Där ingen skulle tro att någon kunde bo...

Sambon vill ge mig en långweekend här i Skottland i födelsedagspresent som plåster på såren eftersom att den dressyrresa i Portugal som jag egentligen skulle ha åkt på under min födelsedagsvecka nu är inställd. Jag har fått helt fria händer att hitta ett mysigt boende var jag vill.

Ofta när vi tittar på ställen att åka till brukar vi vara oense om hur "remote" det ska vara. Jag vill oftast bo mitt ute i ingenstans medan sambon brukar föredra att åtminstone ha någon slags civilisation i närheten. Men den här gången är det alltså jag som bestämmer, så jag har gett honom följande två alternativ:

Alternativ 1:
ec4e9482-47bd-48a2-81d4-745d9a36464f.jpg

f753c7c8-2f71-41b8-a0d3-f5619b27a871.jpg


Alternativ 2:
45f8816b-5444-4748-96e3-c1d2547f7151.jpg


83194358-9835-407c-a7be-57e22ed43088.jpg


:D:devil::love:

Det lutar åt alternativ 1 just nu, men vi får se vad vi beslutar i slutändan...
 

Jag är mer för alternativt 1 just för att stugan ser så mysig ut, däremot verkar alternativ 2 ha rätt nice utsikt, men 1:an har nog mer charm för mig. Tror det kommer bli bra för er också vilket ni än väljer. :heart

Klart nu när ja tittar på bilderna igen med lite mer detaljspan så är 1:an nog mer spännande för mig, gillar naturen runt omkring, alla böljande berg, kullar... på 2:an verkar de va rätt platt.... hmmm
 
Jag är mer för alternativt 1 just för att stugan ser så mysig ut, däremot verkar alternativ 2 ha rätt nice utsikt, men 1:an har nog mer charm för mig. Tror det kommer bli bra för er också vilket ni än väljer. :heart

Klart nu när ja tittar på bilderna igen med lite mer detaljspan så är 1:an nog mer spännande för mig, gillar naturen runt omkring, alla böljande berg, kullar... på 2:an verkar de va rätt platt.... hmmm
Ja, jag tänker likadant. Nummer 1 ligger dessutom mycket bättre till rent geografiskt - 3 timmars körning istället för 5, och med lite lugnare väder (alternativ 2 ligger på den norra delen av Isle of Skye). Och stugan är ju hur charmig som helst (om än pytteliten) medan huset på alternativ 2 är mer modernt och tråkigt!
 
Ja, jag tänker likadant. Nummer 1 ligger dessutom mycket bättre till rent geografiskt - 3 timmars körning istället för 5, och med lite lugnare väder (alternativ 2 ligger på den norra delen av Isle of Skye). Och stugan är ju hur charmig som helst (om än pytteliten) medan huset på alternativ 2 är mer modernt och tråkigt!
Modernt går bort för mig, i alla fall utvändigt och delvis invändigt. Får gärna vara lite gammal stil men lite moderniserat. Googlat lite nu och det ser inte helt fel ut invändigt ut heller, men utsidan får ett stort plus av mig på alternativ 1.:love:
 
Hur ser alternativ 1 ut inuti? Modern, eller inredd i gammal stil?
Lite blandat, skulle jag nog säga. Men framförallt är det pyttelitet! :D

2d0bca7a-5922-453b-b795-016f0531176d.jpg

0d97e798-d3bf-4153-935e-35f53fe50624.jpg


13e8ef5b-d598-47b5-8fa5-df1e5b45e9eb.jpg

Modernt går bort för mig, i alla fall utvändigt och delvis invändigt. Får gärna vara lite gammal stil men lite moderniserat. Googlat lite nu och det ser inte helt fel ut invändigt ut heller, men utsidan får ett stort plus av mig på alternativ 1.:love:
Precis, det känns lite synd att de har byggt i så pass modern stil tycker jag. Det passar inte riktigt in...
 
Jag hade inte tackat nej till något av alternativen! Men fastnar också för nr 1 - jag vill klappa på stenarna! Och sitta på bänken utanför på kvällen, efter en solig dag som värmt upp stenen så värmen känns mot ryggen. Och klättra upp på taket för att köra fingrarna genom växtligheten, och gosa ner hela ansiktet i det och njuta av vyerna. :love:
 
Jag hade inte tackat nej till något av alternativen! Men fastnar också för nr 1 - jag vill klappa på stenarna! Och sitta på bänken utanför på kvällen, efter en solig dag som värmt upp stenen så värmen känns mot ryggen. Och klättra upp på taket för att köra fingrarna genom växtligheten, och gosa ner hela ansiktet i det och njuta av vyerna. :love:
Precis så! Fast med tanke på att det är i september vi ska åka lär det bli mer "sitta framför brasan på kvällen" :D
 
Lite blandat, skulle jag nog säga. Men framförallt är det pyttelitet! :D

2d0bca7a-5922-453b-b795-016f0531176d.jpg

0d97e798-d3bf-4153-935e-35f53fe50624.jpg


13e8ef5b-d598-47b5-8fa5-df1e5b45e9eb.jpg


Precis, det känns lite synd att de har byggt i så pass modern stil tycker jag. Det passar inte riktigt in...
Fast jag tycker nog att det var rätt fint, och ser ut att ha allt man kan tänkas behöva :) ! Jisses, vilka tjocka väggar det ser ut att vara (om man tittar på fönsteröppningarna) :eek: !
 
Rider vi inte till stugan :cautious:
Eeehhh... Jo då! :D
Åh, det där låter spännande. Den utmaningen hade jag gillat, å sen har väl deras bilar ratten på "fel sida" också väl? 😅
Jajemen! Jag har lärt mig att köra hjälpligt här, men vissa vägar ger jag mig bara inte på! Jag har kört på Isle of Skye en gång och det räcker :nailbiting:
Fast jag tycker nog att det var rätt fint, och ser ut att ha allt man kan tänkas behöva :) ! Jisses, vilka tjocka väggar det ser ut att vara (om man tittar på fönsteröppningarna) :eek: !
Ja, jag tycker det ser väldigt mysigt ut faktiskt! Kaminen är ett stort plus!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp