Dagens bästa... 2

Dagens bästa var att i princip hela dagen kunna prata med en av kollegorna. Vi hade SÅ kul och mitt humör blev verkligen på topp av det.

En av de roligaste stunderna var dock när en annan kollega kom in för att be om hjälp med att stänga de containrar som vi förvarar mopederna i. De är tunga och kollegan sa sig behöva hjälp av "några starka män" eller något i den stilen. Han som jag pratat med kom gående, och så kom jag. Han började då prata högt om att jag var starkare än honom och när vi stängde sedan stod han en stund bredvid mig och sa ungefär "Du är ju helt brutal! Jag förstår inte hur du fixar det där!" :D Jag älskar att kunna gå lite tvärt emot traditionella könsnormer och få folk att tänka till lite.
 
Dagens bästa när en kollega som haft egna lastbilar och hållt på med lastbilar i över 30 år kommer fram och säger att jag är duktig och kör bra, han såg på mig att jag vet vad jag håller på med. Nått ska väl märkas efter mer än 6 år i branschen, annars vore det illa. :p

En annan kollega tyckte jag är världsbäst då jag hjälpt honom med färdskrivaren i hans bil (har en likadan i min bil, så har stenkoll på hur den fungerar). 😅
 
När jag la upp fejjan om hopptävlingen jag var på idag och hoppade 80cm för första gången på flera år, och hade den supertrevliga skimmeln (som är i min profilbild här till vänster) och ridskolechefen (ägaren till hästen) kommenterar "Han är en klippa. Ni passar bra ihop."
Det värmde mitt hjärta, känns så kul att jag får det förtroendet, älskar verkligen den hästen även om han lite av en unghäst än, lite vinglig men ändå inte supervinglig. :heart
 
Dagens bästa är att jag haft en produktiv dag idag igen, tycker jag :).

Pysslat med fotoboken, tvättat, slängt en del småkrafs, moppat golvet (det var inte i förrgår ^^), handlat och ätit riktig mat samt gjort auberginesill som ska få stå till sig till på torsdag 😍, mums.
 
Dagens bästa var utan tvekan att åka och klättra. Jag hörde inte av mig till någon utan åkte dit och tänkte att det säkert finns någon att prata med ändå. Väl på plats tog det inte många minuter innan en vän dök upp som jag bara klättrat med någon enstaka gång tidigare, men det var jätteroligt då och det var minst lika kul nu.

Vi peppar varandra hur bra som helst, klarar sådant vi kämpat länge med så fort vi hjälps åt och dessutom har hon en dotter med som råkar vara ungefär den enda unge jag faktiskt tycker om. Denna dotter utstrålar så otroligt mycket levnadsglädje och är så rolig och lätt att prata med, herregud vad hennes humör smittar av sig! Vi klättrade en del tillsammans när hennes föräldrar var iväg och klättrade annat, sedan när de skulle gå så letade hon upp mig för att säga hejdå och ge mig en kram :love: Jag går fortfarande runt och ler för att allt känns så bra efter att ha umgåtts med den familjen.
 
Dagens bästa: Kunna sluta tidigt(!) och gå rejäl långpromenad med hundarna i skogen när det var ljust ute. Vi mådde verkligen bra av det.

Dagens näst bästa: att kunna åka med vän till Kista för att shoppa en klänning på Lindex som jag spanat in. Det blev en del trassel med saker och ting där, men jäklar vad trevlig och hjälpsam personalen var. Jag har nog aldrig innan fått så proffsigt, vänligt och bra bemötande när jag shoppat oavsett butik.
 
Dagens bästa när en kollega som tidigare varit dum, inser det och ber om ursäkt för sitt beteende. Jag gillar den här kollegan egentligen, snäll och trevlig att prata med.
Så idag blev det ursäkter från båda håll, jag har väl egentligen inte heller betett mig korrekt alla gånger, så vi godtog varandras ursäkter, blev en tårögd kram på det också. Kändes så bra att kunna gå vidare och sluta fred. Alla mår bättre av det. :heart :heart :heart
 
Idag sparade jag 2600 kr på att låta en annan liten fristående bilverkstad än min vanliga, också lilla och fristående, göra stor service och kamremsbyte på min bil. :up: Notan landade på 9200 kr istället för 11800.
(Den Stora Märkesverkstaden ville ha ca 15000 för samma jobb... då hjälper det inte att de skickar ut en 500-kronors rabattcheck när det närmar sig service.)

Kluvet, eftersom jag varit trogen den första verkstaden i 15 år och de är både bra och prisvärda. Men i det här fallet fick plånboken styra.
 
Bäst idag var att åka till klättercentret. Jag hade inte pratat med någon innan och visste inte om någon bekanting skulle vara där, men precis innan mig så kom en vän och hennes dotter dit. Denna dotter har jag nog nämnt innan, men hon är i alla fall en av få ungar jag verkligen tycker om. Vi har SÅ kul ihop, och så var det även idag. Jag blev någon slags barnvakt och tillsammans for vi runt och roade oss. Någon gång när mamman kom förbi och frågade dottern om det kändes bra när någon höll lite koll så sa hon "Ja, det är ju Red_Chili som håller koll!" och hade verkligt tryck i rösten när hon sa mitt namn, sådär så det lät som ungefär "Det är klart, jag har världens bästa människa här" :D Både jag och mamman skrattade lite åt det, men det kändes så fint.

Sedan hälsade jag på massor av andra personer (vi har gemensamma vänner) och hittade en som jag pratat med innan och två vänner till honom. Sååå, trots att jag inte bestämt träff med någon där på klättercentret så hade jag visst massor av personer att klättra med ändå. Det kändes tokbra!
 
Ännu en helgdagsjour som ett totalt inferno av telefonsamtal från påloggningen kl 08, kryddat med en timmes telefonköande från kl 16 för att försöka få komma fram och göra en överlämning till nattjouren. Med den där utmattningen som byggs upp av att varje gång jag avslutat ett samtal och ska försöka dokumentera anteckningarna någorlunda, så tickar de där tio sekunderna av tystnad som är inbyggt i systemet, innan alla de samtal som väntar i kö kopplas på. Ett efter ett efter ett, av nya gripanden och elände. (detta var alltså inte dagens bästa)

Men nu kommer dagens, veckans och årets bästa: att nu blir det inte ett enda jävla kaos-jourpass för min del på minst TRE ÅR. Och mina lördagar OCH söndagar kommer hädanefter att vara mina, och bara mina, att förfoga över. Och mina nätter likaså.

Friden. Lugnet. Lyckan. Tiden. We wants it. We needs it. Badly.

untitled2.png
 
Dagens bästa var att lämna hemnycklar till hundvakten och känna att den kommande veckan löser sig ändå. Det väntas kaos på jobbet med långa dagar, för långa för mina hundar, men då ställer hundvakten upp och åker hem till mig varje förmiddag för att gå ut en extrasväng med damerna så att de är nöjda och glada tills jag kommer hem på (sen) lunch. Jag vet dessutom att hon alltid gör lite mer än hon behöver, så det blir hur bra som helst :)
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 106
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 146
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp