Då var vinterdepressionen här

Yay! Not!! Jag visste att den skulle komma men hoppades ändå att jag skulle slippa. Tji fick jag 😞 Jag är ännu tröttare än jag brukar och har nästan konstant ångest och känner hopplöshet och att allt är meningslöst. Jag har ingen matlust och har tappat nästan 2kg på två veckor och dricker inte tillräckligt heller vilket såklart gör att jag blir ÄNNU tröttare och får huvudvärk. Att jag blev rätt dålig efter covidvaccinationen förra veckan har ju inte gjort saken bättre för nu blir jag andfådd för minsta lilla också, men det hoppas jag att det släpper snart.

Jag vet inte hur jag ska klara vintern när jag är så dålig redan innan den ens har börjat. Det är nästan så det känns skönt att två av hundarna måste vila pga skador för då slipper jag ha lika dåligt samvete för att det inte blir några långpromenader.

Jag äter redan d-vitamin och en massa andra kosttillskott så tror inte att jag kan lägga till något där och att öka elvanse har inte heller gjort någon större skillnad.

Mest en gnälltråd för tyvärr tror jag inte att det finns något som kan göra allt bättre 😞
 

918EB646-2964-4465-869B-537D9BFD888E.jpeg
 
På väg hem. Det har varit trevligt och försäljning och resor har gått bra. Vi har nu 35 minuter kvar och ångesten är skyhög för jag är så trött och åksjuk men jag har inget att dricka så jag kan inte ta ångestdämpande så det är bara att försöka hålla ut
 
Varför sy när jag ändå aldrig använder kläderna? Går ju bara i slashaskläder nuförtiden :(
 
Varför sy när jag ändå aldrig använder kläderna? Går ju bara i slashaskläder nuförtiden :(

Fast du gillar ju att sy, eller? Har du fortfarande lika kallt i lägenheten? I såna fall är väl varma kläder viktigare än snygga...

Hoppast du hunnit återhämta dig lite efter utställningen, kul att försäljningen gick bra! Du gör/säljer jättefina saker. :love:
 
Fast du gillar ju att sy, eller? Har du fortfarande lika kallt i lägenheten? I såna fall är väl varma kläder viktigare än snygga...

Hoppast du hunnit återhämta dig lite efter utställningen, kul att försäljningen gick bra! Du gör/säljer jättefina saker. :love:
När jag är på rätt humör så tycker jag att det är roligt att sy. Men det känns ändå så meningslöst när kläderna sedan bara hänger i garderoben. Men idag såg jag faktiskt till att använda den nya kjolen när jag var hos den nya samtalskontakten. Fick ta dubbla leggings och tröjor för att inte frysa men jag använde den!
Det gick bra hos nya samtalskontakten också tror jag. Var så mosig i huvudet så jag minns inte allt.

Ja, det känns lite bättre idag tack och lov! Igår var jag väldigt trött och lördagskvällen var hemsk. Det är precis som att ju bättre något går desto värre blir ångesten efteråt. Så just nu känner jag att jag aldrig mer vill på utställning för ångesten var fruktansvärd :cry: Jag kommer att åka igen men om det ska vara samma ångest varje gång så kommer jag hålla mig i närheten och inte åka till tex SM i sommar.

Tack 😃 De stora husen saknade lite lister runt dörrarna för listerna tog slut men jag drog av 25kr på priset istället. Jag fick sålt alla mina utställningsplattor så jag måste bygga nya sådana. Det är så mycket roligare när jag får lite grejer sålt. Både för att det betalar resan och för att folk uppskattar mina grejer 😃 Det är så många som har mina plattor nu att man ser dem på jättemånga utställningsfoton 😁
 
Inte för att man ser så mycket av den men här är nya kjolen 😊 Leggingsen har fått en fläck såg jag och såklart så glömde jag att beställa rosa jersey när jag beställde tyg igår 😫
75280AA6-1E97-4D23-84E5-6FCCFBBE5029.jpeg
 
Jag har också satt igång elementet i köket nu för där är det kallast och där bor ju marsvinen så vill inte att de ska bli kalla
 
Om en stund ska vi till fysioterapeuten och jag har sådan fruktansvärd ångest och panikkänslor i hela kroppen för jag vet hur slutkörd jag kommer att vara efteråt och jag har sådan ångest när jag måste köra bil och idag måste jag dessutom köra en bil jag aldrig har kört. Jag vill verkligen inte!! Hela kroppen skriker i panik!
 
Efter mycket om och men och panik så sitter vi och väntar på parkeringen hos fysioterapeuten. Bilen var tack och lov mycket lättkörd så bilresan hit har gått bra förutom att jag fick tvärbromsa för en tjej som cyklade rakt ut i vägen.

Jag körde också inom veterinären på vägen och bokade tid för att ta tag i Poppys allergi som blossat upp igen och Pärlas trånga luftvägar. Och också ringt och bokat tid för kastrering av Epica för kastreringschippet funkar inte så hon har åter igen problem av sina äggstockscystor. Så nu blir det att skämma bort henne massor fram till operationen ifall hon inte skulle klara sig 😭
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 480
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp