Då var det dax igen...

Det är verkligen helt ofattbart hur man kan lämna ett barn ensamt i bilen. Nu var det dessutom så varmt att barnet riskerade att dö i värmen men för mig är det ofattbart hur man kan lämna ett barn ensam i bilen överhuvudtaget. Man lämnar inte en ettåring ensam alls!
 
Läste precis om det och undrar också sjutton man kan göra något sådant?! Det varnas ju för det varje år när det börjar bli varmt, lämna inte djur och barn i en varm bil.

Jag antar att man tar upp sådana här saker på MVC/BVC också?
 
Alla verkar inte vara intresserade av om deras barn har det bra, eller ens överlever. Hur kan man tro att det är skönt att sitta i gassande solvärme i en bil?
 
Usch, jag mår riktigt dåligt när jag läser det där. Jag fattar inte hur man kan lämna sitt barn i bilen överhuvudtaget.
 
Det är tragiskt att det ska behöva ske, varje år kommer rubrikerna, och man undrar ju hur folk (inte) tänker:banghead: .
Det räcker ju att sitta kvar själv några minuter i den här värmen för att man ska inse vilka fruktansvärda temperaturer det faktiskt blir i en stängd bil, i gassande sol .
 
Jag satt i mobilsamtal och var därför kvar i bilen en stund i förrgår, parkerad i solen. Höll på att avlida efter två minuter, trots öppen bildörr. Jag fick gå ur bilen och ställa mig i skuggan för svetten sprutade och jag mådde illa. Efter två minuter!
 
Vissa undrar man om de är kapabla att gå och prata samtidigt? Klarar man det borde man vara smart nog att inte se att man inte lämnar ett barn i bilen särskilt inte i det här vädret..
 
Jag satt i mobilsamtal och var därför kvar i bilen en stund i förrgår, parkerad i solen. Höll på att avlida efter två minuter, trots öppen bildörr. Jag fick gå ur bilen och ställa mig i skuggan för svetten sprutade och jag mådde illa. Efter två minuter!

Just det där är det som gör att jag inte heller förstår hur man kan lämna barn, eller hundar för den delen, i bilen. Man har väl själv känt hur fruktansvärt varmt det blir i en bil som står i solen...?
 
Stackars barn. Hoppas föräldrarna får ett kännbart straff, men i Sverige blir det väl bara lite böter antar jag, förhoppningsvis sätter de barnet i en kärleksfull familj istället.
 
Jag tror ärligt talat inte det blir något straff (då måste du ge dig på en vuxen). Kontakt med socialen och stöd därifrån känns som en realistisk påföljd.

Hade du däremot gett dig på en vuxen på det sättet (och inte ett försvarslöst barn som inte kan föra sin egen talan), då hade du med största sannolikhet hamnat i rätten.
 
Sådana här gånger borde barnet omhändertas omgående. Föräldrarna har utsatt barnet för livsfara... Har man visat så dåligt omdöme borde det vara obligatoriskt med kontakt med sociala myndigheter. Så kan det sättas in stöd om det behövs.
 
Kommer aldrig förstå sånt här, det är så självklart att man inte lämnar någon i bilen en sådan dag. Man kan omöjligt vara helt frisk om man inte kopplar ihop den värmen med hettan i bilen det blir. Bilen värms ju upp på bara några sekunder när man stänger av den och ac:n försvinner.

Och ännu mindre förstår jag att båda föräldrarna lämnar barnet, kan man ju räkna ut med tårna hur dålig tillsyn det är av barnet hemma då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp