Dagens bästa... 2

Gårdagens bästa var att min chef (efter att han inlett mötet med att lite ödesmättat säga att han har nått att berätta sen) berättade att han skulle gå ner lite i tid till våren, men siktar på att jobba dryga tre år till innan pensionen. Han är så himla bra, och en av anledningarna att jag bytte till detta jobbet, så är så glad att han verkar bli kvar ett tag till!

Dagens bästa var att jag efter en rätt våldsam avramling förra veckan på ridlektionen idag red samma ponny och klarade hela lektionen utan att bryta ihop. Minihinder förvisso, men en vågade rida och fick bra känsla :love:
 
Dagens bästa blir en uteritt igen. Har ridit denna dam (äldre islandshäst) en gång i veckan sedan februari. Hon har testat mig ibland, men hon får mig ändå att känna mig säker, då det är uppenbart att hon sällan blir rädd.
Idag vågade jag både prova lite galopp och ge henne helt långa tyglar på hemvägen, och jag hade bara minimalt med fjärilar i magen.
 
Morgonens uteritt då jag bara satt och njöt av doften av höst (och häst :D) samtidigt som jag tittade på när dimman lättade över kullarna. Regnet som de varnat för höll sig borta till precis den stund då jag satte nyckeln i dörren här hemma :love:

dn.jpg
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 491
Senast: Ajda
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
40 367
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp