Dagens bästa... 2

Att jag snart slutar och då ska jag köpa jord till lite nya blommor jag köpt :)
Sen ska jag bara mysa hemma ikväll med hunden, njuta av min lägenhet som jag älskar och sitta i soffan, se på Love Island och äta chips :D
 
Dagens bästa är att jag inte har bröstcancer... :heart Jag blev kallad på uppföljning efter den ordinarie mammografin och tiden mellan jag fick kallelsen och idag (mer än en vecka) har varit vidrig. Nu ska jag fira!
Åh vilket underbart besked!! Väntade också på ett svar för några veckor sedan, väntan och ovissheten var fruktansvärd! Som tur var var mitt besked också att det inte var något farligt :heart
 
Tryckte igår på en tröja som syrran beställt. Hon har 2 hästar i träning och ville ha deras namn på ärmarna på en tröja ihop med vårt efternamn på rumpan. Lite små misstag, men överlag blev tröjan ursnygg!!!
 

Bifogade filer

  • IMG_20190816_094755.jpg
    IMG_20190816_094755.jpg
    216,3 KB · Visningar: 49
Dagens bästa är att jag inte har bröstcancer... :heart Jag blev kallad på uppföljning efter den ordinarie mammografin och tiden mellan jag fick kallelsen och idag (mer än en vecka) har varit vidrig. Nu ska jag fira!
Åh vilket underbart besked!! Väntade också på ett svar för några veckor sedan, väntan och ovissheten var fruktansvärd! Som tur var var mitt besked också att det inte var något farligt :heart

Åh, så skönt att ni fick bra besked!! Fira på!

----

Min dagens bästa hittills är att jag fick svaret att jag kunde köpa biljett på tåget på Inlansbanan (alltså hade inte behövt förboka). Jag ska åka med det till grannorten o hälsa på mamma, bara för att. 😋
 
Dagens bästa är att det gick bra på jobbet. En strulig grej verkar få en bra lösning och jag fick dela lite post i ett område där jag inte kört tidigare. Jag tycker det är jättekul med nya rundor, men det blir mer och mer sällan som det blir möjlighet till sådant så det gäller att passa på att njuta när det går. Det var ett riktigt fint litet område och vädret var tokbra, sådär så att jag även tog mig tid att stanna till för att fotografera på ett ställe :)
 
Att jag upptäckte att de tagit bort betalväggen på säsong 2 av en serie jag sträcktittade på i våras och har saknat ända sedan dess (men inte tillräckligt för att betala 25 kr per avsnitt...). På att jag köpte Ben & Jerrys för halva priset, samt nya stearinljus på väg hem idag. På att jag helt enkelt har en ganska klockren fredagkväll framför mig :love:
 
Dagens bästa är åter igen hunden (hundarna) jag träffat idag! :love:

Det är samma hund som förra gången, enda skillnaden är att idag var båda två där och inte bara den ena. De betedde sig som vanligt helt exemplariskt och lyssnade på minsta lilla nej eller stop. Enda gången de var lite "hoppiga" var precis när vi kom (de varit ensamma ca två timmar) för att de ville hälsa. Men eftersom de bara sprang runt och nosade och inte hoppade upp* på någon eller skällde så var det inga problem :love:. Sedan la de "små" liven sig på golvet och sov vidare oavsett hur mycket ljud vi människor gjorde :heart

*hoppar upp = hoppar upp på bakbenen och sätter frambenen på någon.
 
Gårdagen; att jag inte gav upp när tältet ramlade ihop gång på gång, utan faktiskt kom på vad jag gjorde fel - tältdörren måste vara öppen och släppa in luft när man reser tältet, annars blir det baksug.

Idag; att det var mysigt att sova i tält. Det var många år sedan sist.
 
Ett ord: kantareller!
Å nu är de uppätna!:p

När jag följde efter gubben till ån där han skulle riva en bäverdamm som skapade problem så hittade jag kantarellerna alldeles bredvid traktorvägen. Sådan tur har jag nog aldrig haft! Det var som förra veckan då jag såg en massa hjortron ifrån skogsmaskinen!
Så efter att vi hade hämtat hem ett vedlast som var den ursprungliga uppgiften så blev det en väldigt god macka till mellanmål med stekta kantareller.

Och ja, jag tycker synd om bävern som inte får ha sina dammar ifred. Men när skogen runtomkring börjar dö på grund av översvämningar pga av dammen och grannens skift bredvid börjar ha ännu mer problem med träd som dör så blir det som det blir.
 
Om jag får köra en veckans bästa istället så är det att jag kommit över min mångåriga cykelskräck! Efter ett antal (ej allvarliga men läskiga haha) olyckor på en alldeles för stor cykel var skräcken total, men nu har jag på en vecka gått från att vara totalt livrädd till att flyga fram :love:
 
Dagens bästa blev att under hela kvällen sitta och chatta med en vän och en ny bekantskap. Två helt olika diskussioner, men båda handlade om sådant jag velat få ur mig en tid utan att riktigt ha någon att bolla tankar med på rätt sätt. Nu känns allt väldigt bra :)
 
Idag var favoritkollega och kollegavän tillbaka :D De hade semester förra veckan och jag höll på att dö av tristess, ungefär. Jag har inte riktigt tänkt på hur mycket jag påverkats av att de varit borta, för de andra kollegorna är ju helt ok de med. Men idag har jag gått runt och sjungit, visslat, babblat med allt och alla, hoppat jämfota istället för att gå och varit så positiv att t.o.m. en kollega undrade vad sjutton det tagit åt mig :angel:
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 908
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 931
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
6 956
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp