Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: d-ponny

Jag är 159, väger några få kg mer än dig och är halvfodervärd åt en en häst på 176 och det går utmärkt! Det är inte optimalt kanske, men det funkar fint. En maxad d-ponny låter alldeles lagom storleksmässigt! (Det finns en nålad tråd där det är meningen att man ska ställa dylika frågor)
 
Sv: d-ponny

Spontant nej. Jag är 1.62 och väger 52 kg och en av mina hästar är strax över 1.50
Men det beror ju lite på hur du ser ut i kroppen, om du har väldigt långa eller korta ben. Men du får väl sitta på hästen och se hur det känns :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Ridning Jag vet att det är o lika för alla ponnyer och ryttare så jag undrar såklart bara på ett ungefär! Men jag undrar hur stor skillnad det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 060
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Ridning Satt och fundera häromdagen på att jag nästan alltid har lättare att hålla balansen när jag rider mindre hästar som C ponnys eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 636
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp