då man inte orkat

vinkelina

Trådstartare
flyttade hästen i lördags till ett nytt stall. vi har nu inte riktigt umgåtts den senaste månaden så nu är det självklart en massa testande på G, som om jag inte skulle ha haft nog av detta. har hållit på ett år nu.

hade tänkt fa o rida idag på förmiddagen när det kanske inte skulle vara så mycket folk i stallet som ser allt vårt misslyckande. fick dock en läkartid som gjorde att jag inte kan fa ut före till kvällen.

men hur har ni kännt det då ni har flyttat, som om alla stirrat på er o funderar vad det där är för en kuf.

o seriös, är lite rädd för min häst, inte rädd så att jag inte kan hantera henne, men jag vet vad hon kan hitta på
 
Sv: då man inte orkat

Skit i de andra och fokusera på hästen :) hon kommer inte bli mindre "testig" om du sitter och oroar dig över vad folk tycker.
 
Sv: då man inte orkat

vet, det är bara att kaval upp ärmarna o sätta igång. men ibland har man ingen lust
 
Sv: då man inte orkat

vet hur det känns..bytte stall i våras o kände mig som världens sämsta i jämförelse med alla där o som om alla "dömde" mig när jag red osv.. men nu känner jag dom på ett annat sätt o alla är jätte trevliga o det satt verkligen bara i mitt huvud.
jag gjorde saker med min häst som jag kände mig säker på i början så jag slapp tänka på vad andra tyckte o var nöjd med både hästen o mig själv i stället för o tänka på alla andra :banana:
varför käner du så då? Något speciellt som har hänt? Om man får fråga:angel:
 
Sv: då man inte orkat

Eller så tar du tjuren vid hornen och talar om för dem i stallet hur läget är. Vad som har hänt och hur din häst är. Misstänker att du kan komma att få en hel del hjälp om det är trevliga människor i det nya stallet.
Snackat de skit ändå, så är det troligen att sådant stall att det inte hade spelat någon som helst roll ändå vad du gör, för det bara är så folket är. Tyvärr.
 
Sv: då man inte orkat

Ibland är det bara så att man inte orkar..gör något kul med hästen o känn att det går bra så kommer nog motivationen tillbaka :laugh:

Min var jätte jobbig i början o uppförde sig inte alls, nu e han som en klocka nästan jämt i dressyren o jätte busig när vi hoppar men känns som om man bara kan le åt det nu :rofl:
 
Sv: då man inte orkat

nå, jag har en fd riskolehäst. på förra stället gick det att sälla upp henne i stallgången när man ställde i ordning henne närman sku ut o rida, i boxen så slapp hon att vända baken mot en fast hon var uppbunden.

på det nya stället finns inga sådana möjligheter, o jag gillar inte bakändan på min häst ;)

hon har haft en sadel som inte passa förr, så hon hatar sadlar, den nya passar nästan perfekt, men det kommer så automatisk för henne, har blivit bättre då man lägger på sadeln, men att spänna sadelgjorde är ett uppdrag för sig, o nu finns det då risken då hon slipper o svänga sig då man gör i ordning henne
 
Sv: då man inte orkat

Ok kan förstå att du inte gillar den på det sättet :)
Kan du inte binda upp henne i boxen på ngt sätt så hon inte vänder sig om mot dig då? ha två grimmskaft som i gången?
Bara e tanke..jobbigt med sadeln..sånt kan ta tid innan det släpper om det sitter kvar i hennes huvud, håller tummarna att det löser sig för er :)
 
Sv: då man inte orkat

Be någon i stallet om hjälp!De flesta är snälla människor och om du bara är öppen med dina tankar så ska du se att det kommer att gå bra.De flesta har ju varit nya i stallet en gång och minns nog hur det kan kännas.Lycka till!
 
Sv: då man inte orkat

verkar nog mest vara i huvudet på henne. när jag köpte den nya sadel så slutade hon upp nästan med det samma att hugga efter mig när jag lade på den :) men det är endå en massa bökande o hotande.

just nu är det värst med sadelgjorden. hon blåser upp sig jättemassor. så när man börjar spänna så är gjorden för kort o man måste då dra åt för att slippa till första hålet. sen när den väl är spänd så sitter gjorden perfekt.

har testat med en alldeles för lång gjord (fick med mig den i flytten så jag skall testa nu oxå) samma betende fast den knappt nuddar i henne. hon biter o sparkar efter den
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 669
Senast: Lhas
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 918
Senast: tanten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp