Dagen som aldrig startade

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så skulle det regna hela dagen idag så jag var inställd på att göra saker inomhus, så mellan varven har jag ändå ägnat mig åt städinsatser i hemmet. Men allt har gått i ultrarapid och jag har varit skitseg. Jobbigt när varje grej jag gjort känts som att lyfta berg.

Hur som helst så är i alla fall huset delvis dammsuget, toalett och handfat är skurat, den tvätt som hängde framme är vikt och undanstoppad, några pelargoner fick besök av min sekatör och jag gjorde några sticklingar, jorden och krukorna som legat på bänken i köket under hela våren är bortstädat. Sen har jag även fått bort ett parti lådor från köket där diskmaskinen ska stå. Det är verkligen millimetertajt där och än så länge vet jag inte om jag får in hela maskinen där. Sockeln under lådorna fick jag kapa, men sen måste jag slipa lite till på den för den tycks ändå ta emot när jag ska skjuta in maskinen där.

Jag får väl i alla fall hoppas att jag inte piggnar till vid läggdags, eller ännu värre - drabbas av en panikattack då. Jag hade en panikattack under natten mot söndagen och efter 2 theralen så skakade jag fortfarande. Jobbigt när det inte ville släppa (bara mycket korta stunder vid viss andningsteknik), även om det några timmar senare ändå gjorde det.

Jag funderar lite på om jag ska åka bort något i sommar, men vet faktiskt inte riktigt. Dels behöver jag ju se till blommorna. Den kompis som jag kan tänka mig att fråga om en blomvattningstjänst är på semester och passerar därmed inte här dagligen när hon åker till/från jobbet. Sen är det ju det här med ångesten. Jag drar mig faktiskt lite för att sticka iväg och sova ute p.g.a. den. När jag får en ångestattack så är det ju alltid vid läggdags. Eller ja, igår fick jag en liten känning tidigare under kvällen, men då löste det sig genom att jag satte igång och städade och plockade och efter en timme var jag lugn igen. Den där medicinen jag fick av läkaren och som jag skulle ta 3 gånger om dagen i en månad och därefter vid behov (och som jag nu tagit i 3½ vecka) tycks inte vara så effektiv tyvärr. Jag får ta upp det med psykologen på fredag.

I tisdags så skulle jag ha träffat en arbetsterapeut men på morgonen ringde de och lämnade återbud för hon hade blivit sjuk. Så nu vet jag inte när det kommer att bli av.

I morgon ska jag rida ut tänkte jag. Eventuellt följer kompisen med. Hennes häst är ny för henne och hon vet inte hur den funkar i olika situationer, så det blir nog bra att följa med mig och travaren som är tryggheten själv. Sen blir det nog lite cavaletti på fredag. I går tog vi oss över lite bommar och det blev lite galopp också, men det var en korsgalopp kändes det som.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 652
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Dagbok Efter 40 minuter i telefonkö, hos sjukresor När ska du åka? 8.40 och ska vara där för incheckning 2 1/2 timme tidigare. Hur dags...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp