Bukefalos 28 år!

D-ringsbett

VictoriaTysell

Trådstartare
Hej! :)
Jag har nu undrat ett tag om D-ringsbett.

Jag har själv en ponny som blir stark och pigg (ibland nästan het) vid hoppning.
Jag undrar nu då om detta bettet kan vara ett bra bett för henne då hon blir det jag skrev innan och hon är även känslig om man tar för hårt i henne i munnen jag ibland får göra för att få henne lugnt och inte rusa. Jag vill gärna ha en bra bett istället för att ha dragkamp med henne. ;)

Så kan detta vara ett bett för henne tros? :p
 
Sv: D-ringsbett

Då skall du testa ett Sprenger Dynamic RS! :love:

Det är den enda mundelen mitt känsliga sto vill ha i munnen öht! Dessutom är det D-ring och jag upplever att jag kan bromsa henne bättre när hon blir lite stark på detta bett än med andra! (Kan ju vara för att hon verkligen trivs och "lyssnar" på det)


Hade planerat för massvis av bett till henne i olika formationer men tji fick jag, endast detta duger! ;) Tack & lov finns samma mundel med olika utformningar om det skulle behövas längre fram! :) Tyvärr går alla bett med kedja under hakan också bort, hon blir vrålförbannad direkt! :cautious:
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 363
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 309
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 273
Senast: Bri
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp