D ponny mankhöjd

Den kommer nästan garanterat gå över ponny mått vid slutmätning om den redan nu är 147.

Ett exempel köpte en haflinger 3 år då 152 cm i mankhöjd han växte till närmare 160 innan han var klar. Tror han slutade på 158 i manken som 5 åring när jag sålde honom.
 
Hej!
En ponny som är fyra år och är 147. Hur stor är risken att den blir stor?
Stor risk att den växer över ponnymått. Min ena var 163 cm som treåring, 167,5 cm som fyraåring och nu som blivande sjuåring runt 168-170 cm.
Min andra är nu som fyraåring 133cm, jag skulle tro att han blir runt iaf 135cm.
 

Liknande trådar

Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: ameo
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Jaasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
480
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp