Dagens bästa... 2

Jag har tagit på mig rollen som oavlönat arbetsplatsombud och jobbar mycket för att allt ska funka bättre för oss som kör. Även dagar jag är ledig. Varje morgon tänker jag att jag måste sluta tjata och bry mig, att bara glida med. Men så fick jag detta av min enhetschef, vilket gjorde mig väldigt glad 😍 Bjuder på namnet.
20191113_080908.jpg
 
Jag klarade mitt livs första 6b-boulder idag :D :D :D (6b är alltså svårighetsgraden).

Jag har kämpat, och kämpat, och mått så dåligt rent mentalt för att det gått dåligt på klättringen senaste tiden. Nu hade jag utmärkt sällskap, det spelades riktigt bra musik i högtalarna, handen kändes äntligen bra efter skadan jag fick för många veckor sedan och så bestämde jag mig för att jag skulle upp för en 6b som jag känt lite på innan.

Först snuddade jag vid slutgreppet, ramlade rakt ner på mattan och skrek och svor så högt att det ekade i hela lokalen, jag var så arg! Men insåg också att det måste betyda att jag verkligen vill... Så jag laddade om, vilade, tittade på andra och så upp igen. Och jag klarade den! Då skrek jag igen, fast av lycka :p

Efteråt var jag helt slut både fysiskt och mentalt, och det var så mycket som släppte rent psykiskt att jag gick runt och storgrät i en kvart ungefär. Det var SÅ skönt. Herregud så skönt det var att äntligen fixa det där. Ingenting kan vara bättre än den här känslan.
 
Den som var min handledare när jag var under utbildning på detta jobbet har idag varit inne hos mig två gånger med frågor som "har du sett detta/har du erfarenhet av detta?" kring lite småkrångliga saker. Jag har visserligen varit färdig i flera år, men det känns ändå lite som en bekräftelse att man ses som en jämlike.
 
Dagens bästa blev morgonens långpromenad. Jag och hundarna kunde gå en timme längs grusvägar och stigar i skog. Det var mörkt när vi började och ljust när vi gått klart. Det kändes underbart att få så snäll start på dagen med natur, lugn och att det så successivt blev ljusare och ljusare överallt.
 
Idag kunde jag sluta 2 minuter tidigare på jobbet och det räckte för att hinna med en tidigare buss hemåt :D Sedan blev det hundmotion, ordentlig middag och därefter åkte jag iväg till klättercentret.

På klättringen träffade jag två vänner och efter ett tag klarade jag ett boulderproblem som skrämt mig innan. Inte för att det är svårt, utan för att jag för flera veckor sedan skadade mig på just det där eländet. Jag känner fortfarande av skadan, men nu när jag klättrar rätt så går det bra ändå. Och ja, att klara den där bouldern var SÅ skönt. Jag behövde det.

Såg till att ordna filmbevis på det också :D
 
Det basta i dag var nar min, mycket gravt autistisk och med andra diagnoser (rullstols bunden), lat sa ARG (pratar inte alls) i bussen pa vagen hem. Jag stannade och gick bak for att checka om han var okay ... Han satt och forsokte ta av sig skon, men da han fatt nya skor kan han inte gora det langre. :angel: Sa jag klappade honom pa skon och pratade med honom nagon minut innan jag gick tillbaka for att kora vidare.
Efter det lat han glad igen. :heart Jag ALSKAR verkligen de har barnen. :love:
 
Jag har en arbetskompis som i somras blev lämnad av sin man, helt oväntat från hennes sida. Hon har tagit det hårt. Vi är inte nära vänner men jag har sagt att om hon vill hitta på något så är det bara att säga till. För några veckor sedan frågade hon om hon fick följa med till stallet och bara klappa och lukta häst medan jag red. Men då alla hästarna går på lösdrift och jag rider ut så hade det kanske blivit tråkigt för henne. Men jag kunde låna en extra häst så att hon i stället kunde rida med mig idag.
Så dagens bästa är både en trevlig ridtur och att kunna ge samma sak till någon annan.
 
Jag har en arbetskompis som i somras blev lämnad av sin man, helt oväntat från hennes sida. Hon har tagit det hårt. Vi är inte nära vänner men jag har sagt att om hon vill hitta på något så är det bara att säga till. För några veckor sedan frågade hon om hon fick följa med till stallet och bara klappa och lukta häst medan jag red. Men då alla hästarna går på lösdrift och jag rider ut så hade det kanske blivit tråkigt för henne. Men jag kunde låna en extra häst så att hon i stället kunde rida med mig idag.
Så dagens bästa är både en trevlig ridtur och att kunna ge samma sak till någon annan.

Så fint gjort av dig. :)
 
Idag på klättringen gick det inte lysande rent klättermässigt. MEN på något sätt hamnade jag att prata med massor(!) av människor där och till sist kändes det som att halva klätterhallen stod och hejade på när jag kämpade med ett problem där. Alla tipsade, peppade, provade själva för att se om de kunde komma på något annat sätt att lösa det på osv.

Vid ett tillfälle skulle jag sedan fråga några som jobbade där om de visste när de ska bygga om just den väggen (allt byggs om med jämna mellanrum). Det slutade med att en ur personalen kom med mig för att peppa och hjälpa till :D (Han sa dessutom att mitt sätt nog var bättre än många andra tips som jag fått)

Alltså. Just på klättercentret lyckas jag visst vara hur social som helst, och jag mår så otroligt bra av det rent psykiskt.
 
Att jag fått mitt Indefinite Leave to Remain/Settled Status-visum och nu kan andas ut på riktigt vad gäller min framtid i det här landet. Jag var aldrig riktigt orolig på allvar, men när det hade gått över en månad från det att jag sökte började det kännas lite nervöst. Men det var alltså inga problem. Så lättad! :)
 
På att jag ligger nyduschad i en väldigt ren säng. Den här gången nöjde vi oss inte med att tvätta bara själva lakanen utan även madrass-skyddet samt madrassens eget överdrag fick sig en omgång i tvättmaskinen, så det är alltså tre lager rent under mig just nu :D Tror knappt att sängen varit såhär ren sen vi köpte den :o
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 512
Senast: Ajda
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 552
Senast: Exile
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 222
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp