Jag blev väckt av Toni i morse. Hon kommer ofta på morgonen och petar på mig när hon tycker jag har sovit klart. Så idag kom jag upp ur sängen redan före 8. Det är tidigt med tanke på att jag inte har något inbokat på förmiddagen.

Idag är det dags. Anställningsintervjun är i eftermiddag. Jag är lite nervös, dels för intervjun i sig, men också för att jag måste åka in till stan. Det är jag inte helt bekväm med. Jag har försökt förbereda mig lite och läst på om företaget och gått igenom mina anteckningar med svar på vanliga frågor.

Men jag ska försöka få iväg en jobbansökan idag också. Jag har hittills lyckats hålla mig till planen att skicka minst en ansökan om dagen på vardagar. Jag kan liksom inte slappna av förrän jag har ett påskrivet anställningskontrakt. Ekonomiskt är det skit att vara arbetslös och inskriven i jobb och utvecklingsgarantin. Jag förlorar ju dessutom tre ersättningsdagar nu för att af ville veta vilken min sista a-kassedag var och a-kassan visste inte det för de behövde få rapport från försäkringskassan och försäkringskassan kunde inte rapportera förrän någon gång efter att jag ansökt om mina sista dagar aktivitetsstöd. Så jag blev hänvisad till att själv räkna ut när min sista dag var, och räknade så klart fel. Jag skulle varit inskriven i jobb och utvecklingsgarantin tidigare än vad som nu blev.
 

Fan, jag hittar inte mina betyg. Trodde jag visste var jag hade dem, men de låg inte där. Jag tycks jämt tappa bort mina betyg.
 
Jag som inte har behövt mina betyg på hundra år, VET att flera av dem saknas. Jag har stoppat dem i en tidsskriftsamlare allt eftersom jag hittat dem, under soffan, under sängen, under hallbyrån, i botten på en låda under 379 inkassobrev och brev från kronopelle, samt på hatthyllan, i rotfruktslådan i kylen, under blisterförpackningarna med frysta röda mygglarver till "firrarna" i frysskåpet, i kastrullskåpet... Typ... :p
 
Senast ändrad:
Jag som inte har behövt mina betyg på hundra år, VET att flera av dem saknas. Jag har stoppat dem i en tidsskriftsamlare allt eftersom jag hittat dem, under soffan, under sängen, under hallbyrån, i botten på en låda under 379 inkassobrev och brev från kronpele, samt på hatthyllan, i rotfruktslådan i frysskåpet, i kastrullskåpet... Typ... :p
Jag är på gång att söka ett jobb och det står i jobbansökan att man ska visa upp intyg, betyg, examensbevis med mera vid en eventuell intervju.

Det jäkliga är att jag beställde kopior av de betyg jag fått förra året. Och det är inte första gången jag bett om kopior heller.
 
Börjar bli lite uppskruvad nu inför intervjun.

Jag hade ett möte med arbetsförmedlingen idag också. Handläggaren trodde inte jag skulle bli långvarig hos dem när han hörde vad jag gör för att få jobb. Hoppas han har rätt.
 
Jag tycker det är svårt att veta hur man ska vara på en intervju. På den första var jag kanske för tystlåten och svårpratad. Och nu kanske jag svamlade för mycket.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
792
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 108
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp