Dad at 13!

J

johannnnnaaa

Vad säger man? Tragiskt när barn får barn, men detta är tydligen inte så ovanligt i UK, då dom har flest tonårs mammor (pappor?) i europa.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2233878.ece

Måste ändå ge dom en eloge för att dom vill göra rätt för sig och ge barnet en bra uppväxt, men dom mister ju sin egen :(

Önskar dom lycka till och hoppas att det här får fler unga att använda kondom (och vänta med sex tills man är några år äldre än 12!)
 
Sv: Dad at 13!

Jag tycker att det är hemskt, pojken ser ut som en 8-åring och hon som en tonåring. Jag tror inte riktigt att dom inser ansvaret för ett barn.:(
Vem ska ta ansvar för barnets försörjning och så vidare?
Dom är ju inte ens myndiga att rösta osv.
Men det blir väl deras föräldrar som får ta ansvaret annars går väl soc in?
 
Sv: Dad at 13!

"Chantelle and Maisie were released from hospital yesterday. They are living with Penny, Chantelle’s jobless dad Steve, 43, and her five brothers in a rented council house in Eastbourne. The family live on benefits.

Dennis, who has fathered nine kids, told how he was “gobsmacked” when he discovered Alfie was to be a dad, too. "


Nä jag har inga fördomar.....

Och att han inte visste vad han gjorde är ju bara jävligt tragiskt. I den ändan borde man börja, lär föräldrarna hur de ska prata med sina barn om - tja det mesta. Annars dröjer det bara 12 år tills lilla Maisie själv blir mamma och Alfie är en 24årig morfar....
 
Sv: Dad at 13!

Tja, jag anser det såhär:
En mamma/pappa kan inte vara sämre än andra, hur gamla/unga de än är.
Jag tycker själv att det är värre att vara mamma när man är över 66 (ja, det finns iaf 166åring som är mamma till en 4åring) än en 13åring, om jag nu får skriva så.

De unga föräldrarna har hjälp från föräldrarnas föräldrar antagligen också.
Så länge barnet inte missköts så tycker jag inte det är något fel.
 
Sv: Dad at 13!

Barn har inte den mentala och känslomässiga mognad som krävs för att ta hand om och uppfostra ett barn så jag anser det faktiskt vara fel.

Någon av deras föräldrar borde gå in som juridisk målsman för barnet.
 
Sv: Dad at 13!

Håller med dig.

Se hur de håller barnet på filmen. Hur mamman fnissar åt att pappan inte förstår reportern. Osv. De är BARN och definitivt inte mogna att vara föräldrar.
 
Sv: Dad at 13!

:eek: Men herregud:crazy:
Jag menar dem förlorar sin egen uppväxt och tonårstid.
Det borde på något sätt bli fel i slutändan. Dem är ju bara barn själva.
Han ser verkligen ut som en 8 åring.
 
Sv: Dad at 13!

Håller med dig.

Se hur de håller barnet på filmen. Hur mamman fnissar åt att pappan inte förstår reportern. Osv. De är BARN och definitivt inte mogna att vara föräldrar.

Håller med, hon håller ju hela handen runt halsen på barnet:crazy:
Tycker att deras föräldrar borde reagerat när dem upptäckte att tjejen var gravid. Men det konstaterades för sent kanske
 
Sv: Dad at 13!

Jag tycker deras föräldrar skulle reagerat då de kom i puberteten och upplysa om preventivmedel.
 
Sv: Dad at 13!

Visst är det så.

Skrämmande att barn har ett sådant enormt ansvar som det trots allt är med barn, när de är långt ifrån mogna för det
 
Sv: Dad at 13!

Tycker att deras föräldrar borde reagerat när dem upptäckte att tjejen var gravid. Men det konstaterades för sent kanske

Nä hon fick ju veta i v 12, hennes mamman förstod/fick veta i v 18. Men man kan ju inte tvinga någon till abort... Hennes mamma säger ju att de ska fixa det tillsammans, så man får ju hoppas att det löser sig till det bästa.

Jag hoppas att jag slipper den situationen med mina egna barn. På ungdomsmottagningen här går många flickor som hamnat lite skevt. När jag gjorde praktik där så fick jag höra om hur en flicka så gärna ville ha barn (14-15 år) saken diskuterades, och de kom fram till att det gick lika bra med en kanin :eek:. Flickan ville bara ha någon att älska, och som älskade henne tillbaka. Så tragiskt...
 
Sv: Dad at 13!

När jag jobbade i England så blev jag helt paff när våran säkerhetsvakt berättade att han var pappa till 4 barn. Han var 22.

De har en fullkomligt löjlig sexualundervisning i England och att artikeln får avslutas med att en käck kristen får utala sig om att det är undervisningens fel får mig att se rött. Om de talade om för barnen hur barn blir till och hur man skyddar sig så skulle detta inte hända i samma utsträckning! En del av mitt jobb var att sälja dagen-efter-piller till tonåringar.
 
Sv: Dad at 13!

Jag tycker deras föräldrar skulle reagerat då de kom i puberteten och upplysa om preventivmedel.

Då är det försent, man får prata om det tidigare än så och att de vet hur barn blir till är för de flesta självklart redan när de är fyra.

Kl
Att en tolvåring inte vet, är ju så tragiskt att det inte är sant:crazy:

När mina barn var tolv visste de mycket väl hur barn blev till och flera olika preventivmedel, om det nu är så dålig sexual undervisning i skolan att de inte vet hur ett barn blir till så undrar jag är det bara skolan som kan berätta sådant? Har de inga föräldrar som kan prata? Har de inga djur?
 
Sv: Dad at 13!

Typ att när barnet går ut gymnasiet är hon 84 och kommer med största sannolikhet aldrig få se sina barnbarn. Jag tycker det är lika illa vilket som, 13 eller 66.
 
Sv: Dad at 13!

Då är det försent, man får prata om det tidigare än så och att de vet hur barn blir till är för de flesta självklart redan när de är fyra.

Kl
Att en tolvåring inte vet, är ju så tragiskt att det inte är sant:crazy:

När mina barn var tolv visste de mycket väl hur barn blev till och flera olika preventivmedel, om det nu är så dålig sexual undervisning i skolan att de inte vet hur ett barn blir till så undrar jag är det bara skolan som kan berätta sådant? Har de inga föräldrar som kan prata? Har de inga djur?

Inte helt otroligt att de är katoliker.

Men jag håller med.
 
Sv: Dad at 13!

Har de inga föräldrar som kan prata? Har de inga djur?

Det där har jag funderat mycket på sen jag kom hit till Irland. Jag tror det ligger mycket i religionen och även om en del föräldrar numer är rätt så ok med att deras barn har sex innan de gifter sig så är det fortfarande en massa hymlande med det, och jag upplever det som att de tycker det är jättejobbigt att prata om sex med sina barn.

Sambons dotter var 13 när hon frågade mig en massa saker om sex, som jag tycker att man borde veta när man är 13. Nu är hon 17, blir 18 i december och hennes mamma tror inte att hon har sex med sin pojkvän men har ändå skaffat en p-stav åt dottern om utifall det skulle hända att de skulle ha sex i framtiden. Helt seriöst.

Kanske borde översätta KP till engelska? :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 048
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp