Därför måste du ta ut pengarna från TDB

Jag har pengar innestående där men att få ut dom verkar jävligt krångligt redan nu. Blir ju inte lättare av att jag bor i Australien
Det lät krångligare än vad det var. Du har inget svenskt bankkonto kvar? Föräldrar?
Som jag minns det så loggade jag bara in, gick till någon flik, angav kontonummer och tryckte på 'ta ut', typ. Så hade jag pengarna några dagar senare.
 
Det lät krångligare än vad det var. Du har inget svenskt bankkonto kvar? Föräldrar?
Som jag minns det så loggade jag bara in, gick till någon flik, angav kontonummer och tryckte på 'ta ut', typ. Så hade jag pengarna några dagar senare.

Gick in o kolla, det har ändrats sedan jag kolla sist. Vilket är bra.

Men då kunde jag inte signa med mitt bank id. Måste beställa från min bank. Ok. Loggar in. Nä då går det inte beställa bank id utan att logga in med sladd. Men för att logga in med sladd måste jag ha bank id???
 
Gick in o kolla, det har ändrats sedan jag kolla sist. Vilket är bra.

Men då kunde jag inte signa med mitt bank id. Måste beställa från min bank. Ok. Loggar in. Nä då går det inte beställa bank id utan att logga in med sladd. Men för att logga in med sladd måste jag ha bank id???

Logga in med sladd? Vad betyder det 🤔
 
Logga in med sladd? Vad betyder det 🤔

Sorry otydlig.
Handelsbankens j-a system där du kommer åt olika tjänster beroende på vilket sätt du är inloggad på.
Mobilinlogg- väldigt simpelt
Dosa-inlogg utan sladd -lite mer
Dosa-inlogg med sladd -du kommer åt allt

Jag har enbart dosa med inlogg utan sladd. Så jag kan inte beställa bank id via min bank då.
Försöker jag logga in med sladd säger datorn att jag måste ha bank id för att kunna logga in.

Antingen är deras system helt åt pepparn eller så är det jag som missat något.

Jag tappade humöret, skickade ett argt mail och stängde sedan av.

Utan bank id kan jag inte regga/signa mitt uttagskonto på TDB
 

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 449
Senast: Cambrie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp