Dagens bästa... 2

Igår var en bra dag!

Men, det allra bästa var nog återigen massagestolen på jobbet! Nu provade jag hörlurarna som hängde bredvid med så fick vågor och klassiska toner som pricken över i 💕. Låg där i en halvtimme efter jobbet medan jag smälte maten för att sen springa ett pass på bandet och powerwalka hem! 💪
Fick mig även en nyttig tankeställare igår.
 
Lussebullsbaket med barnen. Typiskt för oss så rätt kaotiskt, alldeles för sent på kvällen och precis vad vi behövde en tråkig, regngrå, trött tisdagskväll. Jag har ont i magen av skratt och hjärtat värker av kärlek. Våra älskade ungar!
 
Så tokigt 🙈
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191219-122235_NoPix.jpg
    Screenshot_20191219-122235_NoPix.jpg
    84,3 KB · Visningar: 105
Mötte hundvakten ute för en stund sedan. Då kom hon med en STOR, noggrant inslagen julklapp från hennes hund till mina hundar :D Jag hade ingen aning om att hon ens funderat på att ordna någon julklapp till mig/hundarna, men jag är övertygad om att det är något bra i det där paketet. Hundarna fick nosa och att döma av deras reaktioner så är det iaf någon typ av hundgodis i :p
 
Hunden Frej gästspelar här idag och säger att det allra bästa idag är att matte äntligen förstått att det är dags att gå och lägga sig :up:. (För att gå och lägga sig själv utan matte funkar ju inte.)

Jag gar klippt mig! Innan såg håret ut ungefär som om vissa toppar brunnit upp, håret var säkert 8 centimeter kortare i mitten utan att jag visste om det. Nu är det mycket trevligare och piggarna lossnar inte längre från hårborsten :angel:.
 
Är hos mina föräldrar fram till juldagen tillsammans med systers familj. Systersonen som varit rädd för hunden fram till nu fick plötsligt ikväll för sig att han skulle klappa henne. Några minuter senare sitter han mitt på golvet och låter henne slicka på händerna.
Så troligen har julen (och framtiden) oväntat blivit mycket enklare, även om vi efter tre år har vanan inne att separera de två när vi är hos mina föräldrar.
 
Jag har varit tomte!

Gick för en stund sedan en kort runda med hunden och möter grannen. Önskar en god jul och precis när jag skulle gå in vänder hon, hejdar mig och undrar om hon kan be om en stor tjänst. Deras planerade tomte hade ringt sig akut sjuk och hon hade precis gått runt till alla grannarna, men haft otur. Av alla "gubbar" på gatan var fyra inte hemma, en genomförkyld, en har scenskräck och en vet man aldrig hur mycket han druckit. Så jag blev "nödtomte", och det var riktigt roligt.
 
Flera saker

Att en släkting bjöd på ökensand - världens godaste småkaka av mördeg. Godaste kakan överhuvudtaget :idea:. De smälter i munnen och får hela kroppen att njuta. Ungefär så. Har provat att baka dem själv, men de blev för hårda. Dessa var perfekta!

De av mina kusiner jag träffar allra mest sällan (samt deras pappa som jag också träffar sällan) kom också förbi så att vi fick prata och äta kakor tillsammans :heartbump:.

Jag gillar alla mina kusiner men den äldsta av de jag träffade idag har jag haft mycket tokroligt tillsammans med :love:.
 
Gårdagens bästa var att jag lyckades klättra julgranen :D Det är sååå små grepp på den, sådär så att det bara går att använda fingerspetsarna och tåspetsarna. Jag trasslade lite med den förra gången men vågade inte. Nu med peppande sällskap blev den nästan lätt. Kändes skitbra.

Här är granen :D (de vita ovansidorna på "grenarna" är svinhala och går inte att stå på. Man måste använda de små, fastskruvade greppen)
20191222_164026.jpg
 
Dagens bästa var att klättra med en nyfunnen vän. Vi har råkat vara där samtidigt flera gånger, men senast la vi till varandra som vänner på fb för att kunna bestämma att ses.

Och alltså, vi har så otroligt kul ihop! Vi kommunicerar lika lätt som om vi känt varandra i evigheter, samtidigt som han, ju mer vi pratar, visar sig ha så otroligt många intressanta sidor och oväntade kunskapsområden. Tiden på klättercentret bara flög förbi och jag ser redan fram emot nästa gång vi ses.
 
Dagens bästa får nog bli en delad förstaplats för att det är SOL ute för första gången på evigheter, och min fantastiska SO som gör mig så varm och glad att jag nästan tror att jag ska gå i bitar.

Trodde aldrig jag skulle möta nån som accepterade mig med alla mina skumma egenheter och kinks men han både överträffar alla förväntningar, lever upp till drömmarna jag knappt visste att jag hade och får mig att trivas med mig själv på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.

Vaknade som vanligt till en helt underbar väckning och en stunds chattande innan han var tvungen att sova och jag gå upp för att jobba. Det gör hela dagen lätt :heart
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 132
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 199
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp