Dagboksforumet är nu stängt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra forum.

Dagbokstrådarna har flyttats till forumet Fritid då jag inte vill radera dem då både dagboks-skrivare och läsare troligen vill ha de kvar.

Du hittar dem här:
https://www.bukefalos.se/forums/93/?prefix_id=86

Jag har valt att låsa alla trådar eftersom dagboks-skrivaren tidigare hade möjligheten att radera inlägg vilket nu inte längre är möjligt.

Om någon som skrivit dagboks-trådar vill ha ALLA sina dagbokstrådar upplåsta kan de rapportera det. Vill man låsa upp en handfull trådar bör det också gå att ordna, ex.vis de man skrivit de senaste dagarna.
Vill man radera SAMTLIGA egna dagboks-trådar går även detta att ordna.

Detta gäller enbart dagbokstrådar skapade till och med dagens datum.
För nya trådar gäller samma regler som för övriga trådar här på forumet.

Jag hoppas ni låter era trådar vara kvar och att ni har förståelse för detta beslut som nu fattats efter år av överväganden om vad som är rätt beslut.
 
Senast ändrad:
Känner mig lite bakom flötet. Har varit medlem i 10 år och först nu när det dök upp trådar i hem och hobby märkta dagbok och jag därifrån letade upp denna tråden har jag fattat att det öht existerat ett dagboksforum :idea: :o

Men min spontana reaktion är att jag inte riktigt fattar varför de trådarna ligger under hem och hobby? Alla dagbokstrådar jag har sett hade ju hamnat under Allmänt om de postats som en vanlig tråd?
 
Nu blev det jobbigt då också hund trådar är blåa. Det känns jätterörigt nu @Gunnar

Igår när det var 1 maj, skulle det hängas ut något rött... Det kanske är det Gunnar kör med, att idag är det 2 maj, då ska det hängas ut blått. Vi får se vilken färg vi ska hänga ut i morgon...
 
Nu har jag ändrat lite så att det bör fungera bättre. Detta är en del i en större ändring av prefix m.m.
 
Nu har jag ändrat lite så att det bör fungera bättre. Detta är en del i en större ändring av prefix m.m.
Är det alla dessa färger avseende ämnet du ändrat? Jag tycker det är irriterande. Färgerna syns nu mer än själva rubriken, vilket ju är vad jag vill se i första hand. Jag använder främst "nytt"-knappen och tycker nu det ser enormt rörigt ut. Lite mildare färger kanske skulle vara bättre?
 
Är det alla dessa färger avseende ämnet du ändrat? Jag tycker det är irriterande. Färgerna syns nu mer än själva rubriken, vilket ju är vad jag vill se i första hand. Jag använder främst "nytt"-knappen och tycker nu det ser enormt rörigt ut. Lite mildare färger kanske skulle vara bättre?
Håller med. Prefixet syns mer än rubrikerna, vilket känns tråkigt (och rörigt).
 
Bättre, men kommer ta ett tag innan jag vänjer mig.

@IngelaH vad är det som är så roligt?

Att Gunnar fixar med färgerna, jag ber om ursäkt om du tar illa vid dig.

Jag var väl lite trött.

FÖRLÅT att jag är så otrevlig... om det var det jag var... för det var inte meningen och det hoppas jag att du förstod.
 
Ett annat tips är ju att folk inte startar en ny tråd varje dag utan att de som vill har en Dagbokstråd där de liksom uppdaterar i tråden?
Annars blir det ju massvis av trådar med dagliga uppdateringar och svårt att navigera. Plus att det blir lättare att följa en viss person om man vill göra det.. och större chans att folk svarar i tråden.
 
Jag håller inte riktigt med, det har funnits hästrelaterade, hemrelaterade, djurrelaterade och säkert ett antal andra typer av dagbokstrådar.
Det gamla dagboksforumet placerades därför under Hem&Hobby för jag ansåg det minst dåligt. Jag ser det lite som att skriva dagbok är en typ av hobby.

Jag har en plan. Den är dock inte helt färdig än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 965
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 366
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Man kan skriva trådar med prefixet Dagbok på detta forum om man vill. De fungerar dock precis som vilken annan tråd som helst. Man kan...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp