Dagens bästa... 2

Dagens bästa är att hela dagen blev så galet bra.

Först klättring där jag hittade flera nya klättervänner (två av dem är nu fb-vänner också och den ena känner två andra jag klättrade med). Det blev väldigt socialt och jag klättrade massor. Sedan dök kollegavän och visslande kollega upp. När vi var klara med all klättring drog vi ut och åt middag ihop, stannade tills stället stängde och så fick jag sällskap på bussen hem av visslande kollegan. Det kunde inte ha blivit en bättre lördag än såhär :)
 
Dagens bästa - är på Ica och handlar. Stoppar ner gräddfil i korgen och får syn på en stor mal, visste inte riktigt vad jag skulle göra. Försökte först få den att gå ur korgen, men det ville den inte. Sen kom en ur personalen på Ica för att torka upp vatten från en av kyldiskarna som läckte. Frågade henne om hon kunde hjälpa mig, då jag egentligen inte ville döda den och det hade känts sådär att gå ur butiken med obetald mat, så hon tog brödlimpan den satt på och gick iväg släppte ut den i det fria och kom tillbaka.
Vi bytte några snälla ord och skrattade åt det, tydligen hade det kommit in en katt i butiken idag också, så hon var rätt road. Tackade så mycket för samarbetet/hjälpen.

Inte varje dag man hittar en stor malfjäril i kundkorgen. 😂 😂 😂
 
Dagens ena bästa är att den person som började jobba hos oss idag verkar bra och riktigt trevlig. Det känns just nu som att vi kommer kunna jobba väldigt bra ihop.

Dagens andra bästa är att jag och hundarna kunde vara i vår favorithage. De måste preciiiiis ha tagit ut fåren därifrån, för fårens vatten var fortfarande kvar, men vi gick ett varv i den och såg inga får alls, så då var det fritt fram att leka :D Nu har vi precis kommit in, äter middag och så låter det som att det börjat regna. Men, vi slapp sådant elände när vi var ute. Helt perfekt.
 
Gårdagens bästa.

Jag var inne på en firma som tonar rutorna på bilar och hörde mig för lite vad det kostar osv. Får reda på priset för min bil och sen när jag nämner att jag vill ha det svartaste som bara går, försöker han avråda mig från det för det fanns en nackdel med det svartaste. Jaha, tänkte jag undra vad det kan vara.
Sen börjar han förklara och säger att det kan va svårt att se ut när man ska backa och det är mörkt. Är det den enda nackdelen frågade jag och det var det, då sa jag att det är inget hinder för mig då jag knappt aldrig använde backspegeln inne i bilen längre, kör lastbil och är så van vid att använda sidospeglarna. Han kom av sig lite, kanske inte så vanligt för honom att höra en tjej säga så. :p
 
Dagens bästa:

Fick åka till mitt favorit företag idag, som jag inte vart på jag vet inte hur längesen sist. Var ingen där när jag kom så öppnade porten och rullade in i hallen, sen efter en stund kommer en truck åkandes. En av truckförarna blev jätteglad att se mig och när jag hoppade ur bilen, hoppade han av trucken och jag fick världens BAMSE-kram, kände mig så välkommen, uppskattad och omtyckt. Värmde ett chaufförshjärta. ❤️

Den känslan levde jag på när resten av dagen blev halvt om halvt pannkaka. 😅🙈
 
Gårdagen: att linedancen börjat igen och jag hängde med i de nya danserna nästan direkt. Är andra terminen och det hjälper verkligen att kunna de olika typerna av steg.

Idag: jobbade natt och hade ett par riktigt dåliga patienter efter midnatt där jag kände att jag faktiskt gjorde något bra.
 
Dagens bästa att hen som var och tittade på vår nuvarande lägenhet valde att tacka ja och hen kan ta över den från 1 Oktober redan så vi slipper dubbla hyror i två månader 👯‍♀️💃 Känns så skönt, nu släppte ännu en sten från min axlar och vi kan flytta i lugn och ro till vår nya lägenhet!
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 513
Senast: Ajda
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 899
Senast: zassoo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 561
Senast: Exile
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 222
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp