Dagens bästa... 2

Dagens bästa är busschauffören imorse. Varannan vecka pendlar jag, och då får man gå av vid framdörren.
Jag säger alltid "hej" när jag går på och "hejdå" när jag går av bussen, busschauffören som körde idag hälsar alltid tillbaka om någon hälsar på honom, men när jag kom fram (skulle visa biljetten) hann jag inte säga hej innan hela han sken upp och utbrast ett glatt "HEEEJ" så att halva bussen hörde :D
Han har kört bussen jag åkt med ett flertal gånger och verkar minnas mig nu. Jag tänker att det kan ju inte vara lätt att minnas alla man kör när man kör buss, så att han sa hej först och därmed borde komma ihåg mig gjorde mig jätteglad :love::love:

Det kändes som ett bevis på att det är "rätt" att säga hej till chauffören. Typ som att det inte är något man bara gör "för att det ska man göra", utan att det kan lämna avtryck hos någon och göra någon glad :)
 
Att gå långpromenad med hunden i morse och känna hur det blev ljusare och ljusare.

Att träna hund i det fortfarande kvarvarande kvällsljuset. Är ändå ljust till halv-tjugo i åtta än så länge :heart.
 
Fick ett rätt skönt uttalande från en kollega idag. Vi satt och pratade om min stökiga arbetssituation och hon ville säga att hon hoppas att man tar tag i saken och anställer mig ”på riktgt” (har ett vik året ut), det vore roligt om jag stannade, för som hon sa;
”Alltså jag gillar inte andra så mycket utan tycker mest att folk är....du vet...lite jobbiga. Men, jag tycker du är bra”.
 
Dagens bästa är busschauffören imorse. Varannan vecka pendlar jag, och då får man gå av vid framdörren.
Jag säger alltid "hej" när jag går på och "hejdå" när jag går av bussen, busschauffören som körde idag hälsar alltid tillbaka om någon hälsar på honom, men när jag kom fram (skulle visa biljetten) hann jag inte säga hej innan hela han sken upp och utbrast ett glatt "HEEEJ" så att halva bussen hörde :D
Han har kört bussen jag åkt med ett flertal gånger och verkar minnas mig nu. Jag tänker att det kan ju inte vara lätt att minnas alla man kör när man kör buss, så att han sa hej först och därmed borde komma ihåg mig gjorde mig jätteglad :love::love:

Det kändes som ett bevis på att det är "rätt" att säga hej till chauffören. Typ som att det inte är något man bara gör "för att det ska man göra", utan att det kan lämna avtryck hos någon och göra någon glad :)
Åh. Jag åker buss till jobbet varje morgon och säger alltid hej när jag kliver på. Åtminstone en av chaffisarna har tveklöst börjat känna igen mig, för senaste två gångerna jag åkt med honom så har han glatt och högt sagt "godmorgon!" så fort jag klivit på, förut var det mer ett vanligt "hej" eller något i den stilen :D Jag gillar att hälsa på de som kör buss, det känns bra att ha hälsat på den som faktiskt kör mig och så borde det ju bli lite roligare för den som kör också.
 
Dagens bästa är att vi äntligen kommit ikapp på jobbet igen, så imorgon borde kunna bli bra. Dessutom har jag kunnat prata massor med kollegavännen och andra som jag gillar att prata med, och har bestämt med en god vän hur vi ska göra i helgen med allt när hon kommer för att hälsa på. Det känns som att kommande dagar kan bli hur bra som helst nu :D
 
Åh. Jag åker buss till jobbet varje morgon och säger alltid hej när jag kliver på. Åtminstone en av chaffisarna har tveklöst börjat känna igen mig, för senaste två gångerna jag åkt med honom så har han glatt och högt sagt "godmorgon!" så fort jag klivit på, förut var det mer ett vanligt "hej" eller något i den stilen :D Jag gillar att hälsa på de som kör buss, det känns bra att ha hälsat på den som faktiskt kör mig och så borde det ju bli lite roligare för den som kör också.
Ja exakt! Går det så säger jag alltid hej när jag kliver på och om jag är i sista sekunden (pga tidigare anslutningar) så säger jag "tack så mycket för att du väntade" eller liknande. Jag tycker inte att det är någon uppoffring av mig att hälsa och jag tänker att det borde göra chauffören glad. Typ som en bekräftelse på att man ser personen som sitter bakom ratten som en person och inte en robot.

Men ibland går det ju inte, tex om hela bussen är knökfull och att man precis får plats att gå in på en av bakdörrarna, då kan man ju inte gärna ropa "HEEEEJ" över hela bussen :D Eller om man åker spårvagn och föraren sitter "instängd" i boxen med väggar runtom sig så kan man ju inte gärna knacka på för att hen ska öppna för att man vill säga hej :rofl:
 
Att vi är hembjudna till våra bästa kompisar (alltså bokstavligen talat - sambons bästa kompis är sambo med min bästa kompis :D) ikväll för att se deras nya fina lägenhet som de köpte för några veckor sedan. Ser fram emot en mysig kväll med dem och deras goa hundar!
Jag läste "se deras nya film lägenhet" och tänkte både ett, två och tre varv innan tanken slog mig att jag kanske borde läsa om meningen :rofl:
 
Ja exakt! Går det så säger jag alltid hej när jag kliver på och om jag är i sista sekunden (pga tidigare anslutningar) så säger jag "tack så mycket för att du väntade" eller liknande. Jag tycker inte att det är någon uppoffring av mig att hälsa och jag tänker att det borde göra chauffören glad. Typ som en bekräftelse på att man ser personen som sitter bakom ratten som en person och inte en robot.

Men ibland går det ju inte, tex om hela bussen är knökfull och att man precis får plats att gå in på en av bakdörrarna, då kan man ju inte gärna ropa "HEEEEJ" över hela bussen :D Eller om man åker spårvagn och föraren sitter "instängd" i boxen med väggar runtom sig så kan man ju inte gärna knacka på för att hen ska öppna för att man vill säga hej :rofl:
Samma här :) i förrgår eller något så började bussen rulla iväg, men stannade för att släppa på mig när jag kom i full fart. Då tackade jag noga. Det hade inte förvånat mig om han istället valt att åka (och jag hade inte blivit arg för det heller) men det kändes fint att han valde att släppa på mig också.
 
Jag satt på ett möte igår em, ett lite obetydligt möte.
fick lite kritik av en konsult över ett dokument jag skrev. no big deal. folk har syn punkter.
nu på morgonen min kollega är ape shit över hur den lilla S**an kunde haka på mig över det detta dokument.
:eek:
hjälp jag tog det inte alls åt mig.
bara ett skit dokument som visar hur vi ska säkerställa kvalitén i andra dokument.
nå väl hon tyckte att jag gör ett bra jobb i alla fall :o
och den andra kan äta en påse du vet vad. kul med kollegor som svär som kapten Haddock!
 
Jag fick arslet ur soffan och gjorde en tröja till mig själv!! Eller ja, tröjan har jag köpt, men trycket har jag gjort! Och designat själv, vilket är en bedrift för mig som lider av grav beslutsångest.
36522
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 081
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 076
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp