Dagens bästa... 2

Idag hade jag och en tjej från en annan klass (vi gör ett grupparbete tillsammans) en diskussion om autism. Hon hade en del fördomar om autister och jag menade på att alla dessa inte stämmer på alla autister utan att man måste se individen innan man dömmer och hon verkade verkligen ta åt sig av vad jag sa och det var jättekul att möta någon som verkligen verkade villig att lära sig och ändra sina tankar om de kunde motbevisas.

Innan vi skildes åt vid centralen sa hon "det var jättekul att träffa dig och faktiskt få en ärlig chans att prata med dig. Jag har sett dig i korridorerna många gånger och alltid tyckt att du verkar vara så himla härlig och snäll, men inte vågat gå fram till dig för att du alltid pratat med andra och jag inte har velat störa". Den kommentaren gjorde mig dag och är troligen inte bara dagens bästa, utan också veckans bästa :heartlove:
 
Gårdagens bästa var att klättra med två av de jag brukar klättra med. Vi åkte till ett annat ställe än vårt vanliga och det var SÅ kul att se lite nytt och testa nya väggar. Det är också olika personer som bygger klätterproblemen på de olika ställena, och det kändes att det var lite annorlunda.

Vi hade supertrevligt, jag hittade i vanlig ordning nya personer att prata med och testade massor av olika saker. Jag klarade flera problem som var på den svårighetsgrad som är den hittills svåraste jag klarat, men det gick på första försöket och det kändes verkligen som att jag hade kontroll på kroppen, tekniken och allt annat. Jag har börjat klättra lite på svårare grejer, men nu börjar de kännas genomförbara på riktigt.
 
Dagens bästa var att klättra (för tredje dagen i rad...). Det var mer prat än klättring idag, men det jag klättrade kändes väldigt bra och nu börjar jag få träningsvärk i ryggen för första gången på länge :p Det sociala är dock det som gjorde det hela till dagens bästa, för åh vad kul det var med alla vännerna där! Dessutom har vi börjat planera för en helgutflykt med massor av klättring utomhus och det låter så sjukt kul. Jag har aldrig gjort något sådant, men några av vännerna har full koll på precis allt, så istället för att vara nervös kan jag just nu bara längta :D
 
Att jag lyckats fixa så att jag kan flyga hem och överraska min pappa som fyller 60 på Luciadagen, och sedan stanna i Sverige ända till den 29 december! Pappa kommer att bli överlycklig och jag får en massa tid att njuta av svensk jul samt umgänge med nära och kära :love:
 
Har haft en lite tuff dag idag, så skriver en bästa från i tisdags istället. Var så glad för jag och min teckenspråkiga kollega hade tillsyn ihop en hel förmiddag och klarade oss med tecken utan att skriva nått på papper! Vill så gärna lära mig mer så är glad över hens tålamod med att lära mig :)
 
Min mamma fick äntligen en ny medicin som hon velat ha länge :heart
Hud har vägrat pga kostnaden men hennes läkare kämpar för henne. Igår tog hon första dosen och det kommer märkas skillnad om 2-3 veckor.

Även alltid så fruktansvärt tacksam för min hund som är ett guldkorn :love:
Går alltid lös nu, följer inte efter vilt eller går fram till folk. Så klok och fin hund som förgyller mitt liv :heart
 
2/3 av mitt växthustält är nu uppe, plast beställd och allt verkar klaffa bra.

30 min helmysigt småprat med R i morse innan mitt jobb och hans läggdags. Ömsesidig saknad efter 2 dagar med schemakrockar som omöjliggjort röstchatt. :heart
 
Kläder som jag beställt kom idag, kappa och tunika. Båda var jättefina :) .
Sen har jag varit på vårdcentralen för mina klimakteriebesvär. Blev undersökt från topp till tå och fick ett recept på hormoner. Hoppas det kommer att hjälpa mot mina besvär :bump:
 
Gårdagens bästa var när jag kunde göra en medarbetare väldigt glad. Han har haft en stödanställning och har snurrat runt på vik under en längre tid, och haft lite underliga villkor... och nu är senaste anställningen på väg att gå ut. Jag var inbjuden till ett samtal med medarbetaren och arbetsplatsombud för att de ville veta hur jag tänker göra när avtalet går ut.
Jag hade preppat och kollat upp om det fanns några hinder att anställa honom och fick grönt ljus.
Så kunde på frågan "Vad har du tänkt göra med X?" bara svara: Jag har tänkt tillsvidareanställa honom.
Han har utvecklats så och har under de senaste månaderna fått flera begränsningar borttagna, och löst det så himla bra, och jag anser honom klara sig minst lika bra som de andra - så klart han ska få vara kvar, och nu få en tillsvidareanställning.
Han blev så glad att han blev helt tårögd och kunde bara fråga "på riktigt? nä? på riktigt? på vanliga villkor??", och sen spontankramade mig för han blev så glad 😅

Kändes kul att avsluta en rätt tuff vecka med att någon blev så glad.
 
Dagens bästa är att helgen blev så bra. Att klättra i berg är underbart, att grilla galet goda Halloumiburgare är underbart, att prata och skratta med finaste vännerna är underbart, att höra (visserligen full) vän prata mer än någonsin och höra honom säga att han älskar sällskapet av vårt lilla gäng var också underbart. Att vakna i tältet, gå lugn morgonpromenad med hundarna och enda vakna vännen, att sedan äta frukost vid vattnet med alla... Åh. Jag önskade verkligen att vår utflykt aldrig skulle ta slut!

Det bästa av allt var dock att det här bara är början. Redan vid frukosten pratade vi om att det här, det måste vi göra igen. Åh vad vi ska hitta på roligheter ihop framöver :love:

(Och att hundarna under hela utflykten uppförde sig exemplariskt bidrog såklart också till att allt kändes så bra :love: )
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 188
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 358
Senast: Scandi
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp