Där ingen skulle tro att någon kunde bo...

Sambon vill ge mig en långweekend här i Skottland i födelsedagspresent som plåster på såren eftersom att den dressyrresa i Portugal som jag egentligen skulle ha åkt på under min födelsedagsvecka nu är inställd. Jag har fått helt fria händer att hitta ett mysigt boende var jag vill.

Ofta när vi tittar på ställen att åka till brukar vi vara oense om hur "remote" det ska vara. Jag vill oftast bo mitt ute i ingenstans medan sambon brukar föredra att åtminstone ha någon slags civilisation i närheten. Men den här gången är det alltså jag som bestämmer, så jag har gett honom följande två alternativ:

Alternativ 1:
ec4e9482-47bd-48a2-81d4-745d9a36464f.jpg

f753c7c8-2f71-41b8-a0d3-f5619b27a871.jpg


Alternativ 2:
45f8816b-5444-4748-96e3-c1d2547f7151.jpg


83194358-9835-407c-a7be-57e22ed43088.jpg


:D:devil::love:

Det lutar åt alternativ 1 just nu, men vi får se vad vi beslutar i slutändan...
 

Jajemen! Jag har lärt mig att köra hjälpligt här, men vissa vägar ger jag mig bara inte på! Jag har kört på Isle of Skye en gång och det räcker :nailbiting:

Helt OT, men vi hyrde bil på Irland, det tog inte jättemånga minuter innan jag kört av en backspegel :cautious:

Hade faktiskt tänkt till och beställt en lite mindre bil, men blev uppgraderad till XC90 på plats, ingen annan ville tydligen ratta det slagskeppet på fel sida vägen. Jag förstår inställningen.

Tack och lov för självriskelminieringen. Det var bara att räcka över backspegeln när vi stod vid disken för att flyga hem...
 
Jajemen! Jag har lärt mig att köra hjälpligt här, men vissa vägar ger jag mig bara inte på! Jag har kört på Isle of Skye en gång och det räcker
Hade ja fått ha min egen bil hade ja inte bangat på det, men köra en bil me ratten på fel sida...hmmm.... njaaa ja vet inte, kanske, kanske inte. xD

Oavsett hoppas ni får en riktigt trevlig vistelse. :heart
 
Helt OT, men vi hyrde bil på Irland, det tog inte jättemånga minuter innan jag kört av en backspegel :cautious:

Hade faktiskt tänkt till och beställt en lite mindre bil, men blev uppgraderad till XC90 på plats, ingen annan ville tydligen ratta det slagskeppet på fel sida vägen. Jag förstår inställningen.

Tack och lov för självriskelminieringen. Det var bara att räcka över backspegeln när vi stod vid disken för att flyga hem...
Ja fy, jag tycker det är illa nog att ratta runt svärmors lilla Opel Corsa här i stan samt på de pyttesmå landsvägarna kring stallet och är förvånad över att jag inte har haft sönder något än! Dagen då jag blir tvungen att köra en annan, större bil blir det nervöst...
Nummer 1, vilken dröm! O jag vill fortfarande flytta till Skottland!
Det ser helt fantastiskt ut! Jag drömmer om att få tillbringa en vecka på en sådan plats.
Jag återkommer med rapport framåt slutet av september och så får ni boka varsin vecka efter det! :D
 
Ska fråga om han är okej med det! Men det innebär att du måste köra, för jag vågar då definitivt inte sitta bakom ratten när det är pyttesmå slingriga skotska landsvägar som gäller!

Wow vilka mysiga ställen! Jag skulle lätt kunna sitta gömd därute nån vecka :D

Jag blev utsedd till förare när vi var ett gäng som åkte till Skottland. Hu! Ta sig ut ur Edinburgh hade varit läskigt nog i högertrafik liksom...
Där vi hyrde bilen undrade de hur långt norrut vi skulle, när det diskuterades försäkring, för enligt dem var det stor risk för punktering osv när man kom upp i highlands, riktigt dåliga vägar. Så långt upp åkte vi inte :p
 
Fast ratten Är ju på rätsida eftersom det är vänstertrafik hyrde bil för ett antal år sedan och bilade i Skottland. Tyckte det svåraste var att växla med fel hand och att köra rätt håll i rondeller.
 
Nar Maken och jag korde smavagar i Skottland korde han och jag vaxlade. :angel: Det gick forvanansvart bra.
Daremot fastnade jag i rondeller (jag har ingen aning om hur manga varv jag körde:crazy:) nar jag lånade kompisen's bil och körde in till London for att handla.:cautious:
 
Kom ni iväg @Mineur ? Är nyfiken 😄
Nej, tyvärr inte :( Vi skulle ha åkt på min födelsedag, på onsdag, men sen dog min farmor och det är begravning på torsdag så vi fick ställa in resan.

Airbnb-värden har dock varit guld värd och låtit oss avboka och få alla pengar tillbaka trots att vi egentligen bara hade rätt till 50%, och vi siktar in oss på att kunna åka under våren istället (stugan är fullbokad resten av det här året). Så jag återkommer förhoppningsvis med rapport då istället!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 558
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp