Då sitter man med en klump i magen igen

Lill76

Trådstartare
....ska ju till jobbet.... :( Vissa dagar känns det bara som jag inte klarar av det.... Jag har haft en del problem med min psykiska hälsa en tid och jobbet som transportledare där jag ska vara social, glad, beslutsam och snabbtänkt fungerar inte för mig.
Jag har sökt hjälp och går hos kurator, har sökt några nya jobb, bett min chef om omplacering, men inget har gett resultat. Min chef kan inte riktigt ta till sig att jag inte mår bra i mitt jobb eftersom "du gör det ju så jäkla bra" - hans ord. Han är jättenöjd med mig och absolut inte bli av med mig - (hans egna ord igen) men jag förstår inte hur han kan tycka att det är ok att jag sitter på jobbet varje dag o mår dåligt, men han ser lite till sig själv tror jag. Så länge det funkar för versamheten är han nöjd o att leta ny medarbetare till min tjänst är ju jobbigt för honom....
Känner mig bara ledsen idag :cry:
 
Du måste nog förklara för honom. Han kommer att bli av med dig. Du kommer att bli sjukskriven, omplacerad eller sluta. Det är ju då bättre (och billigare) att behålla kompetensen inom företaget, och omplacera dig på egen begäran.
 
Öva först. Du känner din chef, tänk ut i förväg vad som kan tänkas komma. Avled vänligt men bestämt alla försök till undanmanöver, om du nu är säker på att du inte vill fortsätta jobba just som transportledar. Håll fokus på vad du vill åstadkomma med mötet.
 
"Nej, det är inte en lösning på det här problemet"
"Nej, det är inte vad jag kan se hållbart"
"Nej, jag kan inte se att det kommer att fungera"

Hitta några vänliga standardsvar när det kommer förslag som du känner inte fungerar. Och våga använd dem. Det är lite som att lastträna en häst. Stäng alla andra möjligheter, det är bara en väg som gäller.

Uppenbarligen är du ju beredd att säga upp dig om det inte blir någon förändring, annars hade du inte sökt andra jobb.
 
Ja, jag är beredd att säga upp mig, men dock inte utan att ha ett nytt jobb....pengar måste ju in... Har inte jobbat här så länge, men en massa olika anledningar gör att jag inte tycker att det är rätt. En del beror på mig själv som människa, en del beror på att det inte var riktigt som dom sa när dom anställde mig, en del beror på arbetskamrater osv.
 
Det tycker jag du ska vara lagom ärlig med. Du har inget att förlora. Mår du dåligt kan du inte på sikt ha kvar den tjänsten du sitter på, och det kan faktiskt vara så att de behöver adressera dessa problem.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 102
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 521
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp