Bukefalos 28 år!

Jag tar Metagenics/Alpha Plus D3 5000ie men den är snart lut och då börjar jag med Holistics D3 5000ie i stället. Har läst att Holistics är bra men vet inte om det stämmer.
 
Jag tar Purepharma (den i är i kapslar i olja och har genomgående bra analysvärden) och undviker tex Holistic (som avvikit väldigt mycket från uppgiven dos när man testat).

Eftersom jag (på läkares inrådan) äter höga doser tycker jag att de vanligaste tabletterna är rätt värdelösa. Dagspriset blir väldigt högt när dosen är låg.
 
Tack @Sassy! Jag googlade lite och beställde också PurePharma tillslöt, ville också undvika preparat som tex Holistic.
 
Kör också på PurePharma, och eftersom rekommendationen för Holistics 5000 är varannan dag, blir ju styrkan samma som PP dagligen.

Jag tyckte jag märkte skillnad när jag började, 4 dagar efter ungefär.
 
Den är inte vegetarisk bara så du vet:)

Tack för infon! Jag såg också att den innehöll gelatin. Jag är dock inte vegetarian :) Det är såklart inte min dröm att stoppa i mig nåt animaliskt varje dag, men jag ska pröva dessa och utvärdera. Kanske hittar jag något annat som är likvärdigt senare, eller så kanske jag inte ens känner att D-vitamin hjälper mig :)
 
Tack för infon! Jag såg också att den innehöll gelatin. Jag är dock inte vegetarian :) Det är såklart inte min dröm att stoppa i mig nåt animaliskt varje dag, men jag ska pröva dessa och utvärdera. Kanske hittar jag något annat som är likvärdigt senare, eller så kanske jag inte ens känner att D-vitamin hjälper mig :)

Varsågod!:) Uppdatera gärna hur det blev med d-vitaminknaprandet, om du kände någon skillnad eller så. Ska du börja ta för att du är trött eller är det mer i förebyggande syfte?:idea:
 
Tack för tipsen i tråden! Äter för tillfället tre tabletter per dag av Apotek Hjärtats egna variant (totalt 1000 ie). Men det känns ju både rimligare och billigare med en tablett om dagen. Plus att även jag egentligen är rekommenderad högre doser.

Nu kombinerar jag D-vitamin med antidepp så kan inte helt avgöra vad som är vad men klart är att jag mått betydligt bättre den här vintern än vad jag gjort tidigare.
 
Jag tar PurePharma även jag. Käkar på eget bevåg ganska hög (tror jag iaf haha) dos under vintern (och lägre resten av året), men jag är betydligt mycket piggare än jag varit tidigare år utan D-vitamin.
 
Det finns ingen D3 som är vegetarisk, det utvinns ju ur fårull (lanolin).

Jaha det visste jag inte, tack för info!:) Men fårull är det som kommer av att man klipper får väl? Så det är kanske som att en del vegetarianer äter ägg eller dricker mjölk?:idea: Men är man vegan så vill man ju inte köpa nåt sånt.
 

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 722
Senast: Shaggy
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 950
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp