Dagens bästa... 2

Gårdagens bästa var helt klart utställningen jag var på, sett fram emot den länge och den levde upp till mina förväntningar helt. Ska dit igen senare i höst för ett konstnärssamtal, blir spännande!
Dagens bästa var att vakna upp hemma hos min vän, känner mig så trygg. Har annars svårt med ångest när jag vaknar, men inte där.
 
Sista bågen på växthuset är uppe. 9× 29 meter, lamningen 2020 kommer vara SÅ lyxig!

20190922_130542.jpg
 
Att min bästa vän, efter två månaders iskyla, äntligen har gått med på att träffa mig ikväll! Han var på väg att råka illa ut på grund av hårt festande, jag blev tvungen att ta tag i situationen och vände mer eller mindre upp och ner på hela världen vilket fick honom att känna sig fruktansvärt sviken. Han har framtill nu vägrat att träffa mig men ikväll ska vi ses.
Äntligen! Ilskan har lagt sig, han går att resonera med och han låter till och med glad i telefon. Jag längtar ihjäl mig efter att få hålla om honom, höra hans röst och bara kunna prata och skratta tillsammans som vanligt igen. :love:
 
Bäst idag var en kollega när jag på eftermiddagen var galet trött, pga det överreagerade och blev ett stressat vrak (som var snudd på otrevlig mot honom när han kom för att föreslå en bra lösning på ett av mina problem :o). När han märkte hur uppjagad jag var så släppte han allt, kom fram men stannade på respektfullt avstånd, pratade med mig och sa precis rätt saker för att få mig avslappnad och på mycket bättre humör.

Han är proffs på det där. Tänk att han som förut var så konstant irriterande nu blivit den jag nästan mår bäst av att träffa när humöret inte är på topp. Det spelar ingen roll hur dåligt humör jag är på eller varför. Han lyckas alltid hantera det helt perfekt nu för tiden. Imorgon ska jag tacka honom för det.
 
Dagens bästa är att jag och min bästa vän är tillbaka på banan igen! :love: Igår tog vi en långpromenad och snackade om allt och inget, vi redde ut allt som har hänt och det tog inte många minuter innan vi hittade tillbaka till allt som är vi.
Vi har varit ifrån varandra i två månader men det är först nu jag inser hur halv jag är utan honom. Jag hade kunnat gå genom eld och vatten för den grabben, även om han kallar mig för "stumpelumpan" när han tycker att jag har fel i diskussioner, han kritiserar min långsamma bilkörning och han är alltid sen när vi bestämmer något. :rofl:
 
Om han hade vänt på det hade han åkt på en propp? 😉
Jupp. Och det vet han 😁

(Han läser mig som en öppen bok, och bortsett från passande kommentarer i väldigt speciella situationer så har han aldrig ens varit nära att kommentera på ett sätt som kan antyda någon som helst objektifiering eller utseendefokus. Vi pratar liksom inte så om varandra)
 
Bästa från i måndags och tisdags - kollegornas reaktion på min nya hårfärg.

Måndag, hälsar godmorgon på en kollega. Han tittar trött på mig, hälsar tillbaka, vänder huvudet och går mot nyckelskåpet, en micropaus och hans huvud bokstavligt talat flyger i en 90-graders sväng och tittar på mig igen. 😂😂😂

Tisdagen träffade jag kollegan som alltid har skämt i skafferiet. Hans kommentar om min nya eldiga hårfärg - ”När det brunnit klart, blir det grått då?” 😂😂😂
Visste att han skulle komma med något eldigt skämt, vi har en rätt skämtsam jargong oss emellan.
 
Dagens bästa är att en kompis (SF från dejtingtråden) varit här och fixat igång min tv!!
Den har stått och samlat damm i månader pga att vi är så tröga och otekniska i min familj 🤣.
 
Dagens bästa är den nästan två timmar långa skogspromenad jag tog med hundarna efter jobbet. Det var jättebra på alla sätt och vis :love:

Dagens näst bästa var att få sluta något tidigare på jobbet, enbart pga att kollegan som kunde bestämma sådant ville vara snäll. Jag frågade tusen gånger ungefär om det var säkert att det var ok, och fick till sist ett "MEN JA! Gå nu!" till svar :p Tack vare det hann jag preciiiis med en buss tidigare än vad jag skulle ha gjort annars.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 213
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp