Bukefalos 28 år!

Dagen som aldrig kommer

AgentCarter

Trådstartare
Vet ni vilken dag det är?
Dagen som kethets flyttar!

Tänkte jag med skulle göra en renoveringstråd, har varit dåligt med dem på sistonde! Men vi kan väl säga att det går i snigelfart ni som vill se resultat 
 
Vi har tre bestämda rum vi ska renovera innan vi flyttar in, hall, kök och sovrum. Endast ytskikts renoveringar.
Huset är ett 200 kvm stort hus, med för mig okänt byggår. Renoverat på sjuttiotalet och sen har det inte varit mer. Så jag antar att jag ska vara glad att det inte är värre?

Ful hall 1


Fult kök


Delvis renoverat sovrum (tror inte jag har några tidigare bilder, var heltäckningsmatta och de bruna tapeterna)


Som bonus: Fruktansvärd toalett 1 (av 3)
 
Utsikten från sittandes på ful toalett 2


Hittade en nästan innan bild på sovrummet! Här satte vi upp nytt tak, får ta bättre bilder på rummet snart.


Tvrummet som inte ska renoveras men förhoppningsvis försvinner tidigare boendes möbler inom närmaste året.
 
Spännande med ny renoveringstråd, jag gillar såna (sitter själv i en hyreslägenhet men "drömmer" om ett hus att renovera och flytta in i :p ) :)
 
@Kethets Din hallmatta återfanns i mitt hus fd kök :yuck:

Jag har ju renoverat i 1 år nu och nu närmar sig inflyttning med stormsteg (1/10) massor med bilder har jag också men ännu inte lagt in dom på något vettigt "överföringsforum"
 
@Kethets Din hallmatta återfanns i mitt hus fd kök :yuck:

Jag har ju renoverat i 1 år nu och nu närmar sig inflyttning med stormsteg (1/10) massor med bilder har jag också men ännu inte lagt in dom på något vettigt "överföringsforum"
Visst är det vackert! Och hygieniskt...
Jag hoppas vi kan flytta in tidigare än om ett år, speciellt med tanke på att vårt första inflyttnings"datum" var förra hösten.
 
Visst är det vackert! Och hygieniskt...
Jag hoppas vi kan flytta in tidigare än om ett år, speciellt med tanke på att vårt första inflyttnings"datum" var förra hösten.

Förra hösten!!!???? Vad hände?

I mitt fall så bor jag 2km från nya huset och var medveten om att det skulle ta tid,dock trodde jag inte huset var såååååååååååååå risigt som det var,men men....
Pengarna ska ju läggas någonstanns och jag vet var mina har gått sista året,har redan lagt ut 3ggr mer än huspriset.
 
Förra hösten!!!???? Vad hände?

I mitt fall så bor jag 2km från nya huset och var medveten om att det skulle ta tid,dock trodde jag inte huset var såååååååååååååå risigt som det var,men men....
Pengarna ska ju läggas någonstanns och jag vet var mina har gått sista året,har redan lagt ut 3ggr mer än huspriset.

De som hade huset innan oss flyttade inte ut helt enkelt :p Deras nya hus blev inte renoverat klart tills dess sen var de sega på att flytta ut (du ser att de fortfarande har saker kvar, vi har inte flyttat in något av vårt än)
Vi har tur med att det nästan bara är utseendet som är fel, tvättstugan behöver dock en ordentlig renovering men det får kvitta i år. Det tar för mycket tid och pengar mot nyttan. Kommer inte bli värre av att det tas nästa år (känns ju roligare att vara utan tvättmaskin och dusch på sommaren med)
Vi bor grannar med det nya, är sambons släkt som haft det innan.
 
Vet ni vilken dag det är?
Dagen som kethets flyttar!

Tänkte jag med skulle göra en renoveringstråd, har varit dåligt med dem på sistonde! Men vi kan väl säga att det går i snigelfart ni som vill se resultat 

Åh vad roligt! Bra initiativ! Ser framemot att få följa din renovering :)

Vi flyttar till våran gård den 1 oktober så efter det kan jag nog bjuda på lite renoveringsbilder!
 
Min bättre hälft och jag håller på att renovera hela nedervåningen i vårt 60-talshus. Vi har nyss blivit klara med rivningsfasen, så det ser ju rätt eländigt ut, men det blir bättre snart, hoppas vi.

Kök före
IMG_20150509_130958.jpg


Allt utrivet
IMG_2588%20(Copy).JPG


Det var platsbyggt med miljoner spikar! Men det gick att ta ner. Vi var tvungna att riva upp hela golvet för rännorna som ni ser var fyllda av blåbetongkross.

Väggen till höger där det är reglar ska bort helt så det blir en öppnare planlösning. Sen blir det ett vitt kök och svartvittrutigt golv och någon tapet som vi inte har bestämt oss för ännu...men det blir nog bra.

Har bild från badrummet också
PANO_20150509_131036.jpg

Trångt och opraktiskt.
Det ska bli större och inget badkar.

Men just nu är där ingenting
IMG_2571%20(Copy).JPG
 
Nu är sovrummet färdigt! (förutom att jag tänkte byta handtag på garderoberna men det kommer)


En mer rättvis bild på tapetens färg, fast är mer grön. (Ni ser en del av fult badrum 3)
 
Har hänt lite under tiden jag varit iväg på praktik
Hall 1, utsikt in på fruktansvärd toalett 2 (den dörren behöver bli vit) Plastmattan är borta, golvet under var fint! Men totalt värdelöst i en hall med hundar. I hallen har vi valt tapet och tydligen golv. Det sista kommer inte jag ihåg.


Man ser int till köket från hallen med. Här ska vi ha samma golv och bröstpanel. Oklar tapet.


Jag hoppas vi ska bygga ett skåp som döljer el och vattnet, blir enklare än att tapetsera bakom och snyggare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
439
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
380
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
358
Senast: Lingon
·
  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 264
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp