D-tävling 12-e okt...

T

TIGERHEART

...för Weststar i Kungälv, nån mer än jag som ska dit?

/TIGERHEART
 
Jag ska dit och titta. Hade tänkt att ställa upp men har varit sadellös i en månad nu och har fortfarande ingen sadel så hästar har mer eller mindre vilat i en månads tid. :mad: jobbigt när de växer!
 
Ja det är på Marieberg, men jag får nog avstå denna gång. Kusen som jag skulle tävla med har åkt på däng (av en liten tjock ponny). Så jag tänkte chocka min gube och vara HEMMA en helg!! :rofl:
 
Jag änkte åka dit o socialträna min åring...ska inte tävla då förstås utan bara vara med o titta...för att min lilla ska träna sig på att åka ut o träffa andra hästar. :banana:
Vi kanske ses!
///Karin
 
Kanske det! Jag heter Åsa i vanliga fall, är 1.75 lång och mörk blond och min pålle är en 22-årig halvblodsherre, kopparfärgad fux med bläs och tre vita ben med ett stort L-format ärr på vänstra skinkan. Vi ska tävla Walk and trot, bägge trailklasserna samt western riding.

Kom gärna fram och hälsa! Alla som kommer dit av er här på Bukefalos!Jag känner allt för få av er!

MvH TIGERHEART
 
Ja o jag heter Karin (med långt brunt hår) o min lilla häst heter Nikkie och är en liten fröken som är brun med svart man och svans och en liten nosbläs o stjärn.
:bump:
Karin
 
vad är det för klasser med???

Var ligger det?? ögt upp, långt ner? åt höger? åt vänster? på kartan???

vill åka å titta :)
 
Kungälv, ca en timmes bilväg från Göteborg, men väderstreck är jag dålig på! :D

De flesta av ridklasserna ska vara med, inga kogrenar, förstås, men pleassure, walk and trot, western riding, trail, western horsemanship, reining,mm

Börjar med Walk and trot kl 10.00

/TIGERHEART
 
Jag vill komma men Zorro är halt :( Nu har han busat för häftigt i hagen igen. Tänk om han kunde fatta att han inte är 4 år.
 
Hej Simpe!

Ajdå! Vad trist! Pearl är inte halt, men inte helt ok heller... Vi gick ner oss i ett kärr i somras, Pearl sjönk till magen och fick jobba bra för att ta sig upp. Han har känts skev efter det. Kan inte sätta fingret på vad det är exakt, men NÅT stämmer inte riktigt. Framförallt "tappar" han höger bak ibland, tar luftkliv, liksom, och ibland knakar det i nån led högt upp i höftregionen. Han vill dessutom ogärna strecha det benet uppåt. Nu igår upptäckte jag dessutom att han är väldigt spänd i bogmusklerna på båda sidor, de muskler som går lodrätt längs bogbladens framsidor. Nu anmälde jag ju oss till tävlingen rätt så tidigt, så vi tar det lugnt och gör så gott vi kan.

Efter 25e oktober ska jag sedan ta ut en duktig Osteopat som jag hört mycket bra om så får han gå igenom Pearl och se om han hittar något som behöver rättas till. Jag misstänker nämligen att Pearl dragit något snett i bakdelen i och med kärrolyckan. Han rör sig normalt och villigt, men han känns som sagt skev ibland och jag vill ha svar på om det är något som går att fixa, eller om det är åldersstelhet som måste ridas bort i den mån det nu går.

Hoppas dock på det bästa.

MvH TIGERHEART
 
Glömde säga att han har gått bra sedan 1a september då vi kom tillbaka till vinterstallet med ridhus så att jag kunde mjuka upp honom ordentligt, detta med knaket i höften och de spända bogarna upptäckte jag nu i veckan... Annars hade vi nog skippat tävlingen.

/TIGERHEART
 
Det är nog bra om du tar ut någon som kan kolla honom, har du kollat med Hampus vem han använder till Dee Dee? Hon har ju blivit så mycket bättre efter behandling. En annan sak som slog mig är om du ger honom Glucosamin? Det gjorde ju underverk med Zorros leder när jag började med det. Zorro har haft lite ont av värmen i sommar men tände till ordentligt när hösten kom och har börjat med sin krumsprång när han inte får springa så mycket som han vill :D Jisses vilken fart det är i den gamle hästen. Tävlandet har ju varit lite halvt om halvt i sommar pga skillsmässan och min pappas ben amputation men nästa år kommer vi tillbaka ;) Jag är superstolt över hur bra vi klarade oss i Cup Trailen både i Nyköping och QH SM. I Nyköping startade vi mellan Mia Bråve och Tommy Bäcklund :crazy: :crazy:
 
Hej Simpe!
Kul med dina framgångar!
Pearl har något skumt i vänster bog, kände jag idag. Imorgon ska han få akupunktur av en utbildad kompis till mig så får vi se om det hjälper, åtminstone så att jag kan genomföra tävlingen med gott samvete, men sedan ska jag ta ut en Osteopat som halva stallet tycks ha anlitat och varit mycket nöjda med. Hoppas att han kan komma ut så fort som möjligt för nu är det helt klart nåt skumt med min pålle! Usch, känns inte bra alls, oroar mig för orsaken...

/TIGERHEART
 
jag ska dit. börjar bli lite nervöst. får väl se hur min häst uppför sig. han har inte mått så bra det sista..
lycka till allihop :)
 
Ajdå! Låter inte bra!På vilket sätt har han inte mått bra?

Pearl skötte sig över förväntan idag och en lysande stolt matte kom hem med tre vinstrosetter och en tredjeplats!

Fick dessutom tips om vad som kan vara min hästs problem, så nu har jag beslutat att ta honom först till kiropraktor och sedan direkt låta behandla honom med elektroterapi, så att han blir lösgjord och korrigerad i såväl skelett som muskulatur. Jag gissar nämligen att antingen en kota eller något ligament lagt sig snett någonstans i höjd med höger bak och att en nerv kommer i kläm i vissa lägen.

Han vill t.ex. inte byta galopp, utan tappar koordinationen och bockar, vilket han ALDRIG gör i normala fall.

Hur som helst, vi red våra hittills klart bästa trailrundor idag! Det gick bara helt perfekt, och det känns bara så härligt!

Träffade för övrigt Westcob där med två av hennes hästar. Fina pållar bägge två!

Var du där höstmåne? Och i så fall, hur gick det?

/TIGERHEART
 
Hej på er!

Jag kom inte så långt som till Marieberg...för i fredags eftermidddag blev vi påkörda bakifrån i de populära köerna intill Tingstadstunneln. Andra gången på ett år för mig så min nacke sa bestämt ifrån att det inte blir ngn tävling....skulle ju haft med mig min lilla åring för social träning men så blev inte fallet.
Hoppas att ni hade kul! :rofl:

///Karin
 

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
391
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Anna-KarinO
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp