Dagens bästa... 2

Det finns! Kung Markatta har :D
kungmarkatta-riskakor-choklad-95g.jpg


Friggs ska ha en majskaksvariant på dem, men jag har inte sett det i butik tyvärr. De från Kung Markatta har jag sett på bland annat Ica Maxi.
friggs_majskakor_organicchocolate_darkchocolate_a01.png

Den nedre tyckte jag var vidrig (jag fick den i en sådan där prova på-låda) men särbon blev enormt glad för att få den och undrade var den finns att köpa :laugh:
 
Dagens fniss:

Stod vid en ändhållplats eunt kl 9.30 och reglerade tid. Den ligger på en av öarna runt Vaxholm, men en av öarna med broförbindelse.
En äldre dam blir avsläppt från en bil och kliver fram till mig där jag satt med dörren öppen.

Damen: "När går du?"
Jag: "Om 2,5 minut."
Damen: "Hmm.. det går ingen före dig?"

:cautious:
 
Dagens bästa är ju att jag fick tag på biljetter till Hellström. Inget superfan, men tror det blir märkligt på fullsatt Ullevi. 😍
Men det tog en timme(!) att få biljetter, trodde det var kört.
 
Det faktum att jag älskar mitt nya jobb! Jag har bara jobbat tre veckor hittills men känner redan att jag har hamnat helt rätt. Även om arbetsuppgifterna är rejält utmanande och stämningen stundtals är ganska rå (det är jag och nio killar på kontoret😂) så känns det så jäkla bra!
 
Dagens bästa när jag tar in hästen jag ska ha på lektionen, släpper in honom i en box och grannhästen blir helt kär. Någon kläcker ur sig någon kommentar (minne exakt vad) jag skrattar, sen hör jag från andra änden av stallet en tjej säga "det där skrattet känner jag igen", jag blev lite ställd kunde inte placera vad jag träffat henne innan, varpå hon fortsätter "ja du var ju hos oss och lastade till Hultsfred", tog fortfarande ett tag för poletten att trilla ner, sen sa hon stället jag hade lastat till och då lossnade det. Skyllde på att vi inte hade arbetskläderna på oss.

Var riktigt kul, vi klickade rätt bra när jag var där å lastade, vi blev fast å pratade en bra stund och nu rider vi i samma grupp. Känns bra att jag inte var otrevlig när jag lastade (inte för att det händer för jag är inte en sån person, men leker jag med tanken så) då hade det varit lite awkward. :P
 
Bäst idag var att åka in till stan med kollegavännen, och att visslande kollegan också ville med. Slängde iväg ett sms till honom lite hastigt kort innan vi skulle åka, trodde inte att han skulle nappa men jodå :D Vi kollade på klätterskor och fikade en lång stund. Hur trevligt som helst!
 
Dagens bästa var att jag tog mod till mig och pratade med en man på klättercentret som jag skrivit lite med på instagram. Har sett honom flera gånger men det var inte förrän i torsdags som jag kopplade att det var han jag chattat med :rofl: Iaf, vi pratade en hel del nu och han var verkligen supertrevlig. Det känns så otroligt bra nu också att känna lite "egna" personer på klättringen, inte bara kollegorna och deras bekanta. Lite så att jag på klättringen inte gör annat än klättrar, pratar, klättrar och pratar... Jag har svårt att vänja mig vid den bilden av mig själv :p
 
Dagens bästa var att det gick riktigt bra på jobbet, och att vi kunde sluta 20 min tidigare än vad vi skulle ha gjort. Idag var dessutom den dagen som vi skulle ha mest att göra, så det här ser just nu ut att kunna bli en riktigt slapp vecka :p

Hade även sällskap av en kollega på bussen både till och från jobbet och började fundera på hur mycket saker kan ändras. Han började hos oss för ett år sedan efter att ha jobbat några år på ett annat kontor. I början tålde jag honom inte, han var så stereotypiskt brötigt fjantmanlig och jag tappade snabbt räkningen på hur många gånger jag skällde ut honom rejält (även rakt framför näsan på övriga kollegor, mitt tålamod var verkligen icke-existerande med honom). Nu är han en av de kollegor jag pratar mest och helst med. Det är väldigt få saker vi inte kan prata med varandra om och han är expert på att få mig på bättre humör när jag har en dålig dag. Jag vet inte riktigt när det vände, men nu uppskattar jag verkligen hans sällskap och det är så otroligt skönt att det nu fungerar så bra mellan oss. Våra gemensamma bussturer till och från jobbet är helt klart något som gör hela dagarna bättre.
 
Jag lever fortfarande pa lordagens basta - att vi var 21 personer som akte fran bade New York, Washington, Glasgow och Norrkoping for att farmor skulle fa fira sin 97-arsdag tillsammans med alla sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Att jag och sambon till pa kopet fick en riktig sommarhelg i Malmo med bade ett och fem dopp i havet samt drinkar i solnedgangen tillsammans med mina basta vanner, gjorde inte saken samre. Ah vad jag kommer att leva lange pa den har helgen, och farmor ocksa! :love:
 
Dagens bästa var att jag nu pratat med chefen om semester i vinter. Tack vare alla röda dagar så får jag tre sammanhängande dagars semester trots att jag inte har hunnit jobba så mycket :D Det blir min hittills längsta betalda semester och jag har redan nu planer på att klättra massor, hälsa på vänner som bor en bit bort och såklart gå massor i skogen med hundarna. Jag ser fram emot det här!
 
Dagens bästa är att sambon och jag kom överens om att lägga lite mer pengar än vi normalt gör på boendet under vår semester i höst, och jösses vad mycket fina ställen det kom upp när jag utökade maxpriset med ett par hundra! Funderar nu på exakt hur orimligt det vore att hyra en villa med tre sovrum, en takterass större än vår lägenhet och privat pool :angel:
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 483
Senast: Ajda
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 895
Senast: zassoo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
40 290
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp