Dagens bästa... 2

Även denna söndag hamnar morgonens uteritt i topp :love:


När vi kom hem och jag hade fixat i ordning i stallet satte jag mig och lutade mig mot en vägg på stallplanen, vände ansiktet mot solen och satt så länge länge medan jag åt min medhavda lunch och lyssnade på fågelkvitter och bräkande får. Det var helt stilla och det enda jag kunde höra var naturen.

Oooch sist men inte minst så toppades hela äventyret av att jag fick till en helt klockren fickparkering på första försöket när jag kom hem :bump:
 
Nu vart jag nyfiken på vad du skrev :D

Kanske inte så kul om man inte är i branschen så att säga. Men i alla fall:

"Jävla SL, bussarna är ju alltid sena!"
"Vänta lite, ska bara hitta kortet"

"Jävla bussar, de kan aldrig passa tiderna!"
"Varför väntar ni inte när man kommer springande?"

"Jävla SL, man missar ju alltid anslutningarna!"
"Kan du vänta lite, min mamma kommer där och hon har lite svårt att gå"

"Jävla busschaufförer, kör alltid för fort!"
"Kan du köra på lite, så jag hinner med det tåget?"
 
Dagens ena bästa var att åka buss med kollega, småprata och bara ha det trevligt. Dagens andra bästa var att släpa sig iväg till djuraffär tillsammans med hundarna och en vän efter jobbet. Jag hade ingen motivation egentligen, men det blev bra och jag är glad att vi kom iväg.
 
Gårdagens bästa var att efter en dag av konflikter få prata av sig i 1,5h med en fantastisk person som haft samma position som jag tidigare, och dessutom känner alla berörda och fattar grejen! Hen är fantastisk och jag fick verkligen hjälp att se de dråpliga i situationen och kunna garva en stund istället för ångestgråta som jag gjorde i början! :love:
 
Dagens bästa är snarare veckans bästa, och det är att jag äntligen tagit tag i en massa saker som jag skjutit upp under flera år för att det har känts alldeles för övermäktigt och urjobbigt. Samtidigt som jag skrivit tenta den här veckan har jag tagit cellprov, bokat tandläkartid trots att jag fick ringa runt i timmar och grät många skvättar under tiden, bokat in utredning för migrän och ett annat läkarbesök. Nu är det dags att börja ta tag i saker!
 
Dagens bästa var kollegorna. Fick favoritsällskap både på vägen till och från jobbet, hamnade i trevliga samtal med två andra under dagen och tja, det känns helt enkelt väldigt bra. Lyssnade även lite mer än vanligt på andras samtal och skämt och funderade på just hur arbetsmiljön är (efter tråden här på buke om just det). Alltså. Så otroligt snälla och respektfulla men skitroliga kollegor jag har!

Hoppas på att morgondagen blir minst lika bra. Det borde den bli. Kollegorna är ju desamma, och så har jag en betydligt bättre runda samtidigt som vädret ska vara kanonfint. Och så är det fredag imorgon :D
 
Min blivande chef ringde, praktiken är redan godkänd (på mindre än 2 dagar) å om 2 veckor åker jag och hälsar på huvudkontoret så jag får träffa dom som jobbar där. Är dessutom medbjuden på julgrejen redan innan vi skrev på papper om praktik. Ska bli så skoj.
 
Dagens ena bästa var att jag för andra dagen i rad kunde prestera riktigt bra på jobbet och att rätt personer märkte det och gav mig rejält med beröm. Det kändes hur bra som helst.

Dagens andra bästa var att hinna snabbt hem efter jobbet och gå långpromenad med hundarna. Det blev en spontanträff med hundvakten och hennes hund, en promenad som blev otroligt mycket finare och roligare än det jag planerat för när vi gick ut.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 101
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 128
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp