det? Hur ont gör det på en skala? Går det att överleva?...
crazy.gif


Jag trodde väl aldrig att "vi skickar en remiss till en urolog" skulle innebära att någon ska köra upp ett instrument i mitt urinrör!!!..... :-O Jag höll på att smälla av när jag fick kallelsen. Visste i min sjukvårdsmässiga oskuld inte ens att det fanns såna undersökningar... Och jag som har läkarskräck bara jag ska till doktor och prata... Min spontana tanke var att avboka, men jag försöker att övertala mig att gå dit ändå.

Är min oro befogad?
 
Sv: Cystoskopi

Nu vet jag inte alls om detta går att jämföra men när man läser om hur en cystoskopi går till så låter det som att det kan vara lite likt att få en kateter satt.

Det har jag fått och då fick man först nån bedövningsgel och sen förs en slang upp i urinröret. Jag var livrädd innan för jag trodde det skulle göra jätteont men det gick faktiskt bra. Lite obehagligt men det gjorde inte ont.

Får hoppas att du får bättre svar än det här.
 
Sv: Cystoskopi

Någon här som varit med om det? Hur ont gör det på en skala? Går det att överleva?...
crazy.gif


Jag trodde väl aldrig att "vi skickar en remiss till en urolog" skulle innebära att någon ska köra upp ett instrument i mitt urinrör!!!..... :-O Jag höll på att smälla av när jag fick kallelsen. Visste i min sjukvårdsmässiga oskuld inte ens att det fanns såna undersökningar... Och jag som har läkarskräck bara jag ska till doktor och prata... Min spontana tanke var att avboka, men jag försöker att övertala mig att gå dit ändå.

Är min oro befogad?

Det har jag gjort flera gånger och det är en baggis! Lite obehagligt men inte mer. Först används en lokalbedövande salva och sedan känner man knappt när de för in instrumentet. Ganska intressant sedan att se inuti sig själv på en tv-skärm. Det som kändes lite konstigt sedan för mig var att de fyllde urinblåsan med vatten och sedan fick man kissa ut det och det var kallt. En ganska märklig känsla! Men jag tycker inte du ska oroa dig.

A
 
Sv: Cystoskopi

Tack för era svar, låter skönt att höra att någon har gjort det och överlevt! :-)
 
Sv: Cystoskopi

Jag har också gjort det och överlevt. :)
Det värsta var att jag har mycket mindre blåsa än normalt så när de fyllde den med "vanlig" mängd vätska så trodde jag den skulle sprängas. Annars var det ingen fara alls, bedövningssalvan är effektiv.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 109
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 559
N
Katthälsa Åh blir snart galen på att katten aldrig blir frisk. Han kom in för några veckor sedan, och hade blod runt nosen. Han var även väldigt...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: cowgirl81
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 365
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp