D-tävling 12-e okt...

Tack! Jo, det var en trevlig tilltällning!
Fast just nu är jag rejält orolig för min kära häst. Han är definitivt inte bra och har problem med smärta, men det är gräsligt svårt att utreda vart det sitter och ännu svårare att hitta orsaken till smärtan.

Hade en kompis med trill stallet idag, som utför healing på människor ( har sett henne behandla kompisar och vet att det fungerar). Hon hittade en kraftig störning kring manken och neråt vänster bog och sadelgjordsläget, vissa känningar kring flankerna, särskilt på vänster sida, en liten känning strax ovanför överarmen på höger fram och likadant på den utbuktande muskeln ovanför hasen på framsidan av höger bak.

Det värsta satt dock i och kring manken, samt i 2 punkter strax bakom manken som kan vara kotrelaterat.

Ok, detta var bra att få veta, men hur 17 går jag vidare och vem anlitar jag för att få honom frisk? Funderar i nuläget på en elektroterapi behandling för uppmjukning och lösgörning av muskelaturen, fölt av undersökning av Osteopat för att kolla kotornas lägen mm.

Hoppas att det hjälper, om inte vet jag ärligt talat inte alls vad jag ska hitta på för att hjälpa Pearl att bli frisk igen.

/TIGERHEART
 
Hej igen,
Kul att du tyckte om mina två "rötägg". Även jag är nöjd med resultatet de presterade på deras debuter, trots 5-åringens rodeo under western riding ;). Fast en tankeställare fick jag nog angående att tävla flera hästar i samma klass..hann knappt sadla om. Nej, jag får nog börja lotta mellan de tre "åbäkena" när jag känner för att tävla. Jag känner till en bra kiropraktor/massör. PM:a mig om du vill ha telnr..
Kul att träffas igen. Jag har ju sett dig tävla flera gånger tidigare men kanske inte prestenterat mig direkt. Grattis till rosetterna!
Var det inga andra buke-folk där?
 
och ändå kom du inte fram och hälsade??? :confused:

:banana: :banana: Nåväl, utgår från att du inte kände igen mig IRL! :D

/TIGERHEART
 
Jag kikade lite, men som du säger jag kände inte igen dig. Jag kom rätt sent o så har jag ju hästen i stallet där på Marieberg så det blev som vanligt, prata med dem man känner o sedan fixade jag med min häst.. Men som sagt, jag funderade på om du var någon av dem jag såg.. :)
 
Jag hoppas verkligen att han blir frisk snart, jag vill ju "slåss" mot dig i framtida tävlingar :D
 
Ja dig såg jag nog.. :D
Nästa gång kanske du kan ta en av mina älsklingar och tävla om din kuse inte är ok? Även om det är ett nedköp?! :smirk:
Jag har ju så det blir över som du vet :D
Fast du kanske är upptagen med andra aktiviteter numera? :angel:
Kramar
 
tillochbörja med så hade han kotledsinflammation i somras. så jag har inte tränat på allvar och inte tävlat på ett halvår. bara byggt upp lite kondition och lösgjort honom.
ojoj.
sen har han en hel del psykiska problem och väldigt mycket stress i sig så...

ja det är mycket man får gissa sig till hela tiden. men om det inte känns som det gjort förr så är ju något fel. grattis att det gick så bra. för det är väl ni som gör den fina stegringen innan alla ärevarv :D

vi var där. var bara med i två klasser och det gick inte så bra. han visade upp sina sämsta sidor, blev stark och sprang ifrån mig. fattade galopp när det skulle vara trav, förekom mig hela tiden och steppade omkring och slog i bommar. egentligen är han väldigt duktig. han kan, men blir han stressad så funkar ingenting..
det borde gå bättre på nästa tävling, och den efter det när vi blivit lite varma i kläderna :d
 
Aj, ja det är trist när hästar stressar och "tänker" själva istället för att lyssna på ens signaler.

Japp, det är vi som leker lite på prisutdelningarna när det har gått bra, och det gjorde det ju i söndags med tre vinster på raken och en avslutande tredjeplacering!

Den sista placeringen var hög med tanke på ritten och det hade nog kunnat gå bättre om inte pållen varit så kissnödig! :crazy: Stackarn gillar inte att kissa utanför boxen så efter wr prisutdelningen stannade han på vägen till transporten och kissade floder! :D

På måndag kommer en tjej och ger honom elektroterapi, så får vi se om han blir bättre.

/TIGERHEART
 
*hehe* Jo då.. lite andra aktiviteter blir det allt.. :angel:
Dina hästar är inte nerköp.. Kanske bara lite mer häst.. :cool: Enligt AQHA får jag ju inte tävla andras hästar om jag vill ha kvar min amateurlicense.. men vad hade hänt om jag tagit en av kalvarna.. :confused: :D
 
liiiite småjobbigt ja. men det brukar ordna sig i slutet av tävlings-säsongen.
inte kul att rida på en kissnödig häst. det vet väl de flesta :d vet inte hur många gånger jag kommit in i boxen efter en ridtur och hästen ställer sig och kissar med en gång. då förstår man varför han varit så knasig under ridturen.. :o

oo. hoppas han bli bättre då. han har tur som har en matte som är så mån om honom. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
445
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Anna-KarinO
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp