Dagens bästa... 2

Dagens bästa är att jag fick tillbringa i princip hela dagen intill den finaste jag vet :heart . Jag sov dåligt och lite inatt pga enormt (och onödigt, visade det sig imorse när jag kunde ringa ett samtal till proffs på saken) ångestpåslag igår kväll, så det behövdes verkligen. Jag somnade några gånger i hans soffa, trygg. Så skönt. Jag känner mig så lyckligt lottad som har honom.

Och min ögonskuggepalett (som jag gnällde över i störiga saker-tråden förut) kom idag. Hel och fin, och SÅ fin! Lyx, men jag är så glad över den.
 
Gårdagens bästa var födelsedagsfikat på mysigt café med mami plus sambo 💕.
 

Bifogade filer

  • 20200103_171643.jpg
    20200103_171643.jpg
    227,2 KB · Visningar: 27
Två riktigt bra saker idag! Klättrade med bekanting och hans vän som jag inte träffat innan, även den nya visade sig supertrevlig och vi ska absolut ses fler gånger. Rent socialt så var det hur lyckat som helst.

Andra bra saken var att jag och morsan åkte till en butik för att leta efter skor till henne. Hon har jättesvårt med sådant, men hon fick parkera sig på en bänk under tiden som jag rusade runt hela den enorma butiken och drog fram åtminstone 6-7 olika modeller. Ett par av dem blev jättebra och hon blev glad av vår gemensamma utflykt :D
 
Dagens bästa är utan tvekan den nya soffan hemma hos min mor. Herregud så skön den är! Det tog mig och morsans partner en hel eftermiddag + kväll att få ihop den, men det var väl värt allt slit. Den gamla var så otroligt sliten, söndertuggad av unghunden (när hon var valp), ganska obekväm och jämfört med den nya även skitful. Det gamla bordet var även det söndertuggat och utslitet. Nu är allt helt, rent och praktiskt :love:

Soffan har förvaring under schäslongen och under den del som saknar ryggstöd. Alla sittplatser är otroligt mjuka. Ryggstöden är höga och jättesköna. Hur man än sitter eller ligger i soffan så är det galet bekvämt. Som tur är har jag och morsan olika favoritdelar av den, så vi kommer inte kriga om sittplatser framöver heller :D

Här är före- och efterbild. Ni fattar nog varför vi var tvungna att göra något... (mattan är på plats nu också, men var i tvättmaskin när bilden togs)
82168347_781081162390443_7903792473879609344_n.jpg
 
Dagens bästa var klättringen. Jag var mycket tveksam till att åka dit av olika anledningar och så trött att jag petade i mig lite energidricka innan. Men det blev SÅ lyckat.

Vänner överallt och därmed även massor av kramar, nybyggt på en av mina favoritväggar, bra musik (det är väldigt varierande musik på det stället :p ), jag klättrade bättre än på länge och hade bara så otroligt roligt!
 
Dagens bästa här var att jag lyssnade på både kropp och knopp och tillät mig att sova i soffan ett par timmar efter jobbet. Energi återskapades till lång kvällspromenad med hundarna och utläggning av saker till salu på annons sidor. Nu dags att sova igen 😊
 
Allmänt bra dag idag. Jobbade i går kväll och hunden var hos föräldrarna i natt, så jag fick sovmorgon. Sedan en ridtur, och under tiden lämnades färdigrastad hund hos mig. Kort promenad när jag kom hem och sedan tränade vi lite heelwork. Nu tittar jag på skidskyttet i efterhand med tänd brasa och ett glas vin. Hunden sover gott bredvid mig i soffan.
 
Dagens bästa får nog bli en delad förstaplats för att det är SOL ute för första gången på evigheter, och min fantastiska SO som gör mig så varm och glad att jag nästan tror att jag ska gå i bitar.

Trodde aldrig jag skulle möta nån som accepterade mig med alla mina skumma egenheter och kinks men han både överträffar alla förväntningar, lever upp till drömmarna jag knappt visste att jag hade och får mig att trivas med mig själv på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.

Vaknade som vanligt till en helt underbar väckning och en stunds chattande innan han var tvungen att sova och jag gå upp för att jobba. Det gör hela dagen lätt :heart
Alltså, så fint 😍
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 150
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 227
Senast: Scandi
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp