Dagens bästa... 2

En Q3-a. Splitterny, uttagen i juni. :love:

Ganska kul ändå, chefen på mitt nya jobb bad mig inkomma med önskemål om vilken tjänstebil jag ville ha. Jag var först väääldigt blygsam och vågade inte ta något alltför dyrt så jag sa att en Toyota Yaris blev bra, fick då till svar:
"-Men... du har en budget på 370 000:-, välj vilken du vill!"

"-Ehh..... jaha.... jamen dåså, jag tar en Audi Suv istället!" :D

Den blygsamheten försvann snabbt!
Jag vill också ha den budgeten!
 
Att jag har världens bästa häst som bara går att parkera i gången :love:
67592228_10156383109681099_6662780842139451392_n.jpg
 
Det är väl inte direkt dagens men väl veckans elelr månadens bästa.

Jag har varit skapligt dålig. Haft svårt att andas. Vaknat med andnöd på nätterna. Väldigt svullen i benen, svalget, full med vätska överallt och mycket mycket trött. Orken har pga andnöden varit obefintlig. Simmade och fick vila varje vändning. Jag har antagit att det är såhär livet är. Jag blir skröpligare och sämre. Kroppen är på väg att ta slut.

men så tog jag i alla fall kontakt med vården och fick rådet att åka till akuten. Vilket jag tyckte var löjligt. Visserligen hade jag svårt att andas, oerhört ont i bröstbenet och svullen som en ballong. Till och med tungan hade svårt att få plats i munnen. Men akut - nä?

En läkare ringde upp och bestämde att jag skulle byta min blodtrycksmedicin. Samt funderade på hjärtsvikt och bokade in mig på en undersökning om några veckor.
Hjärtsvikt - det dör man ju av?

Nåväl. jag kvitterade ut den nya blodtrycksmedicinen från apoteket och slängde den andra längst in i ett skåp.

Efer två dagar med annan medicin kan jag andas. Jag orkar gå flera hundra meter. Jag kan gå i trappor, värken i bröstbenet är borta. Jag har tappat flera kilo vätska och kunnat byta ner mig en storlek i kläder (tur att garderoben är rätt variationsrik...) Kort sagt är jag en ny och tio är yngre person!


Jag var inte döende. Det var läkemedelsbiverkningar.
 
Det är väl inte direkt dagens men väl veckans elelr månadens bästa.

Jag har varit skapligt dålig. Haft svårt att andas. Vaknat med andnöd på nätterna. Väldigt svullen i benen, svalget, full med vätska överallt och mycket mycket trött. Orken har pga andnöden varit obefintlig. Simmade och fick vila varje vändning. Jag har antagit att det är såhär livet är. Jag blir skröpligare och sämre. Kroppen är på väg att ta slut.

men så tog jag i alla fall kontakt med vården och fick rådet att åka till akuten. Vilket jag tyckte var löjligt. Visserligen hade jag svårt att andas, oerhört ont i bröstbenet och svullen som en ballong. Till och med tungan hade svårt att få plats i munnen. Men akut - nä?

En läkare ringde upp och bestämde att jag skulle byta min blodtrycksmedicin. Samt funderade på hjärtsvikt och bokade in mig på en undersökning om några veckor.
Hjärtsvikt - det dör man ju av?

Nåväl. jag kvitterade ut den nya blodtrycksmedicinen från apoteket och slängde den andra längst in i ett skåp.

Efer två dagar med annan medicin kan jag andas. Jag orkar gå flera hundra meter. Jag kan gå i trappor, värken i bröstbenet är borta. Jag har tappat flera kilo vätska och kunnat byta ner mig en storlek i kläder (tur att garderoben är rätt variationsrik...) Kort sagt är jag en ny och tio är yngre person!


Jag var inte döende. Det var läkemedelsbiverkningar.
Så underbart! Men du - berätta det här för läkaren och se till att hen rapporterar in dina biverkningar! Det låter ju fullständigt vidrigt att medicinen ska påverka så...
 
Så underbart! Men du - berätta det här för läkaren och se till att hen rapporterar in dina biverkningar! Det låter ju fullständigt vidrigt att medicinen ska påverka så...

Tyvärr är det inte så ovanligt med svåra biverkningar... plus att vi reagerar alla olika på mediciner. Det finns bla en typ av kortison som jag inte klarar av, jag blir deprimerad och mer eller mindre självmordsbenägen (psykisk påverkan finns med bland biverkningarna men jag kopplade inte ihop mitt mående med medicinen direkt eftersom jag hade tagit den tidigare utan problem).

De jag tar nu har riktigt otrevliga biverkningar om man har otur men det finns få alternativ. Dvs jag tar dem, tar prover regelbundet och håller tummarna.
 
Jag fick höstens schema idag och efter flera år av kraftiga försämringar, ser det nu riktigt bra ut! Slutar som senast 15.04, mot 16.57 och 17.01 senaste året. Jag vill ju börja tidigt och sluta tidigt. Sen har jag varannan fredag när jag slutar 8-9, vilket är guld! Tyvärr har dom lagt dessa innan helgen jag jobbar, hade varit bättre om dom lagt dom på fredagen innan ledig helg. Men nu ska jag inte klaga, resten är bra! Nöjd!!
 
Dagens bästa är att jag plötsligt fått den info jag behöver för att i framtiden (kanske nästa sommar eller något?) kunna göra en resa som jag drömt om i flera, flera år :bump: Jag gillar inte att resa egentligen, men har ett drömresmål som det tyvärr är svårt att hitta ordentlig info om, och därför har det också varit omöjligt för mig att veta hur sjutton jag ska göra för att få till det där. Det har mest blivit något jag dagdrömt om lite då och då. Men nuså, nu kanske det är på gång att bli verklighet av det hela. Herregud så häftigt det vore! Måste bara få råd också... Resan i sig är nog inte billig, sedan gäller det att hitta hundvakt och så behöver jag verkligen minst ett nytt objektiv till kameran också (delvis fotoresa, så att åka utan riktigt bra fotoutrustning är otänkbart).

Jag vill inte sova, jag vill bara kolla upp allt kring det här nu bums på en gång :D
 
Dagens bästa var att jag släpade mig iväg till klättercentret trots extrem brist på motivation. Nu känns allt bättre! På klättercentret hamnade jag dessutom att prata med några nya personer. En supertrevlig man som jag gärna pratat mer med och två jättetrevliga kvinnor som var otroligt roliga och som kom med jättebra tips på hur jag skulle klättra en svår vägg. Med tips från alla de tre så kom jag betydligt längre på mitt lilla projekt än vad jag gjort tidigare. Dessutom filmade jag lite och ser att det är mycket bättre nu än tidigare.

Här är från i söndags:

Och här är från idag:

Till helgen kanske jag kan fixa hela, för det var riktigt nära nu :D
 
Dagens bästa får bli att jag, efter att ha studerat mitt ansikte på bild (ve och fasa), kommit på hur jag borde börja med de ingrepp som jag vill göra! Har varit så lost i vad jag borde göra först och varit tvärsäker på att bara kirurgi kan ge det resultat jag vill ha. Men fillers har faktiskt utvecklats grymt mycket och då kan jag ju eventuellt bestämma mig för ett mer permanent resultat sedan. Plus att jag kan börja min "transformation" innan kirurg är bestämd för min näsplastik, tänker att jag kanske inte ens vill ha samma resultat av näsplastiken om resten av mitt ansikte ser annorlunda ut. Så fillers först sedan näsan och ja efter det får vi se helt enkelt :DÅngest be gone!
 
Dagens bästa att de var den mycket trevliga och kompetenta sjuksköterskan idag som jobbade på labb ;) ✊ :love: Jag är otroligt svårstucken och fick sprut fobi efter barndomens alla blodprover så blev så glad när de var rätt sköterska idag som fixar att sticka mig på en gång ❤
 
Dagens bästa (det är nog månadens bästa till och med) är att jag äntligen ska få gå i samma klass som jämnåriga nu i höst. Det har varit såå mycket trassel med detta, men nu är det äntligen klart även på pappret! Med andra ord, jag kommer inte att yngst längre! :p
Men lite läskigt är det ändå med allt nytt. Nya människor, nya lärare och nya salar att hålla ordning på :laugh:
 
Dagens bästa är att det i brevlådan låg både ett paket med framkallade bilder och en avi till ett paket som skickades för 1,5 månad sen som jag var säker på hade försvunnit i posten.

Dubbelt bästa blev det nästan när jag fick se att kvalitén på bilderna var jättebra, jag var lite skeptisk då det var ett erbjudande om att få 50 bilder gratis och att man bara behövde betala frakten :D
 
Dagens bästa (hittills) är nog att vi kunde sluta redan 13:30 på jobbet idag.

Näst bäst är att vi ska få en ny kollega på måndag och att det blir jag som ska lära upp den personen. Vi fick veta häromdagen att den nya skulle börja, men inget blev sagt om vem som skulle ta upplärningen så idag när chefen kom förbi frågade jag honom hur det blir. "Ja det var väl tänkt att du tar det?" svarade han och sedan visade det sig att han och de andra som bestämmer var så inställda på att det är min grej att de t.o.m. glömt att prata med mig om det :p Det här blir den 6e personen jag lär upp sen jag själv började. Samtliga nya har hamnat på mig, och det tar jag som beröm, för det måste ju innebära att jag gör någonting bra.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 473
Senast: Ajda
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 891
Senast: zassoo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 083
· Visningar
40 189
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 219
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp